Citat:
Ursprungligen postat av
Opaque
Lite korkat ändå att du definerar din frihet med att inte behöva ta ett vaccin, och som du faktiskt inte behöver ta
...och samtidigt tycka att friheten att ta sprutan är lika med underkastelse.
Vill man vara solidarisk mot ex.vis Australiens drakoniska regler så går det utmärkt om man tagit sprutan. Liksom om du inte vill ha den.
Men jag är inte förvånat att det blev ett sånt svart/vitt tänkande kring detta. Det bekräftar bara det jag påstått tidigare. Man går snabbt ut och kastar ut halmgubbar till höger och vänster. Det du skrev åskådliggör det väldigt tydligt.
M.a.o. Vad f-n vet du om min åsikt angående Australien

Och vad vet du om frihet egentligen,förutom att använda det i fel kontext ?
Ännu en nisse som kommer och dömer på förhand och poserar som frihetens snövita ryttare. Fan vad patetiskt
Halmgubben är det faktiskt du som står för här, jag har aldrig definierat friheten med vaccinets vara eller inte vara. Det är tydligt att det är vaccinpasset jag kritiserar. Gör om gör rätt.
Jag accepterar inte vaccinpasset eftersom staten då tar sig rätten att villkora min frihet. Inte ens två vaccineringar kommer att ge dig detta vaccinpass utan du måste ta varje vaccin inom en viss tidsperiod i enlighet med statens bestämmelser för att vara vad staten anser är tillräckligt "skyddad". Endast en slavmentalitet kan acceptera dessa premisser, speciellt som vi kan se att vaccinet är långt ifrån riskfritt (även om detta är en bisak i sammanhanget).
Om nu staten är så god och välvillig så skulle ju det som sker i ett s.k. demokratiskt och civiliserat land som Australien vara en omöjlighet. Hela den här cirkusen handlar alltså inte om omsorg för medborgarnas hälsa.