2021-12-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja men varför skulle jag bry mig om hur många det får vara jag har väl rätt att vara där ändå? Det är väl diskriminering om jag inte får gå in ändå?
Jag trodde du försökte föra ett seriöst samtal, men nu gör du dig själv bara dum. TROLLVARNING.
Citera
2021-12-07, 18:07
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Jag trodde du försökte föra ett seriöst samtal, men nu gör du dig själv bara dum. TROLLVARNING.
För bara fram samma argument som alla andra...
Citera
2021-12-07, 19:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
För bara fram samma argument som alla andra...
Är du allvarlig? Måste hålla med om trollvarning.
Om du inte får komma in för att det är fullt då gäller samma regler för alla.
Om du inte får komma för att du saknar vaccinpass, för att du har en tatuering eller för att du håller på fel lag i ishockey så är det INTE samma sak.
Citera
2021-12-07, 19:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om du inte får komma för att du saknar vaccinpass, för att du har en tatuering eller för att du håller på fel lag i ishockey så är det INTE samma sak.
Ja alla de reglerna är väl fullt acceptabla att införa för en näringsidkare för besökare han/hon inte vill ha i sin lokal, eller?
Citera
2021-12-07, 19:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Jag kommer inte kunna se min son spela handboll om två veckor då idrottsföreningen infört vaccinpass. Visst är det härligt!!

Då får du förklara för din son att det är viktigare för dig att vägra vaccin än att han får se dig på läktaren när han spelar handboll, det är väl inga problem?
Citera
2021-12-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Då får du förklara för din son att det är viktigare för dig att vägra vaccin än att han får se dig på läktaren när han spelar handboll, det är väl inga problem?

Jag kommer ju givetvis att TVINGAS ta skiten nu. DU och staten vann, grattis! Vilken jävla pyrrhusseger 👍
Citera
2021-12-07, 21:00
Avslutad
Kristersson vill idka utpressning mot ovaccinerade genom covidbevis

https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Citat:
Regeringens införande av nya pandemiåtgärder från och med i morgon imponerar inte på Moderaterna. Till TT säger M-ledaren Ulf Kristersson att regeringen ”börjar i fel ände” och att krav på vaccinbevis bör införas bredare.

– Det absolut viktigaste just nu är att de som inte är vaccinerade blir det så att vi slipper göra nya, breda nedstängningar, säger Kristersson.

– Vi har vaccinbevis och det är också ett kraftfullt instrument för att fler ska vilja vaccinera sig, att man måste vara vaccinerad för att till exempel få komma in på restauranger och gym och sådant, säger Moderatledaren.

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?
Citera
2021-12-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
https://omni.se/kristersson-kritisk-vill-se-bredare-krav-pa-vaccinbevis/a/G3ee0J

Är ni ovaccinerade högerkonservativa benägna att rösta på M-KD-SD i nästa val trots att ni kommer bli av med er frihet? Är ni benägna att rösta på S istället i nästa val just pga denna fråga?

Vad anser SD om covidbevis och kommer de låta Kristersson införa vaccinpass betydligt bredare när han väl sitter i regering?

Nej jag avser rösta afs, vilka har en sundare hållning i frågan.
Citera
2021-12-07, 21:03
Medlem
MindYourOwns avatar
Citat:

Nu är det så här va, om någon vill tvinga mig till något utan lagstöd så har jag rätt till att tvinga tillbaka. Tänk på det allihopa som vill tvinga
Citera
2021-12-07, 21:05
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:

Jag tycker att alla är lika galna i Rosenbad.
Spelar ingen roll vem som sitter vid rodret.
Skräp alla.

Vänstern är väl de som inte vill ha vaccinpass och tvång, vad jag förstått, om de inte ändrat kappan efter vinden igen.
Men då är de käpprätt åt helvetet galna på alla andra områden.
Citera
2021-12-07, 21:09
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
– Det absolut viktigaste just nu är att de som inte är vaccinerade blir det så att vi slipper göra nya, breda nedstängningar, säger Kristersson.
Nej, det viktigaste är väl ändå att folk inte bir sjuka, och om de blir det, att de i så fall inte sprider smittan vidare?
Viktigare att testa för infektion än att kolla vaccinpass, alltså.
Om inte de vaccinerade hade trott de var odödliga efter två sprutor och börjat resa och festa hade vi inte haft någon ny spridning.
Samma försiktighet som tidigare hade räckt.
Och jag röstar inte på något parti som vill tvångsvaccinera mig.
Citera
2021-12-07, 21:10
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Kristersson är ett stolpskott som går ut med sådant anti-vetenskapligt besked. Haveriet Sverige fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in