2021-11-18, 13:37
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Om det ändå på bred front är på ingång med medicinsk särbehandling så tycker jag att vi ska neka överviktiga människor i stora folksamlingar och evenemang och börjar registrera vad de köper hem i butikerna i form av ett kaloripass, även de med dålig kondition och olika välfärdssjukdommar som de dragit på sig i samband med vidlyftigt osunt leverne och dålig självkontroll ska kontrolleras. Det är ju i det stora hela dem som dör i detta. varför ska jag betala för dem och varför ska de belasta och stressa vårdpersonalen på grund av deras olust till att träna och leva ett sunt liv?

Ovan läggs ju in på löpande band på sjukhus oavsett om det flyter vaccin i halva deras blodsystem, de ökar dessutom för varje år och ockuperar hur mycker timmar från vårdpersonal och andra resurser som helst. de dör i multialltmöjligt och så hakar ett coronavirus i dem på vägen i deras redan utmärglade kroppar och bidrar till den dåliga statistiken som rigoröst mäts, som om det här är det enda viruset i världen som någon någonsin har avlidit av.

Huvudet på spiken! Detta är förslag som alla som är positiva till införandet av vaccinpass också borde vara positiva till. Kaloripass, BMI-pass, Alkoholpass, Tobakspass, Konditionspass, bring it on, vi måste ju stoppa belastningen av sjukvården till varje pris heter det ju?
Citera
2021-11-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Först behöver vi vara överens om fakta:

1. Ovvaccinerade riskerar större risk att bli svårare sjuka i covid än vaccinerade, ok? Märk väl att jag inte sa alla, jag sa större risk när man jämför.

2. Ovvaccinerade sprider lättare sjukdomen än vaccinerade, ok? Allt annat lika.

Fakta på det?
Hitta gärna någon statistik som styrker första påståendet. Och inte då en massa siffror som visar att människor som redan levt längre än medellivslängden och redan är multisjuka dör vid ytterligare en sjukdom.

Andra påståendet stämmer väll inte? Man slog rekord i smittofall i Tyskland nu? Verkar ju som det är tvärtom. Desto fler vaccinerade desto mer smitta.
Senast redigerad av ligalajs 2021-11-18 kl. 13:38. Anledning: Felstavning
Citera
2021-11-18, 13:38
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Förintelselägrena hölls ju hemliga från tyska folket? Redan efter kristallnatten började tyskarna tycka synd om judarna, så då tonade staten ner och mörkade övergrepp på judarna.

Ni har samma kännedom om diskriminering som hemmafrun i nazityskland, och ni agerar på samma sätt.
Hur menar du att diskrimineringen mot ovaccinerade kan jämställas med nazisternas illdåd? Hur menar du att man döljer "diskrimineringen" mot ovaccinerade?
Citera
Medlem
PA-Staffans avatar
Det finns en samhällsgrupp som inte kommer dra sig för att springa runt med fejk-pass, och utnyttja att ingen kommer ha resurser att kolla mer än en QR-kod.
Citera
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
"Däremot ser det just nu inte ut som att butiker kommer att omfattas, förutom rekommendationer till julshoppande människor om att hålla avstånd och till butikerna att se till att det inte uppstår trängsel i köer."

Så den enorma trängseln som Black Friday och Julhandeln kommer innebära är inget problem ur smittosynpunkt.
Senast redigerad av Rymdstyrelsen 2021-11-18 kl. 13:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Senaste nytt från FHM: vaccinpass kan komma att införas på restauranger, gym och museer om smittan kommer öka. Vilket den troligtvis kommer göra nu när fullvaccinerade ska börja testa sig igen.

Vad tror vi, vaccinpass på krogen eller ej?
Med tanke på smittspridningen så kommer det att ske. Förmodligen blir det nya restriktioner från 1:a januari när allt exploderar när de ovaccinerade gjort sitt bästa för att få arvet lite tidigare på julmiddagen.

För restaurangerna vore det väldigt bra så den stora massan vågar fortsätta gå ut i januari som redan vanligtvis är en tuff månad.
Citera
Medlem
Citat:
Släpp offerkoftan nu. Ovaccinerade behandlas inte som judar under 30- och 40-talet och kommer inte göra det.
Du har fel. Ovaccinerade behandlas precis som judarna behandlades under naziststyret i Tyskland. Det har bara hunnit pågå en kortare tid.

Du tänker antagligen på "den slutgiltiga lösningen". Det var en hemlig operation som nazisterna gjorde bakom ryggen på tyska folket, och under krigstiden. Det har inget att göra med hur judarna behandlades i offentligheten under mellankrigstiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det här kommer slå tillbaka mot er vaccinöversittare. Ni ignorerar alla grava biverkningar och varningssignaler. Ni har förklarat krig mot verkligheten och ni kommer få betala priset för det.

Men..jag är ingen vaccinöversittare.
Jag förklarar bara hur verkligheten ser ut.
Jag uttrycker ingen egentlig åsikt.
Jag redogör bara för fakta.
Citera
2021-11-18, 13:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Har du ens läst senaste statistiken från FHM? vaccinerade är i majoritet vad gäller personer med "ohälsa och död" i covid nuförtiden. Jag är definitivt inte spruträdd och har även tagit vaccinen SAMT genomgått infektion, men dessa åtgärder är ju ett stort slag i luften och liknar mer en direkt import av Kinas underbara samhällssystem än något slags seriöst försök att få ner smittan. Hade man varit någorlunda seriös hade man helt enkelt bara återinfört restriktionerna för alla... vaccinen hjälper inte som vi ser i länder där vaccinationsgraden är mycket hög. Det som hjälper är normalt sunt förnuft för hur man inte sprider virus...

80% är vaccinerade och det är främst äldre och de med nedsatt immunförsvar som är den grupp du nämner . Snittåldern på döda är 83 år.. så de som blir sjuka och behöver vård utanför dessa grupper och belastar vården är i princip bara ovaccinerade.. det är så det ser ut på våra sjukhus. Även om folk på FB som inte jobbar på sjukhusen vägrar tro detta .
Citera
2021-11-18, 13:39
Medlem
Jahajhapps avatar
Citat:
Om det tänker jag att det är helt rimliga frågor. Covidpassen borde få ett utgångsdatum och det kanske skulle vara så att det de som har antikroppar borde få pass även om de inte vaccinerat sig. Känns från ett lekmannaperspektiv rimligt.

Vad är då syftet med de passen som införs nu? Om det betyder att de som innehar passen eventuellt inte har något nämnvärt skydd?
Citera
2021-11-18, 13:40
Medlem
Citat:
Först behöver vi vara överens om fakta:

1. Ovvaccinerade riskerar större risk att bli svårare sjuka i covid än vaccinerade, ok? Märk väl att jag inte sa alla, jag sa större risk när man jämför.

2. Ovvaccinerade sprider lättare sjukdomen än vaccinerade, ok? Allt annat lika.

Med den vetskapen är det rimligt med fler restriktioner för vaccinerade så att de själva inte riskerar svår sjuka och skyddar andra från smittspridning. Vad har detta med mörkhyade att göra? Är att göra ett val att inte vaccinera sig (baserat på något som jag inte känner till) att tillhöra någon speciell folkgrupp?

Nej det är skit rimligt. Har du läst notariens ord om varför cannabis blev olagligt i USA och resten av världen sen följde efter. Bl.a så gällde det att vita kvinnor ökar risken att ha sex med en mörkhyad man. Du förstår, propagandan sa förut att mörkhyade var farliga, idag är det ovaccinerade som är dom farliga. Till och med så pass farliga, enligt dig, att dom är en fara för sig själva. Då vet vi iaf vart du hade stått gentemot mörkhyade om du hade växt upp på en plats och tid där propagandan sa att dom var farliga.
Citera
2021-11-18, 13:40
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Men..jag är ingen vaccinöversittare.
Jag förklarar bara hur verkligheten ser ut.
Jag uttrycker ingen egentlig åsikt.
Jag redogör bara för fakta.
Skitsnack, du driver demoraliseringspropaganda mot de ovaccinerade. Tro inte att folk inte genomskådar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in