2021-12-17, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Precis. Det säger en del om intelligensen hos dom vaccinerade.

Random vaccinerad dude:
- Buhu... Lås in dom ovaccinerade så vi inte behöver vara nära dom!
- Buhu... Jag blev sjuk. Det beror på dom inlåsta som jag inte ens har varit nära.
- Buhu... Jag är en jävla idiot som inte ens klarar av att föra ett enkelt resonemang...

Exakt så!

Man behöver knappt ens göra en djupare analys för att förstå att vaccinpass är helt meningslöst när man har ett vaccin som varken förhindrar smitta eller smittspridning.
Citera
2021-12-17, 08:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Dödsfallen kommer nog inte direkt gå ner eftersom, ovaccinerade kommer inte vaccinera sig ändå.
Det tvivlar jag rätt starkt på. Vid tillräckligt stark press ger alla vika, och bland de som inte vaccinerat sig har du ett brett spektrum. Från folk som inte gjort det än för att de är spruträdda till de som hellre skulle dö än att vaccinera sig mot sin vilja. Och bland de sistnämnda är det ytterst få som verkligen skulle stå för det när det kommer till kritan.

Många kommer vaccinera sig när det blir för obekvämat att vara ovaccinerad. Det är inte direkt ovanligt att folk ger upp sina ideal för lite bekvämlighet.
Citera
2021-12-17, 08:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Det är olagligt eftersom det strider mot mänskliga rättigheter.
Och hur ska vi bestämma vilka de mänskliga rättigheterna är?
Citera
2021-12-17, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Passen hjälper inte. Kolla på Danmark te..x nattlivet blir alla superspridarevents där enbart vaccinerade får vara och sprider viruset bland varandra. Smittan rusar och det är bara en tidsfråga innan det är här också. Naturligtvis kommer det skyllas på de ovaccinerade som inte ens får vara ute och har möjlighet att sprida smittan.

Hade man påstått det som du gör för de som är indoktrinerade så hade de viftat bort det med ”det hade varit ännu värre utan passet”
Citera
2021-12-17, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Ska rökare få vård ? Tjockisar ? Vart ska vi dra gränsen ?

Ja. Rökare och tjockisar är inte någon bidragande orsak till att sprida en pandemi utan utgör bara en risk för sig själva.
Citera
2021-12-17, 08:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
Men om jag är vaccinerad har jag väl inget behov av vård ?
Kan du utveckla ?
Precis som folk som använt bilbälte inte behöver vård.
Citera
2021-12-17, 08:42
Medlem
Hittade rätt intressant statistik på Facebook:

"174 människor under 50 år har dött i Sverige av corona sedan pandemin startade. Av dessa är det ca 26 personer som INTE haft underliggande sjukdomar.
600 personer under 60 år har dött med corona sedan pandemins start.
339 människor i Sverige har dött av vaccin mot corona sedan man började vaccinera i år.
Om man tittar på några siffror, siffror som egentligen inte bara är siffror utan människors liv och hälsa, så säger de såhär:
4 barn i åldern 10-19 år har dött i Sverige MED corona sedan pandemins start.
2 barn i åldern 10-19 år har dött AV vaccin mot corona i Sverige sedan man började vaccinera barn.
71 människor under 18 år har fått allvarliga biverkningar av vaccinet Moderna.
Vad räknas då som en allvarlig biverkning?
Någon som kan leda till död, invaliditet, missbildning, sjukhusvistelse, och men för livet.
94 personer under 18 år har fått allvarliga biverkningar av vaccinet Pfizer.
10 personer under 18 år har fått allvarliga biverkningar av vaccinet Astra Zeneca.
665 kvinnor och 463 män har i Sverige fått allvarliga biverkningar av vaccinet Moderna.
14 kvinnor och 17 män har dött av samma vaccin.
3070 kvinnor och 1801 män i Sverige har fått allvarliga biverkningar av vaccinet Pfizer.
144 kvinnor och 120 män har dött av samma vaccin.
1405 kvinnor och 646 män i Sverige har fått allvarliga biverkningar av vaccinet Astra Zeneca.
17 kvinnor och 27 män har dött av samma vaccin.
Dessa siffror är räknade 9/12-2021 på läkemedelsverkets hemsida.
Fram till 20 september 2021 hade det kommit in 76 295 biverkningsrapporter gällande coronavaccinerna, varav hittills 6 017 bedömts vara allvarliga [15]. Under hela 2020 kom det in totalt 7 999 biverkningsrapporter gällande SAMTLIGA cirka 25 000 läkemedel/substanser i Sverige, varav 3 270 bedömdes vara allvarliga. NOTERA SAMTLIGA. alla läkemedel och vaccin som finns att tillgå i Sverige alltså.
Så min fråga är: Hur kan det vara rättfärdigat att kritisera människors val i att inte vaccinera sig?
När vi vet att vaccinet, som uppenbarligen är långt ifrån riskfritt, där människor även får sätta livet till, är designat för ett virus som inte ens är dominerande längre?
Viruset blir mer och mer resistent ju mer vaccin det träffar på, det lär sig hur det behöver förändras för att leva vidare.
Vaccinet är designat för att manipulera människors immunförsvar. Så att immunförsvaret kan skydda sig mot covid-19 (som det såg ut innan det muterade).. men många läkare och forskare anser att det också kan göra att immunförsvaret blir försvagat mot andra virus och bakterier..
Och det är nu inställt med tunnelseende mot coronaviruset.. som inte längre är det virus det än gång va.
Man vet att en människa har som mest effektiva T-celler mot corona av att ha genomgått en riktig coronainfektion.
Man vet att vaccinet inte ger fullgott skydd.
Man vet att vaccinerade människor kan bära på corona, kan smitta andra, kan bli svårt sjuka själva, kan dö.
Har någon någonsin lovat dig att det inte är du som kommer dö eller få bestående men av corona?
Nej.
Har någon någonsin lovat dig att just du inte ska va den som dör eller får bestående men av vaccinet?
Nej.
Det är inte 100% säkert att du någonsin kommer bli infekterad av corona eller dess mutationer.
Det är däremot 100% säkert att du kommer få i dig ett vaccin om du vaccinerar dig.
Det är även 100% säkert att du INTE är 100% säker för vare sig dig själv eller någon annan om du är vaccinerad.
Det går inte att välja sitt öde med 100% säkerhet.
Sen denna utpressning som pågår.
Att
Bli vänligt puttad i "rätt" riktning.
Bli hotad av dina medmänniskor och makthavare.
Bli tvingad, bakbunden och piskad.
För vad?
För att skydda dig själv när du inte KAN bli skyddad?
För att skydda andra som inte KAN bli 100% skyddade?
För att de som bestämmer säger så, utan en vettig, hållbar förklaring. Medan de tystar ner alla som ifrågasätter.
Solidaritet ska vi ha
Mänskliga rättigheter är viktigt, så länge alla fogar sig och gör som de blir tillsagda.
Åsiktsfrihet - så länge du tycker som man ska.
Människans rätt att bestämma över sin egen kropp - så länge du tar ditt vaccin och håller käften
Siffror hämtade från "godkända" källor - socialstyrelsen.se samt läkemedelsverket.se "
Inte skriven av mig men har dubbelkollat alla siffror som stämmer. Väldigt enkelt att kolla för den som vill.
Sen kan man ifrågasätta risk vs nyttan i allt detta efter att läst denna statisk.
Känner iaf jag."

https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner?fbclid=IwAR3x7gkEcRxVQJ6HM12TZGtYoW irkkxpLU5 SddQ4r4aqivbhKDuquhtti7k

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/?fbclid=IwAR3SaH0ZvcH35H4vtL0HpN5OqZMlYs8vr3zCP_CX iX1A4EiDij81OTwG7_0
Citera
2021-12-17, 08:43
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Ursäkta mig! Jag trodde jag läste om det på produktbladen, men där stod det inte.

Minst en vaccindos reducerar transmission ca 40-50% för inom hushållen i England.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmc2107717

Det kanske övertygar dig att vaccinen minskar smittspridning om du inte tror blint på FHM.
Studien avser fall under perioden jan-feb 2021, alltså då Alpha-varianten som vaccinen utvecklades mot fortfarande dominerade, men den varianten finns sedan början av sommaren i princip inte längre då den blev ersatt av Delta som i sin tur nu håller på att bli ersatt av Omicron. Det här är ganska vanligt, att de siffror som kanske stämde för ett år sen fortfarande används trots att situationen är helt annorlunda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Ja. Rökare och tjockisar är inte någon bidragande orsak till att sprida en pandemi utan utgör bara en risk för sig själva.
Men taskig livsstil gör att du drabbas mycket värre om du blir sjuk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
Men om jag är vaccinerad har jag väl inget behov av vård ?
Kan du utveckla ?

Klart du kan ha behov av vård även om du är vaccinerad. Vad har du missat i informationsflödet? Finns tyvärr andra sjukdomstillstånd än COVID-19 också. De vaccinerade skall inte behöva konkurrera om sjukhusvården med ovaccinerade.
Citera
2021-12-17, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Hade man påstått det som du gör för de som är indoktrinerade så hade de viftat bort det med ”det hade varit ännu värre utan passet”

Tyvärr är det ju så. Nästan som att vaccinen gjort folk oförmögna att ta in viss information, eller inte förstå de enklaste orsakerna.
Kanske de fått en rutten, infekterad frontallob?
Lite som den effekten de med förlorat smak o luktsinne fått av själva coronan? Nåt fel är det ju på dem.
Citera
2021-12-17, 08:44
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Och hur ska vi bestämma vilka de mänskliga rättigheterna är?

Det är redan bestämt.
Finns det nåt som inte passar dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in