2021-10-25, 16:50
Medlem
Flummigheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilMorty
Trdskaparn osv om https://sv.wikipedia.org/wiki/Nootropika

Fr er som vill bilda er en mer utfrlig uppfattning om Stamets, kolla in joe rogan 1035 & 1385! Vettig (och flummig) snubbe, och dr finns lrdomar att dra av mnga grejer han sger, specifikt nootropiska delarna som TS pratar om kanske, d det mest r de delarna (ven om man sklart vill hra om flummigheterna) han uttalar sig om, iaf hos Rogan.
Citera
2021-10-28, 21:12
Medlem
PiRATAs avatar
Han vill vldigt grna att det ska vara sant tminstone, precis som stoned ape-hypotesen. Sistnmnda presenterar han nrmast som fakta i sin dokumentr. Viss hybrisknsla, ven om jag personligen tycker det lter rimligt.

Ang. Denna stack: Vissa tycker han gr alldeles fr lngt i sina pstenden om hur lions mane kan bota alzheimer osv. Samt verdriver de neurogena frmgorna hos bde den och mjligen ocks psilocybinsvampar, sett till vad vetenskapliga studier hittills visat.

Sjlvklart har han tagit del av en enorm bredd av personliga erfarenheter frn mnga olika hll- vilket inte ska underskattas d forskningen i fltet varit nrmast obefintlig vldigt lnge.

Detta gr dock att det han uttalar sig om som ett vetenskapligt belagt kombopreparat egentligen r ett hypotetiskt phitt, som skert han och flera andra testat.

Vl vrt att prova s klart, hjlper det dig s hjlper det. Har stor respekt fr mannen och rekommenderar varmt att titta nrmre ffa p de bcker som inte enbart handlar om psilocyber
Citera
2021-10-29, 15:01
Medlem
Gavins-Friends avatar
Ska prova denna metod from. imorgon. Har psilocybin och lions mane och bestllt niacin.

Kan ngon frklara pongen med niacin? Hrt Paul prata om det men blir lite lost in translation.

De dagar du INTE tar psilocybin ska du ta lions mane och niacin fortfarande?
Citera
2021-10-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Ja, jag var pverkad. Jag trippade. Hallucinerade, bde komplexa mnster, frger och former, till att se mnniskorov vxter avge energi inform av rk/vgor. Jag pendlade frn extrem sorg till eufori. Jag upplevde att jag laddade ned information, mnga aha upplevelser om mig sjlv. Jag mtte mig sjlv kan man sga, och kunde enbart genom insikt och krlek rcka ut min hand, till mig sjlv, och komma ut ur mrkret.
Ego dd, jag vet inte. Nej skulle jag sga. Men eftert ja. Jag har dissocierat mycket, jag upplever derealisation och depersonalisation vilket r hemskt. Jag knner ofta inte igen mig eller andra. Vrlden knns fejk.
Mot slutet av tripen svimmade jag ofta och upplevde amnesis. Jag tappade minnet totalt.

h jag var orolig fr att det skulle bli s dr.
Jag anskte sjlv till Karolinska experimentet men fick avslag fr att dom tyckte jag hade fr mycket erfarenhet.
Du hade en mycket djup erfarenhet, starkare en dom flesta fr som bara testar lite svamp fr "skojs" skull. det r mycket vanligt att man knner derealisation d och det kan vara svrt att smlta nr man inte r redo fr det eller vet vad det innebr.
Det kan hjlpa mycket att hitta och lttare att "connecta" med andra som har varit med om samma sak , s jag finns hr om du vill prata.
Citera
2021-10-30, 21:15
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecephalus
h jag var orolig fr att det skulle bli s dr.
Jag anskte sjlv till Karolinska experimentet men fick avslag fr att dom tyckte jag hade fr mycket erfarenhet.
Du hade en mycket djup erfarenhet, starkare en dom flesta fr som bara testar lite svamp fr "skojs" skull. det r mycket vanligt att man knner derealisation d och det kan vara svrt att smlta nr man inte r redo fr det eller vet vad det innebr.
Det kan hjlpa mycket att hitta och lttare att "connecta" med andra som har varit med om samma sak , s jag finns hr om du vill prata.

Vi kan ta det p PM. har du gjort det frut?
Jag r tacksam fr erfarenheten men det var extremt hur jag mdde eftert. Har blivit en mycket mer skygg och rdd mnniska och lider av svr ngest, jag hade aldrig ngest tidigare
Citera
2021-10-30, 21:41
Medlem
Citat:
Jag r tacksam fr erfarenheten men det var extremt hur jag mdde eftert. Har blivit en mycket mer skygg och rdd mnniska och lider av svr ngest, jag hade aldrig ngest tidigare

Fr du inte std inom studien med din ngest och fobi?
Hur dligt mdde du innan du skte?
Citera
2021-10-30, 22:52
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Fr du inte std inom studien med din ngest och fobi?
Hur dligt mdde du innan du skte?

De gav mig absolut inget std alls. Du fr ska hjlp genom det statliga vrdprogrammet. What the fuck?
Jag fr ingen som helst behandling d de p psykiatrin hade ingen aning om att hantera detta.
Jag var deppig sklart, mest vldigt pessimistisk, negativ sjlvhatande och sjlvmkande person. Jag ville vara att hela vrlden skulle brinna. Men jag var ocks modig, bedvad, social och listig.

Efter studien fick jag ngest, panikngest, jag urinerade i sngen ett par ggr (aldrig skett frut, jag r en ung vuxen kvinna) jag kunde inte skilja p drm eller verklighet. Knslig fr ljud, knslig fr ljud. Jag satt ofta och grt eller skrek i mitt rum likt en galning. Jag tror att jag stod infr avgrunden till evig galenskap. Det r inte likt mig och aldrig skett tidigare.
Jag har alltid varit en vanlig mnniska, en deppig och ledsen sdan.
Citera
2021-10-30, 23:36
Medlem
Citat:

h ja, fr mycket erfarenhet som dom sa till mig p Karolinska ^^
Dom ville ha "frskingar" s att dom kunde f objektiva resultat.
Vad dom missar dock r att man inte br ta snna hga doser helt frsk, d kan det ltt ha andra effekter en positiva.

Det du upplevt p en sn hr dos kan man i nrmaste beskriva som en "andlig" upplevelse.
Och man mste nstan tackla och hantera det p samma stt.
Att tvinga p ngon ntt sdant som inte r redo fr det r inte rtt.
Inte konstigt att du knner ngest och derealisation.
Citera
2021-10-30, 23:39
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
h ja, fr mycket erfarenhet som dom sa till mig p Karolinska ^^
Dom ville ha "frskingar" s att dom kunde f objektiva resultat.
Vad dom missar dock r att man inte br ta snna hga doser helt frsk, d kan det ltt ha andra effekter en positiva.

Det du upplevt p en sn hr dos kan man i nrmaste beskriva som en "andlig" upplevelse.
Och man mste nstan tackla och hantera det p samma stt.
Att tvinga p ngon ntt sdant som inte r redo fr det r inte rtt.
Inte konstigt att du knner ngest och derealisation.

Jag hller med, de hanterade det mycket dligt. Fick ligga i ett rum p sjukhuset, med gonbindel och hrlurar. Vitt, grtt, naket och inte alls spirituellt. Lg i en sjukhussng. Kndes fan som en kista.
Helt fel Set and setting som de sger. Jag hade velat ha ngon nra mig, som hll om mig. Hade velat vara ute i naturen eller vid vattnet.
Citera
2021-10-30, 23:54
Medlem
Citat:
Jag hller med, de hanterade det mycket dligt. Fick ligga i ett rum p sjukhuset, med gonbindel och hrlurar. Vitt, grtt, naket och inte alls spirituellt. Lg i en sjukhussng. Kndes fan som en kista.
Helt fel Set and setting som de sger. Jag hade velat ha ngon nra mig, som hll om mig. Hade velat vara ute i naturen eller vid vattnet.

Jag har frskt skicka dig ett PM, men Flashback stoppar det fr att jag r "nyregistrerad" fast jag har swishat dom 50 spnn.
Kanske du kan prva att skicka mig ett PM istllet ?
Citera
2021-10-31, 00:03
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Jag har frskt skicka dig ett PM, men Flashback stoppar det fr att jag r "nyregistrerad" fast jag har swishat dom 50 spnn.
Kanske du kan prva att skicka mig ett PM istllet ?

Det gick inte. Du har ett nytt konto helt enkelt.
Citera
2021-10-31, 00:25
Medlem
Citat:
Det gick inte. Du har ett nytt konto helt enkelt.

Tydligen behver jag bara gra 40 poster innan jag kan skicka PM till dig.
Jag brjar jobba p det p en gng, fr vill ingen annan hjlpa s vill jag frska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in