2021-10-24, 16:53
Medlem
strogarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Då skulle garanterat det redan varit läckt av någon som köpte videon.

Notera att det nyligen börjat sprida sig för någon timme sedan
Citera
2021-10-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vad är detta för något? Alla rappare är ovanligt tysta på grammet efter mordet. Vi kanske får se en ny trend i skjutningarna där allt fler rappare blir offer. Nivån på spelet höjs, kanske någon som tröttnat på studiobanditer som Makkan kallade JB innan han pissade på honom.

JB rappar om att han åker runt beväpnad i orten men spelar in en video i Ghana. Skillnaden mellan honom och Einar är att han lever. Nisse skulle gjort samma sak. Lämnat Sverige.

Vad tror vi? Kommer JB samma öde till mötes om han återvänder till Sverige?

Jb rör sig inte helt öppet i Sthlm han vet vilka risker som finns Einar trodde han var odödlig han syntes ofta ute
Citera
2021-10-24, 16:57
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogarn
Det är ju ett flertal i kommentarerna som hävdar att de har sett den? Känns ganska poänglöst att ljuga om det
Nu skriver hon:
Citat:
Josephine Freje @FrejeFrilans
Bra där, gillar Flashback. Den "trailer" som jag såg sent igår på snap är den med mordet, maskerade gärningsmän med vapen. Det är den polisen letar efter. Sedan finns det tydligen också en som några grannar filmat på avstånd. Vill såklart inte köpa skiten, vän har dock sett hela
Gällande journalisten i fråga, känns hyfsat seriös?
Citat:
Josephine Freje Simonsson, född 1982, är en svensk journalist och från hösten 2018 programledare för Fuskbyggarna på TV4. Från november 2015 arbetade hon som utrikeskorrespondent och grävreporter för Expressen. Före det var hon programledare för SVT:s konsumentprogram Plus.
Citera
2021-10-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Oberoende journalist=aldrig hört talas om personen, fattig som en kyrkråtta, behöver likes och pengar, kommer på ett sätt att dra in kulor=resultatet syns här

Detta hela kommer att sluta med att hon kommer ut o säger att det var ett socialt experiment hon gör för uppmärksamheten.
Citera
2021-10-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Jb rör sig inte helt öppet i Sthlm han vet vilka risker som finns Einar trodde han var odödlig han syntes ofta ute

Min vän, Jaffar har en kanin på sig. Lojalitet är ingenting på Stockholms gator nuförtiden. Einar betalade för backup av några av Sveriges värsta kriminella, vi snackar om yrkesmördare. Klart han trodde han var topp. Men nu Yasin sjunger i cellen kompis är du höjdrädd för jag ser dig aldrig på topp.

Einar och Dree Low är enda hoten mot Yasin. Är Andre nästa?
Citera
2021-10-24, 17:01
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Nu skriver hon:

Gällande journalisten i fråga, känns hyfsat seriös?

Kanske en deepfake, alltså en annan video som de klippt in Einars ansikte i? Det stod ju på nyheterna att videon polisen sökte var just den med grabbarna som påstod sig vara i Hammarby sjöstad och flashade vapen. Förmodligen bara lättlurad
Citera
2021-10-24, 17:03
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Det fetmarkerade i din text tyder i så fall på att dessa "gangsterrappare" och deras anhängare högst har 75 i IQ. Detta apstadiet där man tar folk av daga för att folk är lättkränkta är ju för fan neandertalarfasoner. Precis som dessa storbråken som sker nuförtiden i våra städer. Vad är det för jävla intelligens dessa individer besitter? Tänker inte längre än näsan räcker.

Vanligtvis brukar hyfsat folk rycka på axlarna och gå vidare i livet, men inte dessa tuffingar. Patetiskt.
Måste ge mig in och lura lite på ditt IQ snack.

Jag kan skriva ganska bra på ett IQ test. Jag skulle dock inte klarat av att rappa. Det känns på något sätt som om jag inte har skillsen. Så jag tror nog att dessa killar har något som jag inte har. RQ kanske? De är i alla fall inte dumma.
Citera
2021-10-24, 17:06
Medlem
Citat:
Det är ju ett flertal i kommentarerna som hävdar att de har sett den? Känns ganska poänglöst att ljuga om det

Det var ju precis likadant när han blev kidnappad och det sades att det fanns video på ”våldtäkten” som dessutom var falskt.
Citera
2021-10-24, 17:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag såg inga kommentarar från folk som sett klippet, men däremot flera som ifrågasatte att det finns.

Josephine Freje skriver dock själv i tråden:

Det finns vad jag vet minst 2 olika videos. Den som är filmad på avstånd efter mordet, och den som är filmad av maskerade män med vapen under mordet. Den videon söker nu polisen också. (Sen finns det också flera andra, som är fejk/andra platser)

https://twitter.com/FrejeFrilans/status/1452278225363775498#m

och (svar på borttaget inlägg):

Bra där, gillar Flashback. Den "trailer" som jag såg sent igår på snap är den med mordet, maskerade gärningsmän med vapen. Det är den polisen letar efter. Sedan finns det tydligen också en som några grannar filmat på avstånd. Vill såklart inte köpa skiten, vän har dock sett hela

https://twitter.com/FrejeFrilans/status/1452285040558317586#m

De fejk/andra platser som hon pratar om är förmodligen de två klipp som Samnytt publicerade, och som länkats flitigt i den här tråden.
Citera
2021-10-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Min vän, Jaffar har en kanin på sig. Lojalitet är ingenting på Stockholms gator nuförtiden. Einar betalade för backup av några av Sveriges värsta kriminella, vi snackar om yrkesmördare. Klart han trodde han var topp. Men nu Yasin sjunger i cellen kompis är du höjdrädd för jag ser dig aldrig på topp.

Einar och Dree Low är enda hoten mot Yasin. Är Andre nästa?

Dp som lagt pengar på jaffar hans vänner är i krig med dp de hade aldrig sålt jaffar till ett gäng som de själva är i krig med

Dree low har en chans att bli klippt men
Man får först se om han blir dömd för något.
Citera
2021-10-24, 17:08
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag förstår inte.
Enligt Linus Bergströms artikel på Expressen var ju Einar en fin, snäll och mogen kille som skrev viktig musik och inte ett enda ord om kriminalitet och vidrigt beteende nämns.
Hur kan en stackars helyllekille som Einar mördas på öppen gata???
För inte skulle väl Expressen skriva hyllningsartiklar om kriminella förortsgangsters?
En vinkel per artikel. T ex Aftonbladet lade igår ut en artikel om Nils Grönbergs kriminalitet. Det mesta kommer fram med tiden.
Citera
2021-10-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Dp som lagt pengar på jaffar hans vänner är i krig med dp de hade aldrig sålt jaffar till ett gäng som de själva är i krig med

Dree low har en chans att bli klippt men
Man får först se om han blir dömd för något.

Min vän, det finns ingen lojalitet mellan de här grabbarna säger jag. Varför säger Jaffar välkommen hem dollar när dollar är DP? Kriget är inte slut men deras sida har förlorat många strider och tappat soldater.

Det är som backgammon spelet kan vända vid några bra kast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in