2021-12-07, 23:18
Medlem
RonPaul2008s avatar
Frimurarna vill ha passen också, vem kunde ha anat?
Det visar sig mer och mer att dessa pass inte skyddar dig från Covid19 utan det skyddar dig från förföljelse av Staten.
Citera
2021-12-07, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Är dom rädda för att stå upp för vår frihet så är dom inte värda ett öre.
Precis. SD har visat sitt riktiga jävla ansikte.

En röst på afs får förhoppningsvis utgöra en blåslampa i röven på idioterna i SD som bara gör bort sig mer och mer.
Citera
2021-12-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Har följt SD och deras supporterkanal RIKS. Inte ett ord om covidhysterin och regeringens magplask-restriktioner. De har verkligen valt sida i detta. Ja, som ovan röster så framstår Afs mer som det vettiga alternativet. Inte för att det spelar någon roll rent mandatmässigt, men för en själv. Kanske långsiktigt bra för politiken.

Man röstar ju inte på partier som vill motverka en själv.

Som sagt. Underskatta inte ett AfS i en vågmästarroll. De skulle kunna sänka varje regering gång på gång och utlösa regeringskriser som enbart de själva vinner på.
Citera
2021-12-07, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Har följt SD och deras supporterkanal RIKS. Inte ett ord om covidhysterin och regeringens magplask-restriktioner. De har verkligen valt sida i detta. Ja, som ovan röster så framstår Afs mer det vettiga alternativet. Inte för att det spelar någon roll rent mandatmässigt, annat för en själv. Kanske långsiktigt.

Man röstar ju inte på partier som vill motverka en själv.
Även om afs inte kommer in så är det bara positivt om SD inser sitt misstag när de ser hur de tappat 1-2 procent till ett parti vars företrädare som de smutskastat och kallat för en massa fula saker. Och att SD inser att det finns en jävla massa tidigare SD-väljare som inte pallar deras PK-anpassning längre.
Citera
2021-12-07, 23:22
Medlem
Running_mans avatar
Kristersson har helt rätt. Sätt krav på foliehattarna och inavels-packet.
Citera
2021-12-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?

Jag är "höger" (beroende på definition) men jag betraktar det så kallade högerblocket som ett större hot än nuvarande regering, vilket är rätt sjukt. Både M och SD gillar förbud och tvång, så de kan dra dit pepparn växer.

Jag kommer rösta på AfS, vilket jag tänkte göra från början, men ändå. Jag tror SD är ett farligt parti om de faktiskt skulle få makt. Vi skulle förmodligen se förbud av partier, vaccintvång, och mer övervakning. SD vill ju framställa sig som "tuffa" och "hårda".
Senast redigerad av Patch1 2021-12-07 kl. 23:51.
Citera
2021-12-07, 23:53
Medlem
vanartads avatar
Jag kommer en tredje gång rösta på AfS Sept 2022, jag redan kommer ha lämnat landet.AfS är det parti med minst vänstertendenser.Något riktigt högerparti/konservativt parti finns inte i Sverige
Citera
2021-12-08, 00:13
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Kommer rösta på det parti som är emot Vaccinbeviset. Just nu hör jag syrsor från Vänsterpartiet.
Kristersson är en liten HBTQ galning med Napoleon komplex. Moderaterna har redan lagt fram motioner om tvångsvaccinering flera gånger. Jag kommer inte rösta SD-M-KD nästa val tack vare detta.

vänstern är också skräp. Tänkte rösta SD men efter detta väljer jag AFS tycker du bör göra detsamma
Citera
2021-12-08, 01:06
Medlem
Absolut inte. Har aldrig röstat på M och känner ännu mer avsmak nu. Kristerssons mamma dog i covid och han kommer aldrig ge sig. Vill inte veta hans innersta tankar om oss ovaccinerade.
Kommer troligen inte rösta på SD heller fastän jag vart en relativt aktiv medlem i flera år.
För mig är detta en stor fråga och här har SD sjunkit rejält.
Senast redigerad av granskottet80 2021-12-08 kl. 01:10.
Citera
2021-12-08, 01:13
Medlem
Guillounisms avatar
Ulf Kristersson deltog på Bilderbergmötet 2019 så det förvånar inte ett dugg:

https://www.bilderbergmeetings.org/meetings/meeting-2019/participants-2019
Citera
2021-12-08, 03:29
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?

Moderaterna har inte varit ett alternativ sedan Bohmans tid.
dom har stadigt tappat det, och idag är dom bara en av "Vänster light" som resten.
Citera
2021-12-08, 03:35
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
vänstern är också skräp. Tänkte rösta SD men efter detta väljer jag AFS tycker du bör göra detsamma

Ja, det lutar åt att lägga en missnöjjes- röst på afs, nu när SD visar sitt fula tryne.

Kommer det finnas lappar på plats, på valdagen eller hur kommer det se ut?
Vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in