2022-01-15, 11:12
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
För att inte samla ovaccinerade eftersom det är större risk att bli allvarligt sjuk om du inte är vaccinerad. Dom sa det häromdagen på tv när det var regeringssnack om covid och restriktioner

Varför anser du att man får vara fet och allmänt ha en ohälsosam livsstil?
Citera
2022-01-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Jo vi har ett naturligt immunförsvar som är starkare än vad du får av vaccinet din lilla judas. Kul att behöva ta en booster bara för att immunförsvaret ska bli bättre, inte bra utan bättre. Du har bara inte fattat det ännu men du kommer hädanefter få ta fler sprutor för du fuckat upp ditt egna immunförsvar. Känns det skönt att bli rövknullad av farbror staten gång på gång. Vad tycker du om att behöva ta en spruta var 4:e månad för ditt immunförsvar är så försvagat av alla sprutor?

Nu var det ju ett skämt (du kanske såg att jag citerade ett stycke). Jag har inte tagit vaccinet och tänkte inte göra det heller, rövknullad av staten blir jag, men det blir vi alla.
Citera
2022-01-15, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Inte svårt att läsa alls. Tyvärr har jag dock svårt att tro på saker jag bedömer som helt osannolika. Bara förra veckan gick C ut och skällde på regeringen för att den inte gick längre än den gjorde. Hela december sa Ulf och M ungefär samma sak. Ser det som lite svårt att få en riksdagsmajoritet utan C, M och S. Det är ganska många röster bara där.

Att Sd har en annan uppfattning kan jag köpa, efter Björn Söder, kanske. Vpk möjligtvis. Kd skulle ha svårt med ett sådant beslut, de andra skulle kunna vända det till en riktig PR-mardröm för Kd, efter blondies lilla rant i riksdagen om berått mod.
C och M är trötta på restriktioner. De vill gå tillbaka till det normala. Skillnaden är att de vill använda den sista tiden (2 månader) till att använda vaccinpass i större utsträckning.
Citera
2022-01-15, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Fast..
Även om man tar vaccinet så smittar man nu.
Och majoriteten är ju vaxxad så dom är ju skyddade.
Resterande ikkevaxxade är ju isåfall bara en fara för ikkevaxxade.. och 99.9% överlever corona..

Så att ehh..
Citera
2022-01-15, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Jo vi har ett naturligt immunförsvar som är starkare än vad du får av vaccinet din lilla judas. Kul att behöva ta en booster bara för att immunförsvaret ska bli bättre, inte bra utan bättre. Du har bara inte fattat det ännu men du kommer hädanefter få ta fler sprutor för du fuckat upp ditt egna immunförsvar. Känns det skönt att bli rövknullad av farbror staten gång på gång. Vad tycker du om att behöva ta en spruta var 4:e månad för ditt immunförsvar är så försvagat av alla sprutor?

Nu sprutar man ju inte in immunförsvar i kroppen.
Man sprutar in en liten del protein från viruset.

Dom vita blodplättarna i kroppen möter sedan detta protein och försvarar sig.

Om man sedan får in coronavirus i kroppen så vet dom vita blodplättarna direkt vad dom måste göra och kallar på förstärkning.
Då produceras fler blodkroppar i benmärgen som sedan kan skickas ut för att försvara kroppen
Citera
2022-01-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför anser du att man får vara fet och allmänt ha en ohälsosam livsstil?

Ehhhh, var fick du det i från?
Citera
2022-01-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

Om man sedan får in coronavirus i kroppen så vet dom vita blodplättarna direkt vad dom måste göra och kallar på förstärkning.
Då produceras fler blodkroppar i benmärgen som sedan kan skickas ut för att försvara kroppen

Läser man bipacksedeln så fungerar vaccinet inte på alla.
Citera
2022-01-15, 14:08
Medlem
scoremaxs avatar
Inläggen och trådarna blir bara sjukare och sjukare i takt med att pandemin klingar av.

Jävlar vad en del har levt upp av detta. 😂
Citera
2022-01-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag har extremt svårt att tro, att riksdagen i ett läge där kommuner, räddningstjänst, regioner och privata företag i ett stort antal går ut och meddelar att man nu är orolig över att få fungerande verksamhet, på grund av sjukfrånvaro, kommer att ta bort pandemilagen. Förkorta tiden mellan voteringar har jag inga bekymmer med, men inte ta bort lagen.
Tänk såhär: om pandemilagen inte finns, om rekommendationer och restriktioner inte finns, varför skulle då verksamheterna drabbas av hög sjukfrånvaro?

Folk är inte hemma sjuka för att de inte kan jobba, de är hemma för att pandemilagen gör att de måste vara hemma vid symptom. Om vi tar bort alla restriktioner och pandemilagen så kommer alla problem lösas. Visst, smittan kommer ändå att gå, precis som den gör oavsett hur vi gör, och de svaga kommer hamna på sjukhus. Åtminstone kommer det där att finnas personal som kan vårda dem. Personal som just nu tvingas vara hemma trots att de inte är sjuka nog att inte kunna arbeta.
Citera
2022-01-15, 15:31
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Ehhhh, var fick du det i från?

är mitt påstående/fråga korrekt eller inte?
Citera
2022-01-15, 16:29
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla

Fast det gäller ju de gamla vaccinerna, inte dessa.
Citera
2022-01-15, 16:36
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Haha! Tegnell bekräftar det foliehattarna vetat om i över en månad: skyddet mot omikron är obefintligt, kanske tillpchmed negativt för vacccinersde. Hur många fler sjukdomar har man sänkt immunförsvaret mot med vaccinen? Kan det förklara att varenda kotte i landet är sjuk?
Jag tycker skyddet mot Omikron ser betydligt bättre ut än vad jag trott, vad tycker du?
https://coronavirus.health.ny.gov/covid-19-breakthrough-data
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in