2021-10-25, 16:50
Medlem
Flummigheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilMorty
Trådskaparn osv om https://sv.wikipedia.org/wiki/Nootropika

För er som vill bilda er en mer utförlig uppfattning om Stamets, kolla in joe rogan 1035 & 1385! Vettig (och flummig) snubbe, och där finns lärdomar att dra av många grejer han säger, specifikt nootropiska delarna som TS pratar om kanske, då det mest är de delarna (även om man såklart vill höra om flummigheterna) han uttalar sig om, iaf hos Rogan.
Citera
2021-10-28, 21:12
Medlem
PiRATAs avatar
Han vill väldigt gärna att det ska vara sant åtminstone, precis som stoned ape-hypotesen. Sistnämnda presenterar han närmast som fakta i sin dokumentär. Viss hybriskänsla, även om jag personligen tycker det låter rimligt.

Ang. Denna stack: Vissa tycker han går alldeles för långt i sina påståenden om hur lions mane kan bota alzheimer osv. Samt överdriver de neurogena förmågorna hos både den och möjligen också psilocybinsvampar, sett till vad vetenskapliga studier hittills visat.

Självklart har han tagit del av en enorm bredd av personliga erfarenheter från många olika håll- vilket inte ska underskattas då forskningen i fältet varit närmast obefintlig väldigt länge.

Detta gör dock att det han uttalar sig om som ett vetenskapligt belagt kombopreparat egentligen är ett hypotetiskt påhitt, som säkert han och flera andra testat.

Väl värt att prova så klart, hjälper det dig så hjälper det. Har stor respekt för mannen och rekommenderar varmt att titta närmre ffa på de böcker som inte enbart handlar om psilocyber
Citera
2021-10-29, 15:01
Medlem
Gavins-Friends avatar
Ska prova denna metod from. imorgon. Har psilocybin och lions mane och beställt niacin.

Kan någon förklara poängen med niacin? Hört Paul prata om det men blir lite lost in translation.

De dagar du INTE tar psilocybin ska du ta lions mane och niacin fortfarande?
Citera
2021-10-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Ja, jag var påverkad. Jag trippade. Hallucinerade, både komplexa mönster, färger och former, till att se människorov växter avge energi inform av rök/vågor. Jag pendlade från extrem sorg till eufori. Jag upplevde att jag laddade ned information, många aha upplevelser om mig själv. Jag mötte mig själv kan man säga, och kunde enbart genom insikt och kärlek räcka ut min hand, till mig själv, och komma ut ur mörkret.
Ego död, jag vet inte. Nej skulle jag säga. Men efteråt ja. Jag har dissocierat mycket, jag upplever derealisation och depersonalisation vilket är hemskt. Jag känner ofta inte igen mig eller andra. Världen känns fejk.
Mot slutet av tripen svimmade jag ofta och upplevde amnesis. Jag tappade minnet totalt.

åh jag var orolig för att det skulle bli så där.
Jag ansökte själv till Karolinska experimentet men fick avslag för att dom tyckte jag hade för mycket erfarenhet.
Du hade en mycket djup erfarenhet, starkare en dom flesta får som bara testar lite svamp för "skojs" skull. det är mycket vanligt att man känner derealisation då och det kan vara svårt att smälta när man inte är redo för det eller vet vad det innebär.
Det kan hjälpa mycket att hitta och lättare att "connecta" med andra som har varit med om samma sak , så jag finns här om du vill prata.
Citera
2021-10-30, 21:15
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecephalus
åh jag var orolig för att det skulle bli så där.
Jag ansökte själv till Karolinska experimentet men fick avslag för att dom tyckte jag hade för mycket erfarenhet.
Du hade en mycket djup erfarenhet, starkare en dom flesta får som bara testar lite svamp för "skojs" skull. det är mycket vanligt att man känner derealisation då och det kan vara svårt att smälta när man inte är redo för det eller vet vad det innebär.
Det kan hjälpa mycket att hitta och lättare att "connecta" med andra som har varit med om samma sak , så jag finns här om du vill prata.

Vi kan ta det på PM. har du gjort det förut?
Jag är tacksam för erfarenheten men det var extremt hur jag mådde efteråt. Har blivit en mycket mer skygg och rädd människa och lider av svår ångest, jag hade aldrig ångest tidigare
Citera
2021-10-30, 21:41
Medlem
Citat:
Jag är tacksam för erfarenheten men det var extremt hur jag mådde efteråt. Har blivit en mycket mer skygg och rädd människa och lider av svår ångest, jag hade aldrig ångest tidigare

Får du inte stöd inom studien med din ångest och fobi?
Hur dåligt mådde du innan du sökte?
Citera
2021-10-30, 22:52
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Får du inte stöd inom studien med din ångest och fobi?
Hur dåligt mådde du innan du sökte?

De gav mig absolut inget stöd alls. ”Du får söka hjälp genom det statliga vårdprogrammet”…. What the fuck?
Jag får ingen som helst behandling då de på psykiatrin hade ingen aning om att hantera detta.
Jag var deppig såklart, mest väldigt pessimistisk, negativ självhatande och självömkande person. Jag ville vara att hela världen skulle brinna. Men jag var också modig, bedövad, social och listig.

Efter studien fick jag Ångest, panikångest, jag urinerade i sängen ett par ggr (aldrig skett förut, jag är en ung vuxen kvinna) jag kunde inte skilja på dröm eller verklighet. Känslig för ljud, känslig för ljud. Jag satt ofta och grät eller skrek i mitt rum likt en galning. Jag tror att jag stod inför avgrunden till evig galenskap. Det är inte likt mig och aldrig skett tidigare.
Jag har alltid varit en vanlig människa, en deppig och ledsen sådan.
Citera
2021-10-30, 23:36
Medlem
Citat:

åh ja, för mycket erfarenhet som dom sa till mig på Karolinska ^^
Dom ville ha "färskingar" så att dom kunde få objektiva resultat.
Vad dom missar dock är att man inte bör ta sånna höga doser helt färsk, då kan det lätt ha andra effekter en positiva.

Det du upplevt på en sån hör dos kan man i närmaste beskriva som en "andlig" upplevelse.
Och man måste nästan tackla och hantera det på samma sätt.
Att tvinga på någon nått sådant som inte är redo för det är inte rätt.
Inte konstigt att du känner ångest och derealisation.
Citera
2021-10-30, 23:39
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
åh ja, för mycket erfarenhet som dom sa till mig på Karolinska ^^
Dom ville ha "färskingar" så att dom kunde få objektiva resultat.
Vad dom missar dock är att man inte bör ta sånna höga doser helt färsk, då kan det lätt ha andra effekter en positiva.

Det du upplevt på en sån hör dos kan man i närmaste beskriva som en "andlig" upplevelse.
Och man måste nästan tackla och hantera det på samma sätt.
Att tvinga på någon nått sådant som inte är redo för det är inte rätt.
Inte konstigt att du känner ångest och derealisation.

Jag håller med, de hanterade det mycket dåligt. Fick ligga i ett rum på sjukhuset, med ögonbindel och hörlurar. Vitt, grått, naket och inte alls spirituellt. Låg i en sjukhussäng. Kändes fan som en kista.
Helt fel Set and setting som de säger. Jag hade velat ha någon nära mig, som höll om mig. Hade velat vara ute i naturen eller vid vattnet.
Citera
2021-10-30, 23:54
Medlem
Citat:
Jag håller med, de hanterade det mycket dåligt. Fick ligga i ett rum på sjukhuset, med ögonbindel och hörlurar. Vitt, grått, naket och inte alls spirituellt. Låg i en sjukhussäng. Kändes fan som en kista.
Helt fel Set and setting som de säger. Jag hade velat ha någon nära mig, som höll om mig. Hade velat vara ute i naturen eller vid vattnet.

Jag har försökt skicka dig ett PM, men Flashback stoppar det för att jag är "nyregistrerad" fast jag har swishat dom 50 spänn.
Kanske du kan pröva att skicka mig ett PM istället ?
Citera
2021-10-31, 00:03
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Jag har försökt skicka dig ett PM, men Flashback stoppar det för att jag är "nyregistrerad" fast jag har swishat dom 50 spänn.
Kanske du kan pröva att skicka mig ett PM istället ?

Det gick inte. Du har ett nytt konto helt enkelt.
Citera
2021-10-31, 00:25
Medlem
Citat:
Det gick inte. Du har ett nytt konto helt enkelt.

Tydligen behöver jag bara göra 40 poster innan jag kan skicka PM till dig.
Jag börjar jobba på det på en gång, för vill ingen annan hjälpa så vill jag försöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in