Jag måste fråga hur ni tänker, både när det kommer till detta och att ni själva vaccinerade er. Jag menar, Covid är ett virus som inte är dödligt för 99,5% av befolkningen, och den grava majoriteten av de resterande 0,5% utgörs enligt all data av gamla (80+), sjuka och kraftigt överviktiga människor. Det är alltså en betydligt mycket högre chans att ni omkommer i trafiken än av Covid, så varför är ni så skitnödiga? Tycker ni verkligen att det är rimligt att begränsa människors frihet p.g.a. detta? I synnerhet för dem som redan har haft Covid och som p.g.a. det har ett starkare försvar än de som har tagit två sprutor? Lägg på detta till att vaccinerade fortfarande kan smitta, även om risken är lite lägre. Ser ni verkligen inte hur efterblivet allt detta är?
Den enda förklaring som jag kan hitta för allt detta är att det är p.g.a. våra döende etablerade medier. De har gått på knäna länge tack vare internet, alternativa medier och då de har tappat sin trovärdighet p.g.a. all partiskhet, så när Covid kom så blev det som julafton för dem då skräckpropaganda genererar läsare, och med mer läsare så får de mer annonsintäkter och prenumeranter. Denna skräckpropaganda sväljer sedan den större delen av befolkningen likt hur en fågelunge sväljer födan från sin mor, då de flesta tyvärr inte är kritiskt tänkande, utan följer blint flocken. Detta tvingar i sin tur in politiker i ett hörn då de måste framstå som "handlingskraftiga" om de inte vill förlora väljare. Har ni någon annan förklaring?
Jag är f.ö. ingen konspirationsteoretiker och jag tror inte att vaccinet är särskilt farligt, men visst kommer det med risker. För mig så är detta ett politiskt ställningstagande då jag är emot totalitism och auktoritism.
Citat:
We reviewed studies published in PubMed from inception to Sept 28, 2021, and found well conducted biological studies showing protective immunity after infection (panel). Furthermore, multiple epidemiological and clinical studies, including studies during the recent period of predominantly delta (B.1.617.2) variant transmission, found that the risk of repeat SARS-CoV-2 infection decreased by 80·5–100% among those who had had COVID-19 previously (panel). The reported studies were large and conducted throughout the world. Another laboratory-based study that analysed the test results of 9119 people with previous COVID-19 from Dec 1, 2019, to Nov 13, 2020, found that only 0·7% became reinfected.11
In a study conducted at the Cleveland Clinic in Cleveland, OH, USA, those who had not previously been infected had a COVID-19 incidence rate of 4·3 per 100 people, whereas those who had previously been infected had a COVID-19 incidence rate of 0 per 100 people.6
Furthermore, a study conducted in Austria found that the frequency of hospitalisation due to a repeated infection was five per 14 840 (0·03%)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7826135/