2021-12-07, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
"Sent ska svensken vakna"

Du är ju en av dem uppenbarligen. Antar att du inte trollar, hur har du stått ut så länge? Invandrare?

Ska jag vara helt ärlig så har jag varit nära att rösta på moderaterna vid ett flertal tillfällen men backat i sista sekund. Började rösta rött sedan studenten och haft svårt att byta helt enkelt. Jag har sett fel partier som hot om jag ska vara helt ärlig. Invandringen har inte stört mig på samma sätt som vaccinpassen.
Jag har varit missnöjd med sossarna i snart 8 år och nu är det nog.
Nej jag är svensk.

Jag har även varit nära att rösta på direktdemokraterna som är demokrati på riktigt men en bortkastad röst eftersom de är för få..
Citera
2021-12-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?

Jag kommer att för första gången i mitt liv lämna borgarna och rösta AfS. Borgarna har gjort sitt och visar sig vara onda fascister de också. Har lämnat samtliga mina politiska uppdrag som jag hade för KD i min kommun.

Och kom ihåg. Ett AfS med 5% i riksdagen kommer att vara ultimata vågmästare. Dvs dessa 5% ska inte underskattas. Det gäller att vi gör klart för kasselstrand att vi som är nytillkomna är där främst för vaccinpassen, och att det ska vara deras främsta prio att slopa.
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2021-12-07 kl. 23:07.
Citera
2021-12-07, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Har alltid röstat på sossarna tidigare men efter dagens PK med Magda så kan jag tala om att sossarna aldrig någonsin kommer få min röst igen.
Dessa maktgalna politiker.
JIMMY ÅKESSON: stå för fan upp för det du tror på. Aldrig att du är en del av eliten. Har du någon som helst ryggrad kvar så sätt stopp för denna galenskap.

Nooshi är väl den enda som vågat gå emot strömmen. Kanske är hon den som vågar gå emot strömmen ?
Våga vägra vaccintvång.
Det här med covidpass har gått för långt.

Sent ska svensken vakna.

Det har varit protester i miljonklassen runt om i Europa om man räknar samman allt. Ni som ännu inte tagit vaccinet ge för helvete inte upp.
Noshi är en jävla dörrmatta som inte bryr sig ett skit om vaccinpassen. Hon kan fälla regeringen på denna fråga men har uppenbarligen inte gjort det.

Åkesnork är så rädd för Ulf Kristersson och PK-media att han aldrig kommer förbjuda vaccinpass.
Citera
2021-12-07, 23:04
Medlem
Citat:
https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?
Antivaxarna har redan avgjort valet 2022.
Citera
2021-12-07, 23:08
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Så du tycker att det är helt i sin ordning att Einar Åberg i oktober 1941 tar över en bokhandel på Sergelgatan där han sätter upp en skylt med texten "Judar och halvjudar äga icke tillträde"?
Nej det faller under diskrimineringslagen och är ej tillåtet på grund av diskrimineringsgrund religion och trosuppfattning.
Citera
2021-12-07, 23:08
Medlem
Citat:
Problemet är att SD är så jävla fega som inte säger emot.
SD röstar inte emot av den enkla anledningen att de håller med.
Citera
2021-12-07, 23:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
SD röstar inte emot av den enkla anledningen att de håller med.
Flera nyckelpersoner i SD-ledningen är själva emot vaccinpass.

Det handlar endast om att man inte vågar skapa rubriker. Man vill inte få antivaxx-stämpel. Man vill inte göra Kristersson sur inför ett kommande regeringsunderlag.
Citera
2021-12-07, 23:15
Medlem
Och ni som ska rösta på AfS, ignorera alla opinionsundersökningar. Delta inte. Se till att gå till vallokalen och rösta på plats. Orkar inte med valfusk.
Citera
2021-12-07, 23:15
Medlem
Citat:
Flera nyckelpersoner i SD-ledningen är själva emot vaccinpass.

Det handlar endast om att man inte vågar skapa rubriker. Man vill inte få antivaxx-stämpel. Man vill inte göra Kristersson sur inför ett kommande regeringsunderlag.

Är dom rädda för att stå upp för vår frihet så är dom inte värda ett öre.
Citera
2021-12-07, 23:16
Medlem
Lita aldrig på en moderat. De älskar EU, EMU, NATO och annan global skit, och är varken liberala eller konservativa. Lömska och otäcka, ungefär som neocons i USA.
Citera
2021-12-07, 23:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Noshi är en jävla dörrmatta som inte bryr sig ett skit om vaccinpassen. Hon kan fälla regeringen på denna fråga men har uppenbarligen inte gjort det.

Åkesnork är så rädd för Ulf Kristersson och PK-media att han aldrig kommer förbjuda vaccinpass.

Jag tror inte ens det går genom riksdagen iom att regeringen får fatta beslut själva enligt pandemilagen, men om det gör det så har Nooshi inte mycket att sätta emot när alla andra partier stödjer vaccinpassen.
Citera
2021-12-07, 23:18
Medlem
Nycticoraxs avatar
Har följt SD och deras supporterkanal RIKS. Inte ett ord om covidhysterin och regeringens magplask-restriktioner. De har verkligen valt sida i detta. Ja, som ovan röster så framstår Afs mer som det vettiga alternativet. Inte för att det spelar någon roll rent mandatmässigt, men för en själv. Kanske långsiktigt bra för politiken.

Man röstar ju inte på partier som vill motverka en själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in