2021-11-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetertorsten
En vaccinerad löper lägre risk att smittas, och ännu lägre risk att föra smittan vidare till andra (som kanske av medicinska skäl inte kan vaccinera sig och är extra utsatta). Hur tänker du kring det? Alltså att det inte bara handlar om dig? Utan om andra i samhället.

Sedan kan jag berätta du räknar procentuell skillnad helt fel. Utan att lägga någon bedömning i huruvida siffrorna stämmer kan jag konstatera att 0,05 är 66,7% mer än 0,03, inte 0,02% mer. Du tänker nog på procentenheter?

Bra uppmärksammat med procenten, jag tänkte differensen och inte procentuell skillnad.. jag antog att det var tydligt men du har rätt i att jag borde förtydliga det. Den procentuella skillnaden tror jag många skulle ha svårt att ta till sig.
Citera
2021-11-19, 19:26
Medlem
Lösningen på kravet är att rättshavarera systemet.
Jag och kompisgänget har redan bokat upp några tiotals bord på de mest populära, stora (100stolar+)restaurangerna i Stockholm varje helg i januari och februari, i hoppet om att duktighetspasset utökas.
Vi ska inte vara otrevliga, bara möte upp ett gäng om 6 stycken, ”glömma” vaccinpasset och snällt gå därifrån. Målet måste vara att några bord står tomma varje helg i en bransch som redan lider.

I mellandagarna ska vi på ett par konserter, vi är 4 av 6 som är ovaccinerade, och kommer alla 6 att neka att visa duktighetspasset av integritetsskäl. Antingen kommer vi in, eller så blir vi nekat, med följen att vi polisanmäler, i värsta fall får vi pengarna åter(inget krav om pass vid beställning)i bästa fall har faktisk våra två vaccinerade kompisar en diskrimineringssak de kan köra. Målet är att överbelasta polis och rättsmyndighet in absurdum.

Finns hur många gratismuseer som helst man kan polisanmäla om fascisterna vågar utvidga användandet av duktighetspasset.

Andra idéer?
Citera
2021-11-19, 19:28
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Dessa 20 som dog dom har inte insjuknat i covid?

Vilken smitta anser du går på Gibraltar? Vad har dom insjuknat i?

Varför länkar du inte…?

Anyway, läs FHM:s veckorapporter.

"Precis som tidigare under hösten 2021 är antalet bekräftade fall, intensivvårdade och avlidna per 100 000 invånare betydligt högre bland ovaccinerade än bland vaccinerade. (…)

Antalet intensivvårdade per 100 000 invånare var fortsatt högre bland ovaccinerade än bland vaccinerade under vecka 45, och högst i gruppen ovaccinerade 70 år (…)

Under vecka 45 rapporterades nya intensivvårdade patienter från 12 regioner. Medelåldern för nya intensivvårdade patienter var den senaste månaden 50 år bland ovaccinerade och 74 år bland vaccinerade."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-45-final.pdf
Citera
2021-11-19, 19:28
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Det är bevisat 800 gånger innan att det inte finns någon korrelation mellan smittspridning och vaccinationsgrad.

Ingen från ”andra sidan” har kommit med någon som helst försök på källa på påståendet att ovaccinerade smittar mer än vaccinerade.

https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10654-021-00808-7.pdf
Det finns ingen självklar korrelation mellan mellan vad jag skrev och du skriver heller.

Att det drunknar fler personer dagar då glassförsäljningen är hög är inte så konstigt som det låter.
Citera
2021-11-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så kan du inte räkna. Smittan stoppas ju fortfarande hos 39% av de vaccinerade medan den hos ovaccinerade inte stoppas alls så till vida de inte har varit sjuka innan.

Hur du än vrider och vänder på det så är vaccination det bästa sättet att få bor den här skiten.
Smittan stoppas inte för att du inte blir sjuk.
Jag som inte är fullvaccinerat har större chans för att få symptom av samma virusmängd som din kropp inte reagerar på.
Jag håller mig hemma med lite feber och snuva, du åker stadsbussen till krogen.
Vem smittar flest tror du?
Citera
2021-11-19, 19:31
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Borde inte 20-30-40-50 åriga ovaccinerade, som jag, dö i drivor?
Finns typ en miljon av oss.

Ligga på IVA är väl inte så bra? Eller? Stor åldersskillnad där mellan vaccinerade och ovaccinerade. Sug på den uppgiften.

"Under vecka 45 rapporterades nya intensivvårdade patienter från 12 regioner. Medelåldern för nya intensivvårdade patienter var den senaste månaden 50 år bland ovaccinerade och 74 år bland vaccinerade."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...a-45-final.pdf
Citera
2021-11-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Du verkar totalt ha missat att rapporterade biverkningar är något helt annat än konstaterade biverkningar. Utan vidare hamnar du åtminstone en tiopotens fel där direkt.

Det får stå för dig, det finns gott om studier (både svenska och utländska) som pekar på en underrapportering på 10-100 ggr. Så dessa felkällor tar kanske ut varandra då...
Citera
2021-11-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Varför länkar du inte…?

Anyway, läs FHM:s veckorapporter.

"Precis som tidigare under hösten 2021 är antalet bekräftade fall, intensivvårdade och avlidna per 100 000 invånare betydligt högre bland ovaccinerade än bland vaccinerade. (…)

Antalet intensivvårdade per 100 000 invånare var fortsatt högre bland ovaccinerade än bland vaccinerade under vecka 45, och högst i gruppen ovaccinerade 70 år (…)

Under vecka 45 rapporterades nya intensivvårdade patienter från 12 regioner. Medelåldern för nya intensivvårdade patienter var den senaste månaden 50 år bland ovaccinerade och 74 år bland vaccinerade."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-45-final.pdf
Vi pratar 15-21 individer i hela fuckings Sverige.
Hur många hamnar på IVA i v44 och 45 pga influensa under ett normalår.
Hur många pga trafikolyckor eller alkohol?
Summan covid-patienter på IVA är försumbar, vi har lyckas, pandemin är över.

Proportionalitetsprincipen anyone????????
Citera
2021-11-19, 19:35
Medlem
Citat:
Jag och kompisgänget har redan bokat upp några tiotals bord på de mest populära, stora (100stolar+)restaurangerna i Stockholm varje helg i januari och februari, i hoppet om att duktighetspasset utökas.
Vi ska inte vara otrevliga, bara möte upp ett gäng om 6 stycken, ”glömma” vaccinpasset och snällt gå därifrån. Målet måste vara att några bord står tomma varje helg i en bransch som redan lider.

I mellandagarna ska vi på ett par konserter, vi är 4 av 6 som är ovaccinerade, och kommer alla 6 att neka att visa duktighetspasset av integritetsskäl. Antingen kommer vi in, eller så blir vi nekat, med följen att vi polisanmäler, i värsta fall får vi pengarna åter(inget krav om pass vid beställning)i bästa fall har faktisk våra två vaccinerade kompisar en diskrimineringssak de kan köra. Målet är att överbelasta polis och rättsmyndighet in absurdum.

Finns hur många gratismuseer som helst man kan polisanmäla om fascisterna vågar utvidga användandet av duktighetspasset.

Andra idéer?

Ett mycket intressant initiativ till civil olydnad .
Citera
2021-11-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ligga på IVA är väl inte så bra? Eller? Stor åldersskillnad där mellan vaccinerade och ovaccinerade. Sug på den uppgiften.

"Under vecka 45 rapporterades nya intensivvårdade patienter från 12 regioner. Medelåldern för nya intensivvårdade patienter var den senaste månaden 50 år bland ovaccinerade och 74 år bland vaccinerade."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...a-45-final.pdf
Igen.
21 stycken, vilket är en helt normal siffra en vecka under en (hård)influensasäsong.
Siffran står inte i proportion till inskränkningarna i människors rätt till rörelsefrihet och kroppslig autonomi.
Ska 1,5 miljoner svenskar som inte kan eller vill vaccinera sig nekas tillträde för att potentiellt spara 21 stycken från IVA?
Nej, menar jag.
Dessutom smittar vaccinerade minst lika mycket som ovaccinerade enligt professor i medicin på Stanford.
Jag litar mer på honom en på dig.
Citera
2021-11-19, 19:43
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Dom förstår inte att andra människor inte fungerar som dom själva. Därför tror de att alla självklart kommer foga sig bara de tar i med lite mer tvång. Att andra är villiga att gå i döden för vad de tror på finns inte i deras föreställningsvärld då döden är något de själva fruktar mer än något. Det förklarar också varför de låter göra sig själva till försöksdjur i det stora vaccinexperimentet.

Det är bra, sherm. Jag gillar dig och dina kompisar som inte är så innihelvete lätta att manipulera...
Citera
2021-11-19, 19:48
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:

Andra idéer?
Suveränt! Mer sånt här behövs, ge inte upp utan var innovativa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in