2021-12-01, 14:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Undvika förvirring??

För att undvika förvirring så kastar vi alla misstänkta i fängelse. Så vet vi att vi får med den skyldige också? Låter ju helt sjukt att en regering/land ska resonera sådär??
Ingenting kan göras så det fungerar till 100% för 100% det är orimligt, lite misstag/orättvisor får man räkna med...
Senast redigerad av kimdah2002 2021-12-01 kl. 15:07.
Citera
2021-12-01, 15:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
http://lakaruppropet.se
Det jag läst av läkarupprorets inlaga är att dom påstår att det är "Olaglig diskriminering genom vaccinationsbevis" på vilket sätt skulle det vara diskriminering? Ingen av diskrimineringsgrunderna omfattar vaccinering eller inte, redan där faller alla deras övriga argument.
Senast redigerad av kimdah2002 2021-12-01 kl. 15:15.
Citera
2021-12-01, 15:17
Medlem
hehejadus avatar
Nu har någon säkert skrivit detta på någon av de 400+ sidorna i denna tråd men vill ändå skriva min åsikt.

Har jag missat något eller är inte själva grundtanken med dessa vaccinpass att minska och stoppa spridningen av COVID? Eftersom det nu är bevisat att vaccinerade personer fortfarande smittar (även om det är till mindre grad) känns logiken bakom att kräva pass för större sammankomster som väldigt udda. Har även läst artiklar från diverse källor som pratar om fester där COVID bryter ut även fast alla har varit vaccinerade.

Om man nu verkligen brydde sig om att stoppa spridningen på riktigt bör man väl istället kräva negativa test från samtliga som deltar?

Kan jag gå på valfritt event med feber och hosta om jag uppvisar mitt vaccinpass?
Senast redigerad av hehejadu 2021-12-01 kl. 15:19.
Citera
2021-12-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehejadu
Nu har någon säkert skrivit detta på någon av de 400+ sidorna i denna tråd men vill ändå skriva min åsikt.

Har jag missat något eller är inte själva grundtanken med dessa vaccinpass att minska och stoppa spridningen av COVID? Eftersom det nu är bevisat att vaccinerade personer fortfarande smittar (även om det är till mindre grad) känns logiken bakom att kräva pass för större sammankomster som väldigt udda. Har även läst artiklar från diverse källor som pratar om fester där COVID bryter ut även fast alla har varit vaccinerade.

Om man nu verkligen brydde sig om att stoppa spridningen på riktigt bör man väl istället kräva negativa test från samtliga som deltar?

Kan jag gå på valfritt event med feber och hosta om jag uppvisar mitt vaccinpass?

Javisst kan du det.
Citera
2021-12-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det jag läst av läkarupprorets inlaga är att dom påstår att det är "Olaglig diskriminering genom vaccinationsbevis" på vilket sätt skulle det vara diskriminering? Inget av diskrimineringsgrunderna omfattar vaccinering eller inte, redan där faller alla deras övriga argument.
För bara några årtionden sen var det lagligt att diskriminera religiösa, homosexuella, judar, färgade, kvinnor m.m. Man har efter hand identifierat nya grupper som diskrimineras, och då gjort det olagligt. Så det där med att det "inte står i diskrimineringslagen" har ingen betydelse. Det är inte diskrimineringslagen som avgör vad som är moraliskt rätt eller inte. Det var lagligt med apartheid också, men det betyder inte att det var moraliskt rätt.

När pandemin är över kommer vi lägga all den tid som krävs för att få den där lagen ändrad. När lagen väl är ändrad för att inkludera medicinsk diskriminering så kommer det ni gör nu ses på som ett brott, på samma sätt som apartheid. Alla som bryr sig om hur de blir ihågkomna tycker jag ska ta en funderare.
Senast redigerad av aw 2021-12-01 kl. 15:41.
Citera
2021-12-01, 15:29
Medlem
Jag blir mer och mer övertygad för varje dag att den där konspirationen jag garvade åt förr, faktiskt stämmer.

Målet tycks inte vara att begränsa någon smitta. Målet tycks vara att alla ska ta vaccinet. Oavsett hur det fungerar / inte fungerar. Alla ska ta de två sprutorna.
Men varför kan man ju fråga sig…. Detta strider mot all logik. Såvida inte det är en del i konspirationen, för där passar detta in som handen i handsken
Citera
2021-12-01, 15:32
Medlem
Petruccianis avatar
Gissa varför vi har fått höra en massa propaganda om det JÄTTEFARLIGA DÖDSVIRUSET (med 0,005% dödlighet bland icke riskgrupper) om och om och om igen i snart två år nu? gärna från personer som vi ska luras tro att de vet vad de talar om, t.ex. nyhetsankare, ledare i tidningar, "favoritexperter i media" osv? "19 nya dödsfall denna veckan!" (nästan 300 svenskar dör dagligen, stoppa pressarna)
"Så sprids den nya muterade smittan över världen!" (skit samma att knappt någon märker av den)

De försöker trigga rädsla, för känslor gör att ditt logiska tänkande sätts ur funktion och mer primitiva funktioner aktiveras istället. Ni kanske har lagt märke till att de som är allra mest inkapabla att se igenom icke-logiken som ligger grund till införandet av vaccinpass är de som verkar mest rädda och hysteriska, gärna går till personangrepp osv, typiskt fight-or-flight-beteende.

"Skitbra idé att låta staten diskriminera människor från samhället på bakgrund av att de inte tar några onödiga, påtvingade sprutor med ett vaccin som vi absolut inte behöver. Och varför inte införa abonnemang på ditt immunförsvar och status som godkänd medborgare som hamnar i händerna på företag som har dömts till att betala de största skadestånden någonsin i världshistorien".

Så hade man knappast resonerat om man inte var livrädd för att bli smittad av "dödsviruset" och därför är extremt mycket mer benägen att lyda vilka order som helst och ge upp sina grundläggande friheter och rättigheter, bara för att få känna sig lite säker från ett hot som du blev lurad att tro var mycket allvarligare än det egentligen var. För att rättfärdiga införande av lagvidriga medborgarkontroll-pass och en enormt ökad makt till privata intressen som ju knappast har folkets bästa för ögonen, vilket de visat upprepade gånger genom historien.

Och om man inte är rädd, men ändå tycker att det är en bra idé för samhällsutvecklingen att införa medicinsk apartheid och avskaffa "my body my choice" (är vi abortmotståndare också nu alltså?), så bör man nog gå på en grundkurs i kritiskt tänkande (glöm inte att vara kritisk mot kurshållaren dock).
Citera
2021-12-01, 15:35
Medlem
hehejadus avatar
Citat:
Målet tycks inte vara att begränsa någon smitta. Målet tycks vara att alla ska ta vaccinet. Oavsett hur det fungerar / inte fungerar. Alla ska ta de två sprutorna.
Har också funderat över detta, jag vill gärna hitta någon rimlig förklaring som inte innefattar microchip, 5G, masskontroll och så vidare. Men det är svårt att hitta någon logik bakom denna vaccinhysteri, speciellt när COVID19 inte är så jävla illa för majoriteten av populationen.

Citat:
Gissa varför vi har fått höra en massa propaganda om det JÄTTEFARLIGA DÖDSVIRUSET (med 0,005% dödlighet bland icke riskgrupper) om och om och om igen i snart två år nu?
Har googlat lite men hittar ingen bra källa för detta, kan du länka?
Senast redigerad av hehejadu 2021-12-01 kl. 15:45.
Citera
2021-12-01, 15:48
Medlem
Citat:
Har också funderat över detta, jag vill gärna hitta någon rimlig förklaring som inte innefattar microchip, 5G, masskontroll och så vidare. Men det är svårt att hitta någon logik bakom denna vaccinhysteri, speciellt när COVID19 inte är så jävla illa för majoriteten av populationen.
Politikerna vill inte erkänna fel. I snart två år har man sålt in idén att pandemin kan stoppas, utan att lyckas.

Det är nog många politiker som är rädda för vad som kommer efter det här, om det går upp för folket att politikerna har förstört landets ekonomi för en chansning som misslyckades.

Vaccinlöften är ett sätt att hålla drömmen vid liv.
Citera
2021-12-01, 15:51
Medlem
hehejadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är nog många politiker som är rädda för vad som kommer efter det här, om det går upp för folket att politikerna har förstört landets ekonomi för en chansning som misslyckades.
Det har ju i princip redan hänt med flyktingkrisen och det verkar inte som den större delen av samhället bryr sig nämnvärt att alla offentliga sektorer har försämrats sen dess.
Citera
2021-12-01, 15:52
Medlem
Citat:

Har googlat lite men hittar ingen bra källa för detta, kan du länka?

https://qcovid.org/Home/Licence?licencedUrl=%2FCalculation%2FUnvaccinated& licencedAction=Unvaccinated&licencedController=Cal culation

Min risk är 0.0003% att dö av covid.
Citera
2021-12-01, 16:02
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Det har ju i princip redan hänt med flyktingkrisen och det verkar inte som den större delen av samhället bryr sig nämnvärt att alla offentliga sektorer har försämrats sen dess.

Ja det är ju nästan så man kan tro att några skumma typer försöker rasera ländernas ekonomi på bästa möjliga sätt så bankerna och dess ägare ska få mer makt, men då är man väl foliehatt som inte lyssnat tillräckligt mycket på nyheterna så man får veta vad som sker, HELT utan några vinklade agendor från ägarna, som visst råkar vara samma personer som skulle tjäna på att ländernas ekonomi och sammanhållning grusas sönder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in