2021-12-01, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
https://qcovid.org/Home/Licence?licencedUrl=%2FCalculation%2FUnvaccinated& licencedAction=Unvaccinated&licencedController=Cal culation

Min risk är 0.0003% att dö av covid.
Nu har UK större smittspridning än Sverige, och för nuvarande högre relativa dödssiffror, så min 0.0009% risk för att få Covid för sen att dö av det, lär vara ännu mindre här i Sverige.

0.0009% är också ungefär där dödsrisken för vaccinet ligger.

Nej tack.
Citera
2021-12-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
”-Nummer ett är vaccineringen. Innan vi har vaccinerat kommer det aldrig bli någon omstart av ekonomin, säger Andersson.”

https://www.svd.se/har-ar-finansministerns-budskap-till-varldsledarna

Tankar och kommentarer kring detta?

Häpnadsväckande. Asså vafan folk?? Nu måste ni ju vakna! Den här artikeln har gått mig helt förbi.

Visste att det var nått skit. Smittospridningen spelar ingen roll alls. Det är vaccineringen som är viktig. Varför är den så viktig, om inte smittospridningen är viktig? Det kan man ju fundera på.
Citera
2021-12-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
”-Nummer ett är vaccineringen. Innan vi har vaccinerat kommer det aldrig bli någon omstart av ekonomin, säger Andersson.”

https://www.svd.se/har-ar-finansministerns-budskap-till-varldsledarna

Tankar och kommentarer kring detta?
Betyder det att jag ensam kan krascha världsekonomin?

Nog en bock under ”ta-ej-vaccin” rubriken.

Sweet.
Citera
2021-12-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehejadu
Har också funderat över detta, jag vill gärna hitta någon rimlig förklaring som inte innefattar microchip, 5G, masskontroll och så vidare. Men det är svårt att hitta någon logik bakom denna vaccinhysteri, speciellt när COVID19 inte är så jävla illa för majoriteten av populationen.

Har googlat lite men hittar ingen bra källa för detta, kan du länka?

Såg lite på Sky news innan. Där hade de en rullande banner med "news flash" från en kvinna på WHO.
Budskapet var: "Ta vaccinet eller dö". Mer precist stod det att "vaccinen räddar ditt liv".
Citera
2021-12-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Såg lite på Sky news innan. Där hade de en rullande banner med "news flash" från en kvinna på WHO.
Budskapet var: "Ta vaccinet eller dö". Mer precist stod det att "vaccinen räddar ditt liv".

Okej. Men jag trodde narrativet var att om du tog vaccinet så räddar du mitt liv.
Citera
2021-12-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Okej. Men jag trodde narrativet var att om du tog vaccinet så räddar du mitt liv.

Så står det på plakaten på vårdcentralerna och apoteken ja.
Ändrat nu....

Enligt regeringen så är det nya att de som inte vaccinerar sig som kraschar ekonomin.
ÄR ju mkt effektivare. Det vänder ju folket mot folket.

Så snart dags för nya narrativ.
Det går så fort så man hinner knappt med.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-12-01 kl. 18:56.
Citera
2021-12-01, 18:51
Medlem
I programmet efter fem på TV4 kunde man se ovaccinerade kliva in på hyllningskonsert minne av Avicii
Citera
2021-12-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
I programmet efter fem på TV4 kunde man se ovaccinerade kliva in på hyllningskonsert minne av Avicii

Aha har dom fått nån symbol på bröstet nu också. Väntade bara på det
Citera
2021-12-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Så står det på plakaten på vårdcentralerna och apoteken ja.
Ändrat nu....

Enligt regeringen så är det nya att de som inte vaccinerar sig som kraschar ekonomin.
ÄR ju mkt effektivare. Det vänder ju folket mot folket.

Så snart dags för nya narrativ.
Det går så fort så man hinner knappt med.

Har dom något argument för att vi kraschar ekonomin?

Hon är fan livsfarlig den där nya statsministern….. På riktigt asså
Citera
2021-12-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Aha har dom fått nån symbol på bröstet nu också. Väntade bara på det
Mamman som blev interjuvad sa hon är vaccinerad men inte dottern. Strax under 18 år hon är ovaccinerad.
Citera
2021-12-01, 19:25
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Hela Sverige behöver se denna video, eller hela världen skulle behöva få rätt information.

https://youtu.be/sDEvEAuI9dM

Cecilia Berg använder några välkända argument som fanatiska vaccinmotståndare brukar tillgripa.

Cecilia Berg använder en vilseledande definition av överdödlighet. Med denna vilseledande definition, försöker hon ge sken av att epidemin inte har gett avtryck på dödligheten. Jag har sett samma trick användas i olika trådar här på Flashback, för att osynliggöra den stora överdödlighet som Corona-epidemin har orsakat.

Cecilia Berg talar sig varm för naturlig immunitet. Det innebär att det hon egentligen talar sig varm för, är viruset. Att förespråka naturlig immunitet är att förespråka viruset. Cecilia Berg marknadsför kinesernas välkända exportvara.

Cecilia Berg säger att naturlig immunitet är gratis. Jag säger emot. Naturlig immunitet kommer med en mycket hög prislapp. Alla sjuk- och döds-fall som viruset har gett, är priset för naturlig immunitet. Likaså all påverkan på samhället och ekonimin. Den naturliga immunitet som har erhållits, har kommit till ett mycket högt pris. Men det bortser Cecilia från.

Cecilia Berg säger att norska Folkehelseinstituttet har jämställt Covid med säsongsinfluensa. Det hon inte nämner, är att Folkehelseinstituttet gjorde det efter omfattande vaccinering. För ovaccinerade norrmän ska Covid inte jämställas med säsongsinfluensa.

Cecilia Bergs video handlar inte i första hand om att protestera mot vaccinpass. Hennes argumentation riktas främst mot vaccinerna, inte vaccinpassen.

Jag är inte anhängare av vaccinpass. Men jag vill ifrågasätta vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna.

Jag kan tycka att det är ganska tokigt av makthavarna att införa vaccinpass, och på så sätt elda på vaccinmotståndarnas kampanjer mot vaccinerna.
Citera
2021-12-01, 19:27
Medlem
Äntligen kan man skylla på att man är ovaccinerad när man inte orkar hänga me på saker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in