2021-11-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Tycka vad man vill om invandring men jag hoppas iaf att dessa kan sätta kulturella käppar i hjulet för detta vansinne.

Undra om socialkontor, sfi mm. kommer att kräva coronapass?

Håller med, kan nog bli episka problem Hela klanen kommer att ifrågasätta vaccinpasset.
Citera
2021-11-18, 23:37
Medlem
Jag tror på allvar att allt detta endast är en ursäkt för att kunna inför auktoritärism i västvärlden i syfte att kunna stå emot andra totalitära stater som Ryssland och Kina. Västvärldens ledare kan inte öppet erkänna att det är därför de sakta men säkert inför totalitärt styre nu. Man kan inte tävla mot stater som skiter i spelreglerna medan man själv tjafsar internt i ett byråkratiskt system.

Det är en mycket tragisk utveckling dock då detta innebär att den frihet vi kände aldrig mer kommer tillbaka. Att vi behöver visa en QR-kod eller en passbok för att kunna röra oss fritt i vår egen stand, vårt eget land, det är väldigt mörkt och dystopiskt. Kanske till och med ett socialt poängsystem kommer införas. Joe Rogan uttrycker oro för det i sin senaste pod också: https://www.youtube.com/watch?v=im4O2sW3FiY
Citera
2021-11-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jag tror att förändringe kan komma när Israel kommer in på sin 4-5 booster shot. Tror inte befolkningen kommer att ta det hur länge som helst. Då ryker nog den nuvarande regeringen. Användningen av andra typer mediciner som mildrar symptomen känns som en mer rimlig väg att gå. Ivermektin eller Pfizers nya piller som ska fungera snarlikt som Ivermektin med skillnaden att Pfizer har ett dyrt patent
Mm..sen kommer det säkert ut mycket bättre vacciner framöver. ISR Holding och ExpS2ion har kandidater på gång. Men att införa vaccin pass och diskriminering mot individer som värnar om sin integritet och rätt till sin fria vilja för sin egen kropp är maktfullkomlighet och storebror tänkande. Att folk inte fattar det?
Citera
2021-11-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Kan det kanske vara därför som Regeringen överlåter till Riksdagen att ta beslutet om införande av vaccinpasset?

Spelar ingen roll om riksdagen beslutar. Är regeringen som kommer att få hantera konsekvenserna.
Citera
2021-11-18, 23:50
Medlem
älskart dom som inte tar sitt ansvar att vaccinera sig, dom förtjänar inte samma frihet som oss normalt tänkande =) ta för fan sprutan och håll käft ,så kanke vi kan återgå till det normala snart,,jävla stollar
Citera
2021-11-18, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Lite korkat ändå att du definerar din frihet med att inte behöva ta ett vaccin, och som du faktiskt inte behöver ta

...och samtidigt tycka att friheten att ta sprutan är lika med underkastelse.

Vill man vara solidarisk mot ex.vis Australiens drakoniska regler så går det utmärkt om man tagit sprutan. Liksom om du inte vill ha den.

Men jag är inte förvånat att det blev ett sånt svart/vitt tänkande kring detta. Det bekräftar bara det jag påstått tidigare. Man går snabbt ut och kastar ut halmgubbar till höger och vänster. Det du skrev åskådliggör det väldigt tydligt.

M.a.o. Vad f-n vet du om min åsikt angående Australien Och vad vet du om frihet egentligen,förutom att använda det i fel kontext ?

Ännu en nisse som kommer och dömer på förhand och poserar som frihetens snövita ryttare. Fan vad patetiskt

Halmgubben är det faktiskt du som står för här, jag har aldrig definierat friheten med vaccinets vara eller inte vara. Det är tydligt att det är vaccinpasset jag kritiserar. Gör om gör rätt. Jag accepterar inte vaccinpasset eftersom staten då tar sig rätten att villkora min frihet. Inte ens två vaccineringar kommer att ge dig detta vaccinpass utan du måste ta varje vaccin inom en viss tidsperiod i enlighet med statens bestämmelser för att vara vad staten anser är tillräckligt "skyddad". Endast en slavmentalitet kan acceptera dessa premisser, speciellt som vi kan se att vaccinet är långt ifrån riskfritt (även om detta är en bisak i sammanhanget).

Om nu staten är så god och välvillig så skulle ju det som sker i ett s.k. demokratiskt och civiliserat land som Australien vara en omöjlighet. Hela den här cirkusen handlar alltså inte om omsorg för medborgarnas hälsa.
Senast redigerad av RobRoys 2021-11-19 kl. 00:04.
Citera
2021-11-18, 23:54
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Det rullar åt det håll det lutar

Varför behöver dem vaccinerade bli skyddade från dem ovaccinerade genom att påverka dem

ovaccinerade genom ett covidpass att ta ett vaccin som inte skyddade dem vaccinerade från första

början?

Näe gott folk! Nu börjar ni väl slutligen iallafall ana att Agendan är en annan än vaccinet!

För att, precis som många varnade för så har de vaccinerade fått ADE-problem och har därmed ett försämrat immunförsvar.

Därför har vi rekordmånga sjuka. Inte med Covid, men läkarna runt om i landet har ingen förklaring.

Nu måste alltså de vaccinerade skyddas från alla pure bloods då de vaccinerade har en försämrad immunsystem.
Citera
2021-11-18, 23:59
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Helt rätt.
Det här får bli kullen man är beredd att dö på.
Mig kan de inte muta med resor och konserter. Jag spelar inte med min hälsa för så kortsiktiga nöjen.
Dags att skilja agnarna från vetet.

Räkna in mig också, finns inte den minsta tveksamhet.
Citera
2021-11-19, 00:01
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
För att, precis som många varnade för så har de vaccinerade fått ADE-problem och har därmed ett försämrat immunförsvar.

Därför har vi rekordmånga sjuka. Inte med Covid, men läkarna runt om i landet har ingen förklaring.

Nu måste alltså de vaccinerade skyddas från alla pure bloods då de vaccinerade har en försämrad immunsystem.

Har du tips på någon bra källa angående det med ADE?
Citera
2021-11-19, 00:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow-of
älskart dom som inte tar sitt ansvar att vaccinera sig, dom förtjänar inte samma frihet som oss normalt tänkande =) ta för fan sprutan och håll käft ,så kanke vi kan återgå till det normala snart,,jävla stollar

Sluta misshandla det svenska språket din odugling.

Ska du dra ”Annjsvaaar” kortet nu också och prata om inskränkningar av folks frihet, haha ni är förfan helt bakom flötet. Alla vaxxare kommer ut som smygfascister i allt större utsträckning.
Citera
2021-11-19, 00:07
Avslutad
Sluta nojja nu. Jag är inte vaccinerad och hela familjen har avstått. Och nej, vi är inte förtryckta som "judarna, under www2". Men självklart är något superfishy och att det finns en dold agenda är solklart. Annars hade man såklart accepterat naturliga antikroppar samt testat brett för dessa i befolkningarna eller accepterst antigentest etc.

Men, vi kan närsomhelst gå och ta sprutan och bli en del av flocken, det kunde inte judarna. Är fortfarande mkt glad över att bo i Sverige där vi kunnat leva precis som vanligt och samtidigt avvakta för att se var vi hamnar med bieffekter och allt.

Astra zeneca drog de från hyllan riktigt snabbt, och nu senast moderna (endast 2 månader sedan, och SNABBT gick det) för yngre då man sett en signifikant ökning av hjärtproblem hos de injicerade. ( tack förresten att ni bereder vägen självmant)

Hallengren och hennes entourage tror att de "skrämt" oss med bomben om vaxccjinpass, men vi vet att detta är Sverige så det kommer i princip inte vara någon skillnad alls för Svennebanan barnfamilj. Vi tänker vänta ca 6 månader till, och på den tiden borde bieffekterna eller vaccinens urusla verkningsgrad ha ändrat strategin, om inte så kanske man tar de då ännu säkrare vaccinen som kommer finnas tillgängliga.

De stackarna som springer runt och brölar, fnyser och passivt aggressivt pekar på oss oinjekterade är såklart egentligen väldigt oroliga och rädda innerst inne. Tänk er den oroliga klumpen i magen de fick i somras när moderna togs bort blixtsnabbt.

Blodproppar är riktigt djävulska. Man kan dö i sömnen närsomhelst. Nu kommer det ju uppgifter om att man tillsätter blodförtunnande i boostershotsen just för att motverka dessa djävulska biverkningar, vilket är ett bevis på att man förbättrar vaccinen ju längre tiden går vilket känns bättre för mig som ovaccinerad.

Nya studier också från wennergren center i dagarna som hittat risker med fullängdsproteinbaserade vaccin.. (ökad cancerrisk mm) vi är MYCKET glada att vi inte tagit sprutan hittils.
Citera
2021-11-19, 00:16
Medlem
Vargunge1s avatar
De där passen kan de stoppa upp i rökröret. Inte en chans att jag skulle ta en enda dos kvacksin mot något som inte finns. Detta är en plandemi. Bedrövligt att så få fattar det
Senast redigerad av Vargunge1 2021-11-19 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in