Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Läste du inte resten av texten?
Jo? Som person kan man fortfarande vara ute. Finns ingen tvingande lag som hindrar någon från att vara ute.
Dessutom som jag nämnde i en annan kommentar:
Verbal ansvarsnotis.
Identifiering
1. Vad heter du?
2. Får jag se din legitimation?
Sedan ställer du dessa fyra frågor
1. Hävdar du att jag är din egendom?
2. Kan du eller någon annan från det företag du arbetar administrera egendom utan rättighet?
3. Var finns obligationen[kontraktet] på att du eller annan man eller kvinna från det företag där du arbetar, har jurisdiktion över mig eller min egendom?
Fråga 4 gäller om polis är inblandad.
4. Har ni ett verifierat hävdande från en annan man eller kvinna att jag orsakat fel eller skada?
Begär:
Vänligen besvara dessa frågor på dokument med handskriven signatur som kan verifieras.
Och givetvis nej. Ingen MÄNNISKA i nationen Sverige är någon annan man eller kvinnas egendom. Inte heller regeringen eller riksdagens eller någon annan statlig entitets egendom. Eller någon kommersiell entitets egendom. Utan muntligt eller skriftligt avtal kan ingen administrera vår kropp på något vis överhuvudtaget. Vare sig vi är sjuka, tvingas till munskydd, eller utestängas för man inte är vaxxad.
Lagarna är inte heller giltiga UTAN signatur från de som antagit lagen. Vid en eventuell rättstvist, ska man kalla herr eller fru regering till vittnesbåset? Eller herr eller fru riksdag?
Enligt Förvaltningsrätten kan inte någon enskild använda domstolarna för att ingripa mot NÅGOT statligt företag eller statligt derivat. Alla, inget undantag, statliga entiteter och derivat ÄR registrerade företag, med f-skatt och momsregistrerat.
Därför måste varenda lag vara signerad av ansvariga, dels för att vara överhuvudtaget giltiga, och för att man ska kunna hålla någon ansvarig.
Nej, detta har INGENTING med styrelseskicket parlamentarisk representativ demokrati att göra. Att alla människor i Sverige förbundit sig (nope, INGEN har förbundit sig till något. Visa ett avtal, annars finns INGEN relevans eller jurisdiktion. Annat än HELT frivillig.) eller är skyldiga för att (insätt valfri anledning).
Vi har medfödda och omistliga rättigheter. Som INGEN kan ändra på, oavsett anledning eller omständigheter. Dvs konflikt, krig, epidemi eller pandemi. Läs FNs deklaration om DU inte tror mig. Deklarationen ÄR lag i Sverige. Vilket förvisso är helt oväsentligt, våra medfödda och omistliga rättigheter beror INTE på FNs deklaration. Den kan vara bra för vissa som tror att regeringen eller riksdagens makt är absolut och ALLA måste underkasta sig statens auktoritet, annars blir vi tvingade och/eller straffade om vi inte lyder. Ja jag kan förstå att vissa tycker sådan makt är lämplig, skönt, tryggt och bekvämt. Nu fungerar det likväl INTE så.
Det finns 2 lagar för människor att följa (resten, uppdiktat av staten och dess derivat, är HELT frivilligt att följa. Igen, läs FNs deklaration över vad vi får och kan göra, utan att staten har MINSTA lilla att säga till om), skada/döda ingen annan människa, inkräkta (stjäl inte, förstör inte, begå inte bedrägeri) inte på en annan människas egendom.
Oerhört svårt för inbitna statister att tro på som sagt. Då dessa tycks tro att statens makt sträcker sig obefintligt, och ALLA, villkorslöst utan undantag MÅSTE lyda.
Vi får exempelvis resa hur vi vill, när vi vill, och vart vi vill. Så länge du inte bryter mot lag 1 och 2 kan och får ingen hindra dig. Bilda familj, ha en hemvist, och mycket mycket mer.