Citat:
Ursprungligen postat av
Polispotatis
Hela Sverige behöver se denna video, eller hela världen skulle behöva få rätt information.
https://youtu.be/sDEvEAuI9dM
Cecilia Berg använder några välkända argument som fanatiska vaccinmotståndare brukar tillgripa.
Cecilia Berg använder en vilseledande definition av överdödlighet. Med denna vilseledande definition, försöker hon ge sken av att epidemin inte har gett avtryck på dödligheten. Jag har sett samma trick användas i olika trådar här på Flashback, för att osynliggöra den stora överdödlighet som Corona-epidemin har orsakat.
Cecilia Berg talar sig varm för naturlig immunitet. Det innebär att det hon egentligen talar sig varm för, är viruset. Att förespråka naturlig immunitet är att förespråka viruset. Cecilia Berg marknadsför kinesernas välkända exportvara.
Cecilia Berg säger att naturlig immunitet är gratis. Jag säger emot. Naturlig immunitet kommer med en mycket hög prislapp. Alla sjuk- och döds-fall som viruset har gett, är priset för naturlig immunitet. Likaså all påverkan på samhället och ekonimin. Den naturliga immunitet som har erhållits, har kommit till ett mycket högt pris. Men det bortser Cecilia från.
Cecilia Berg säger att norska Folkehelseinstituttet har jämställt Covid med säsongsinfluensa. Det hon inte nämner, är att Folkehelseinstituttet gjorde det efter omfattande vaccinering. För ovaccinerade norrmän ska Covid inte jämställas med säsongsinfluensa.
Cecilia Bergs video handlar inte i första hand om att protestera mot vaccinpass. Hennes argumentation riktas främst mot vaccinerna, inte vaccinpassen.
Jag är inte anhängare av vaccinpass. Men jag vill ifrågasätta vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna.
Jag kan tycka att det är ganska tokigt av makthavarna att införa vaccinpass, och på så sätt elda på vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna.