2021-12-07, 21:14
Medlem
rtyuios avatar
Kommer rösta på det parti som är emot Vaccinbeviset. Just nu hör jag syrsor från Vänsterpartiet.
Kristersson är en liten HBTQ galning med Napoleon komplex. Moderaterna har redan lagt fram motioner om tvångsvaccinering flera gånger. Jag kommer inte rösta SD-M-KD nästa val tack vare detta.
Citera
2021-12-07, 21:15
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Vilken dåre.

"för att fler ska vilja vaccinera sig, att man måste vara vaccinerad"

Åt helvete med den maktgalna dvärgen!
Citera
2021-12-07, 21:15
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?
Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?
Det är ju Sossarna som driver genom skiten nu? Nu skulle jag inte klassa mig själv som "högerkonservativ" eftersom jag faktiskt har övertygelser till skillnad från de som brukar kalla sig konservativa. Men för att ge något svar på frågan så kommer jag rösta AFS nästa val, enbart på grund av Pfizerpasset.
Citera
2021-12-07, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Kommer rösta på det parti som är emot Vaccinbeviset. Just nu hör jag syrsor från Vänsterpartiet.
Kristersson är en liten HBTQ galning med Napoleon komplex. Moderaterna har redan lagt fram motioner om tvångsvaccinering flera gånger. Jag kommer inte rösta SD-M-KD nästa val tack vare detta.
Problemet är att SD är så jävla fega som inte säger emot.
Citera
2021-12-07, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det är ju Sossarna som driver genom skiten nu? Nu skulle jag inte klassa mig själv som "högerkonservativ" eftersom jag faktiskt har övertygelser till skillnad från de som brukar kalla sig konservativa. Men för att ge något svar på frågan så kommer jag rösta AFS nästa val, enbart på grund av Pfizerpasset.
Ja men sossar är inte lika extrema.

Annars är afs ett säkert kort ja.
Citera
2021-12-07, 21:17
Medlem
okok1s avatar
Sverige var öppet ETT ÅR innan denna fascistlag kom till. Den värste vågen klarade vi av utan restriktioner/apartheid/vaccin. Det enda som hindrar staten från att öppna upp är staten själv.

Det är ganska simpelt. Sluta testa. Ge vaccin till fjollorna och öppna upp samhället igen. Bort med fascismen och återställ normalitet.
Citera
2021-12-07, 21:20
Medlem
Room531s avatar
Klart dessa nickedockor ska skylla nedstängningar på "ovaccinerade." Korrupta clown. Big pharma-totalitära idiot. (Alltså "ledaren" för M)

S, vad menar du med S?

De är väl lika böjda för Bidenadministrationen, big pharma m.m. som den där djäveln. För några få dagar sedan kom let's go Biden med uttalandet att de skulle...
(FB) Biden-administrationen förklarar "vaccinen" obetydliga för resande. (Dec 4 2021)

Ja, börja bredare, sluta koka groda nu och riv av plåstret för boosterdos var tredje månad och läger för "Contact cases" instängda med 5000 aud i böter för att gå över en linje i karantänläger som Australien direkt.
https://www.youtube.com/watch?v=EwZnJwG7vwc
Australien, som Sverige, en "representativ demokrati" - representativ för företagen med saftigast pengar och incitament.

Ja, tills dagen folk tar tag i saken och visar vad de tycker med handling. Inte bara "val" var fjärde år, varje dag är ett val!
Senast redigerad av Room531 2021-12-07 kl. 21:26.
Citera
2021-12-07, 21:21
Medlem
ormbitens avatar
Funderar också på att kasta min röst på AFS. 🤔

Det var absolut inte något som jag kunde tänka mig att göra för ett halvår sedan... Men nu känns det som att det inte spelar någon roll.
Det blir ändå skit av Sverige.
Citera
2021-12-07, 21:29
Medlem
Vilken otäck liten sprätt. Moderaterna är ingen opposition, de vill göra exakt samma sak som sosseregimen.
Citera
2021-12-07, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Funderar också på att kasta min röst på AFS. 🤔

Det var absolut inte något som jag kunde tänka mig att göra för ett halvår sedan... Men nu känns det som att det inte spelar någon roll.
Det blir ändå skit av Sverige.
Håller med.

Heja afs fuck SD
Citera
2021-12-07, 21:43
Medlem
För tusan gubbar, släng inte in för mycket höger eller vänstersnack. Det är ganska likt över hela linjen. Ena dagen kommer det ett utspel från S om att man inte ska krama ovaccinerade (FB) Magdalena Andersson: Krama inte en ovaccinerad. Nästa dag är det M som ska klämma ur det lilla extra med förslag om restriktioner för att ens snart få vistas utomhus.

För några månader sedan hette det att man skulle över en viss nivå vaccinerade för att få "flockimmunitet" och när den siffran var nådd skulle det uppnås flockimmunitet och klinga av (hänvisar lite slarvigt till denna tråd eftersom jag själv glömt exakt procentsats Tegnell sa, men trådens 50-70% låter rimligt (FB) Varför fungerar inte konceptet flockimmunitet?), nu är +80-% vaccinerade och mycket lämpligt poppar ett nytt hot (omikron) upp som en skänk från ovan, trots att alla vet att virus muterar.

Problemet är tvärpolitiskt, det spelar ingen roll att hålla på att diskutera höger eller vänsterpolitik. Utspel kommer från alla håll. Man låter folket få en strimma hopp (exempelvis en procentsats) sedan ändras den lägligt när något "oförutsägbart" inträffar (en mutering som alla ändå visste skulle komma).
Citera
2021-12-07, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?

Ulf Kristersson kan dra åt helvete. De övriga partierna med, inklusive SD.

Jag kan tänka mig att rösta på vilket parti som helst som är emot coronamasshysterin och avskaffandet av frihet. MED, Afs, vänstern. Spelar ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in