2021-12-07, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ulf Kristersson kan dra åt helvete. De övriga partierna med, inklusive SD.

Jag kan tänka mig att rösta på vilket parti som helst som är emot coronamasshysterin och avskaffandet av frihet. MED, Afs, vänstern. Spelar ingen roll.
Vänsterpartiet kan du inte lita på. Ett gäng dörrmattor som aldrig kommer föra frågan upp på dagordningen.

AfS är den säkraste rösten.
Citera
2021-12-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja alla de reglerna är väl fullt acceptabla att införa för en näringsidkare för besökare han/hon inte vill ha i sin lokal, eller?

Så du tycker att det är helt i sin ordning att Einar Åberg i oktober 1941 tar över en bokhandel på Sergelgatan där han sätter upp en skylt med texten "Judar och halvjudar äga icke tillträde"?
Citera
2021-12-07, 21:56
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Är ju så korkat. Som redan sagt så sprider vaccinerade smitta. WHO:s generalsekreterare gjorde tex ett uttalande för en vecka sedan att vaccin stoppade delta spridningen med 40% (orkar inte gräva fram länk). I praktiken innebär det att skiten sprider sig genom ett samhälle vaccination eller ej. Den här nya varianten verkar ju också gå rakt genom vaccinering.

Likaväl uttalar sig alla politiker och figurer i media som att vaccination är nyckeln för att utrota covid-19. Vår så kallade statsministers snack om att "icke krama ovaccinerade" men att vaccinerade kramas går bra etc. Finns ingen jävla logik i deras resonemang.

Sedan finns det ju också ett argument att det till och med skulle kunna vara så att vaccinationerna har varit en bidragande orsak till den stora spridningen hittills. Maskering av symptom. Folk går runt och är asymtomatiska sprittspridare istället för att märka av att dem är sjuka och stanna hemma.

Summa summarum är att vaccin för att stoppa smitta är skitsnack. Argumentet som återstår är att skydda från allvarlig sjukdom och död. Ok köper det. Det borde dock i normalt samhälle vara upp till var och en att avgöra vilken risk man vill ta i det avseendet. Hade jag varit åldring eller vid dålig hälsa hade jag redan varit vaccinerad. Som frisk, relativt ung och vältränad, eh nej finns ingen anledning. Visst det kanske ger mig ett extra skydd men hur stor är risken att jag ska drabbas allvarligt utan vaccin? Obefintlig i princip så varför ska jag bry mig? Min kropp mitt val. Jag dricker inte, röker inte, tränar som fan, om jag vill skippa vaccin så låt mig.

Är rent åt helvete att försöka tvinga folk ta ett jävla medicinskt preparat för en sjukdom som inte är särskilt allvarlig för den förkrossande majoriteten. Inte fan kommer folk som mig att överbelasta IVA om vi fortsätter vara ovaccinerade.

Och snack om att stänga gym, hindra folk från att vara hälsosamma, träna och idrotta. Mitt liv är träning och nu så ska det tas ifrån mig. Fy fan.

redigerat: här var länken angående 40% skydd mot spridning av delta https://www.france24.com/en/live-news/20211124-vaccines-reduce-covid-transmission-by-40-who
Senast redigerad av Stryp-Enok 2021-12-07 kl. 21:59.
Citera
2021-12-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Jag kommer ju givetvis att TVINGAS ta skiten nu. DU och staten vann, grattis! Vilken jävla pyrrhusseger 👍

Du kommer inte hinna få ett vaccinpass på två veckor så om jag var du skulle jag avvakta lite.
Citera
2021-12-07, 21:59
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Så du tycker att det är helt i sin ordning att Einar Åberg i oktober 1941 tar över en bokhandel på Sergelgatan där han sätter upp en skylt med texten "Judar och halvjudar äga icke tillträde"?

Många vaccinfanatiker är helt enkelt smygrasister i grund och botten...
Citera
2021-12-07, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Nu är det så här va, om någon vill tvinga mig till något utan lagstöd så har jag rätt till att tvinga tillbaka. Tänk på det allihopa som vill tvinga
Tänker samma sak.
Citera
2021-12-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Funderar också på att kasta min röst på AFS. 🤔

Det var absolut inte något som jag kunde tänka mig att göra för ett halvår sedan... Men nu känns det som att det inte spelar någon roll.
Det blir ändå skit av Sverige.
Börjar själv också luta åt det hållet….
Citera
2021-12-07, 22:03
Medlem
Vänsterpartiet och SD bör vara emot vaccinpass. Jag kan faktiskt för första gången någonsin tänka mig rösta på båda.
Citera
2021-12-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Många vaccinfanatiker är helt enkelt smygrasister i grund och botten...

"If you’ve ever wondered whether you would have complied during 1930s Germany, now you know"
Citera
2021-12-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?

Jag såg en röst på SD som åtminstone en symbolhandling, men nu är det inte ens värt det.
Citera
2021-12-07, 22:13
Medlem
Har alltid röstat på sossarna tidigare men efter dagens PK med Magda så kan jag tala om att sossarna aldrig någonsin kommer få min röst igen.
Dessa maktgalna politiker.
JIMMY ÅKESSON: stå för fan upp för det du tror på. Aldrig att du är en del av eliten. Har du någon som helst ryggrad kvar så sätt stopp för denna galenskap.

Nooshi är väl den enda som vågat gå emot strömmen. Kanske är hon den som vågar gå emot strömmen ?
Våga vägra vaccintvång.
Det här med covidpass har gått för långt.

Sent ska svensken vakna.

Det har varit protester i miljonklassen runt om i Europa om man räknar samman allt. Ni som ännu inte tagit vaccinet ge för helvete inte upp.
Citera
2021-12-07, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Vänsterpartiet och SD bör vara emot vaccinpass. Jag kan faktiskt för första gången någonsin tänka mig rösta på båda.
Dadgostar bryr sig inte. Evig dörrmatta åt S.

Åkesnork vill ju inte göra fåren arga och riskera tappa potentiella väljare då hans jobb är att maximera sitt väljarunderlag. Då måste han vara PK. Dessutom inte riskera konflikt med Kristersson som han ämnar bilda regering med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in