2021-10-31, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Jag håller med, de hanterade det mycket dåligt. Fick ligga i ett rum på sjukhuset, med ögonbindel och hörlurar. Vitt, grått, naket och inte alls spirituellt. Låg i en sjukhussäng. Kändes fan som en kista.
Helt fel Set and setting som de säger. Jag hade velat ha någon nära mig, som höll om mig. Hade velat vara ute i naturen eller vid vattnet.

Fy vad hemskt, när jag läser om din upplevelse är jag glad att jag inte kom med i studien. Låter dessutom som att jag har för mycket erfarenhet också.
Och jag som trodde det jobbigaste momentet skulle vara MRen 🥴
Citera
2021-10-31, 01:01
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecephalus
Tydligen behöver jag bara göra 40 poster innan jag kan skicka PM till dig.
Jag börjar jobba på det på en gång, för vill ingen annan hjälpa så vill jag försöka.

Har du någon app? Eller finns du på reddit?
Citera
2021-10-31, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilMorty
Psilocybe Mushroom at 1% = 100mg – 1g
Lion’s Mane = 50 – 200 mg
Niacin = 100 – 200 mg

Är det någon som har erfarenhet av denna nootropiska "stack" som Paul Stamets (en Mykolog som är med i den underbara dokumentären "fantastic Fungi") får att framstå som extremt givande för både hjärnan och kroppen.
Vore intressant att få läsa era åsikter om detta och om någon eventuellt har erfarenhet att dela med sig?

Mvh EM

För att återgå till ämmnet, jag är osäker på varför så myket niacin skulle vara bra ? öka metabolismen och starta biokemiska reaktioner förstår jag, men ska inte behövas så mycket då. daglig rekomenderad dos räcker väl. är det dock för Acetylkolin-naturen så behöver man ta det under en längre tid.
sen så skulle jag lägga till rosenrotextrakt 200–500 mg (dopamin stärkande)
Citera
2021-10-31, 01:03
Medlem
Citat:
De gav mig absolut inget stöd alls. ”Du får söka hjälp genom det statliga vårdprogrammet”…. What the fuck?
Jag får ingen som helst behandling då de på psykiatrin hade ingen aning om att hantera detta.
Jag var deppig såklart, mest väldigt pessimistisk, negativ självhatande och självömkande person. Jag ville vara att hela världen skulle brinna. Men jag var också modig, bedövad, social och listig.

Efter studien fick jag Ångest, panikångest, jag urinerade i sängen ett par ggr (aldrig skett förut, jag är en ung vuxen kvinna) jag kunde inte skilja på dröm eller verklighet. Känslig för ljud, känslig för ljud. Jag satt ofta och grät eller skrek i mitt rum likt en galning. Jag tror att jag stod inför avgrunden till evig galenskap. Det är inte likt mig och aldrig skett tidigare.
Jag har alltid varit en vanlig människa, en deppig och ledsen sådan.

Så dåligt, hur kan dom inte ta hand om dig? Har dom absolut ingen samtalsterapi efter själva behandlingen? Om dom inte kan ta hand om dig hur ska det statliga vårdprogrammet göra det?

Nä jag har pratat med många psykologer och ingen i Sverige verkar kunna hantera ptsd, cptsd mm., dom som söker sig till att jobba inom psykiatrin och som psykologer är väldigt gröna på alla sätt och vis, har knappt nån livserfarenhet eller vågat ta hand om sina känslor eller möta dom. Tex träffade jag en psykolog som var i 60-års åldern och hon var rädd för ilska så jag bytte för uppenbarligen var hon ju rädd för rädsla också… Vet visserligen en kille som har hållt på med ”plant medicines” men när jag och en kille, som gjort många såna resor (aya och svamp i Sv och utomlands i ceremonier), fick reda på att han anordnar svamp-trippar så kände vi även där att han och hans gäng är för unga för det här. Inget vi kände förtroende för att testa.
Citera
2021-10-31, 01:04
Medlem
Citat:
Har du någon app? Eller finns du på reddit?

ja, har du discord ?
lägger du till mig så tar jag bort den här posten sen.
Senast redigerad av thecephalus 2021-10-31 kl. 01:28.
Citera
2021-10-31, 01:28
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Så dåligt, hur kan dom inte ta hand om dig? Har dom absolut ingen samtalsterapi efter själva behandlingen? Om dom inte kan ta hand om dig hur ska det statliga vårdprogrammet göra det?

Nä jag har pratat med många psykologer och ingen i Sverige verkar kunna hantera ptsd, cptsd mm., dom som söker sig till att jobba inom psykiatrin och som psykologer är väldigt gröna på alla sätt och vis, har knappt nån livserfarenhet eller vågat ta hand om sina känslor eller möta dom. Tex träffade jag en psykolog som var i 60-års åldern och hon var rädd för ilska så jag bytte för uppenbarligen var hon ju rädd för rädsla också… Vet visserligen en kille som har hållt på med ”plant medicines” men när jag och en kille, som gjort många såna resor (aya och svamp i Sv och utomlands i ceremonier), fick reda på att han anordnar svamp-trippar så kände vi även där att han och hans gäng är för unga för det här. Inget vi kände förtroende för att testa.

Jag håller fullständigt med. Jag har inte ens fått gå i terapi eller träffa en psykolog regelbundet. Man har bara erbjudit samtal var tredje månad… helt bisarrt.
Man ska nog vara försiktig med sådant. Hellre göra det utomlands i riktiga retreats eller liknande.

Edit: man fick 3 st samtalsterapi med 2 psykologer. Fullständigt opersonligt och inte alls bra. Kändes väldigt ytligt även om de var snälla. Ingen riktig kontakt liksom.
Senast redigerad av Heauxm 2021-10-31 kl. 01:33.
Citera
2023-04-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
25mg är standarden inom kliniska prövningar, CMPS har samma dosering.

Citat:
Det verkar som det, då jag tidigare läst lite om john Hopkins kliniska prövningar.

Men jag blev ändå extremt hög
Alltså, kan man kan extremt hög på 25 mg psilocybin?
Citera
2023-04-29, 15:19
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidansidan

Ja, det var ren psilocybin. Det var alltså inte svamp utan självaste ämnet utvunnet ur svamp.
Pratade med några på ett forum och det verkar motsvara ca 5-7 gram svamp, kanske mer. Det är en stor dos för en nybörjare
Citera
2023-04-29, 16:16
Medlem
Citat:
Här kan du se doseringkurvan på psiloscin(4-ho-dmt): https://psychonautwiki.org/wiki/4-ho-dmt .

25 mg är alltså den lägre skalan av en så kallad hög dos.

När det gäller cubensissvampar anger wikpedia följande fakta
"The concentrations of psilocin and psilocybin, as determined by high-performance liquid chromatography, are in the range of 0.14–0.42% (wet weight) and 0.37–1.30% (dry weight) in the whole mushroom 0.17–0.78% (wet weight) and 0.44–1.35% (dry weight) in the cap, and 0.09%–0.30% (wet weight) and 0.05–1.27% (dry weight) in the stem, respectively.[17] For quickly and practically measuring the psychoactive contents of most healthy Psilocybe cubensis varieties, it can generally be assumed that there is approximately 15mg (+/- 5mg) of psilocybin per gram of dried mushroom.[18] Furthermore, due to factors such as age and storage method, the psilocybin and psilocin content of a given sample of mushrooms will vary." https://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe_cubensis
Citera
2023-04-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ja, det var ren psilocybin. Det var alltså inte svamp utan självaste ämnet utvunnet ur svamp.
Pratade med några på ett forum och det verkar motsvara ca 5-7 gram svamp, kanske mer. Det är en stor dos för en nybörjare
Det låter märkligt att du skulle bli så hög på en microdos på 25 mg Psilocybin?? MD brukar ju ligga på 50-100 mg och folk känner knappt av nåt ”visuellt” av det…. Får inte riktigt ihop det om jag ska vara ärlig.
Citera
2023-04-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemeduvemejag
Här kan du se doseringkurvan på psiloscin(4-ho-dmt): https://psychonautwiki.org/wiki/4-ho-dmt .

25 mg är alltså den lägre skalan av en så kallad hög dos.

När det gäller cubensissvampar anger wikpedia följande fakta
"The concentrations of psilocin and psilocybin, as determined by high-performance liquid chromatography, are in the range of 0.14–0.42% (wet weight) and 0.37–1.30% (dry weight) in the whole mushroom 0.17–0.78% (wet weight) and 0.44–1.35% (dry weight) in the cap, and 0.09%–0.30% (wet weight) and 0.05–1.27% (dry weight) in the stem, respectively.[17] For quickly and practically measuring the psychoactive contents of most healthy Psilocybe cubensis varieties, it can generally be assumed that there is approximately 15mg (+/- 5mg) of psilocybin per gram of dried mushroom.[18] Furthermore, due to factors such as age and storage method, the psilocybin and psilocin content of a given sample of mushrooms will vary." https://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe_cubensis
Men det där är ju inte Psylocybin svampar…står ju högst upp på sidan…. Känns ju inte som samma sak…?!
Citera
2023-04-29, 18:13
Medlem
Citat:
Men det där är ju inte Psylocybin svampar…står ju högst upp på sidan…. Känns ju inte som samma sak…?!
Vad menar du? Länken till cubensis säger ju på första raden: "Psilocybe cubensis is a species of psilocybin mushroom of moderate potency whose principal active compounds are psilocybin and psilocin."
Psilocybin(4-po-ho-dmt) görs om till psilocin av kroppen med ev lite förlust vid omvandlingen så du kan se de bägge substanser som likartadev
https://en.wikipedia.org/wiki/Psiloc...ion%20reaction.
Senast redigerad av vemeduvemejag 2023-04-29 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in