2021-11-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Om ALLA ovaccinerade skulle samlas i ett nytt parti skulle partiet bli större än SD. Det fattar ju alla att det inte kommer hända. Men att ta sig över riksdagsspärren tror jag skulle vara tämligen enkelt. Såpass viktig tror jag frågan är för ovaccinerade.
Med samma resonemang som du för så skulle SD aldrig kommit in i riksdagen.

Jag röstade på SD innan de kom in i riksdagen.
Tro mig,det är ingen barnlek att kravla sig över fyraprocentsspärren.
Ovaccinerade består av vitt skilda individer med egentlig politisk hemvist över hela den politiska skalan..även om ALT rightare troligen är överrepresenterade.
Det är ingen god grund för att skapa en politisk kraft värd namnet.
Citera
2021-11-18, 13:42
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Okej. Så i din värld är det fritt fram för regeringar att göra vad de vill, är det så jag ska tolka dig? Om riksdagen imorgon kommer överens om att vi inte ska ha några fler val i Sverige och Magda blir statsminister på livstid, hur ska vi medborgare hantera det? Konstatera att våra rättigheter ändå bara är en chimär och gå vidare?

Individens fri- och rättigheter är sprungen ur västvärldens upplysningsideal. Det är anledningen till varför våra samhällen blivit så ofattbart framgångsrika jämfört med alla andra stater som någonsin existerat. Vill vi slippa lidandet som är förknippat med alla totalitära makter som inte anammat frihetsidealen, bör vi värdera dem högt och stå upp när de blir inskränkta.

Nu försökte jag inte föra fram hur jag vill att världen ska vara. Men var är uighurernas mänskliga rättigheter och vad har de för nytta av dem? Rysslands invasion av Krim? Hur många brott mot folkrätten har fått passera när det inte finns någon instans som kan (eller vill) hålla förövarna ansvariga?

Stater har historisk sett gjort en hel del för att de helt enkelt kommit undan med att göra det. Min poäng är bara att fri- och rättigheter omförhandlas konstant (FN's deklaration är inte från 1800-talet t.ex.) samt att rättigheter inte existerar i ett vakum. Någon måste se till att de efterlevs, och om denne någon anser att det ska införas vaccinpass och de dessutom har våldsmonopol ja då BLIR det vaccinpass.

Om jag personligen tycker det är bra och så det borde vara är en helt annan fråga.
Citera
2021-11-18, 13:42
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Senaste nytt från FHM: vaccinpass kan komma att införas på restauranger, gym och museer om smittan kommer öka. Vilket den troligtvis kommer göra nu när fullvaccinerade ska börja testa sig igen.

Vad tror vi, vaccinpass på krogen eller ej?
Absolut. Det handlar om att tvinga folk till att ta sprutan, ingenting annat. Att inte kunna gå på hockey eller en konsert spelar inte så stor roll för de flesta. Att inte kunna gå på restaurang eller gym är betydligt mer besvärligt för många och kan således ge mer av en önskad effekt, alltså att fler tar sprutan. Restauranger och gym kan man dock leva utan, så alla kommer inte att ta sprutan för att få dessa - numera - privilegier, utan de kommer få ta steget längre, när de hotar ens möjligheter få arbete, bostad, mat i magen eller ens gå utanför dörren kommer troligtvis de flesta att vika sig och ta sprutan. Kvar återstår då fysiskt tvång för de få som fortfarande vägrar, men det tror jag inte att de kommer ta till med, om inte annat för att de behöver de ovaccinerade som en bogeyman att skrämma upp folk med.
Citera
2021-11-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ligalajs
Fakta på det?
Hitta gärna någon statistik som styrker första påståendet. Och inte då en massa siffror som visar att människor som redan levt längre än medellivslängden och redan är multisjuka dör vid ytterligare en sjukdom.

Andra påståendet stämmer väll inte? Man slog rekord i smittofall i Tyskland nu? Verkar ju som det är tvärtom. Desto fler vaccinerade desto mer smitta.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/

Läs där så hittar du statistisk med mera, du kan nog navigera dig fram själv till det du frågar efter. Hur många som varit smittade i Tyskland utan vaccinationen vet vi inte. Siffrorna talar för att sjukdomen sprids mer bland ovaccinerade. Att
Citera
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
80% är vaccinerade och det är främst äldre och de med nedsatt immunförsvar som är den grupp du nämner . Snittåldern på döda är 83 år.. så de som blir sjuka och behöver vård utanför dessa grupper och belastar vården är i princip bara ovaccinerade.. det är så det ser ut på våra sjukhus. Även om folk på FB som inte jobbar på sjukhusen vägrar tro detta .

Titta på hur många utanför riskgrupperna som behöver vård på sjukhus p.ga. Covid då så ser du att det är många fler som ligger på sjukhus p.ga. fallskador eller vad som helst, ska vi plasta in alla människor bara för det? dubbtvång och balanstest-pass? det är en massiv överreaktion som knappt skulle vara berättigad ens om 100x fler behövt vård för Covid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hur menar du att diskrimineringen mot ovaccinerade kan jämställas med nazisternas illdåd? Hur menar du att man döljer "diskrimineringen" mot ovaccinerade?
Den publika diskrimineringen mot ovaccinerade är helt likvärdig med den publika diskrimineringen mot judarna i nazityskland.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du ser, en bit på vägen har vi kommit och vi får se hur det utvecklas härifrån.
Nu blandar du länder hejvilt samt säger en massa "det kan bli så.."

För att förtydliga. Klart som fan att ovaccinerade kan fortsätta jobba och gå universitetsutbilningar. Restriktionen vi har nu innefattar inte det.

Att de inte kan gifta sig....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Skitsnack, du driver demoraliseringspropaganda mot de ovaccinerade. Tro inte att folk inte genomskådar dig.

Såå?

..och vad tycker du om vaccinpasset som införs den 1 December?

Förvärras smittan så är det bara början.Nu kan du som ovaccinerad inte åka till exempelvis Österrike eller Slovenien,men du kan faktamässigt ändå googla upp vad som är nästa steg och vad som redan sker i vissa länder.

Det gör mig knappast till en vaccinöversittare att peka på fakta.
Tvärtom så gör det dig till en obalanserad person att diskutera saker sakligt med.
Citera
2021-11-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Källa på det?

Jag behöver ingen källa om jag pratar om sannolikheter. Om 20 av 23 döda i "covid" under en vecka är vaccinerade kan man allvarligt börja fundera på sambandet. En del kan ha dött direkt till följd av vaccinet, andra genom att ha blivit försvagade av vaccinet och blivit mer mottagliga för smitta. Vaccinet räddar inte liv och verkar inte heller skydda mot smitta, så frågan är varför ni vaccinförespråkare är så imponerade av det.
Citera
2021-11-18, 13:46
Medlem
Borde ju gälla riksdagen också, eller hur... Inte för att det oftast är mer än ett fåtal som orkar släpa sig dit men vid tex omröstningar.

Jag vill verkligen, verkligen se detta och hur många som skulle nekas ifall det infördes.
Jag gissar på de flesta.

Och löp linan ut vettja.
På sajten arhenvaccinerad.se ska man kunna skriva in anders tegnelll och få upp exakt när o var han vaxxades. Den som injicerar ska gå ed på att det är korrekt och ska även denna namnges.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-11-18 kl. 13:51.
Citera
2021-11-18, 13:47
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Såå?

..och vad tycker du om vaccinpasset som införs den 1 December?

Förvärras smittan så är det bara början.Nu kan du som ovaccinerad inte åka till exempelvis Österrike eller Slovenien,men du kan faktamässigt ändå googla upp vad som är nästa steg och vad som redan sker i vissa länder.

Det gör mig knappast till en vaccinöversittare att peka på fakta.
Tvärtom så gör det dig till en obalanserad person att diskutera saker sakligt med.
Vi får göra vad som krävs för att rädda våra friheter, även om det innebär ett nytt världskrig. Många, många runt om i världen är emot den tyranni som växer fram nu.
Citera
2021-11-18, 13:48
Medlem
Conceptions avatar
Denna tråden har blivit en orgie av galenskap.

Det finns ingen som ifrågasätter någonting utan alla sitter bara och eldar upp varandra och påstår saker som är mer eller mindre helt otroliga

"Jag hörde någonstans att i Slovenien får inte ovaccinerade beställa hem mat".

"Det är precis som judehatet."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in