2021-10-22, 08:36
Medlem
Facebook är gratis och har flera bra marknander. Jag brukar köra tradera istället så betalar man om man får varan såld. På blocket betalar du i onödan om du ej får varan såld ju
Citera
2021-10-24, 11:12
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Har provat sälja lite större varor på blocket till riktigt bra pris. Men det är stendött förutom några skojare som hör av sig på what’s app med div hämta först-skojarleveranser. Så här upplevde jag inte det var för 15 år sedan. Fick alltid nån seriös köpare. Har det blivit svårare? Får nämligen inte ens storprutare som svarar.

tycker det är svårt att köpa på blocket, säljare som läser ens meddelanden, enkla frågor om produkterna men ej svarar etc.
Citera
2021-10-24, 12:38
Medlem
Manorms avatar
I Stockholm fungerar Blocket utmärkt. Har gjort cirka tio affärer i år. Från smågrejer till dyrare musikutrustning. Mycket nöjd!
Citera
2021-10-24, 21:21
Medlem
Ja, det är extremt trögsålt på Blocket sedan en tid tillbaka. Vet inte vad det beror på. Jag handlar lite med begagnad vintersportutrustning på hobbybasis och har ständigt en handfull annonser ute under vinterhalvåret. Jag kan därför med stor säkerhet säga att det aldrig varit så trögsålt som det är nu.

Håller folk hårdare än vanligt i sina pengar på grund av ständiga krigsrubriker i tidningarna om skenande priser på mat, bränsle och el?

Har man det så gott ställt ute i stugorna att man inte orkar hålla på och leta begagnat, utan köper nytt istället?
Citera
2021-10-25, 00:16
Medlem
DamnDiddies avatar
Mina efarenheter av blocket är goda..

Som exempel, så var det en kompis som sålde ett guldarmband på blocket för 25,000kr..

Hur annars skulle det kunnat gå, om inte blocket var bra - fick en massa svar..

På tradera gick det inte alls...MEN BLOCKET: YES!
Citera
2021-10-25, 06:56
Bannlyst
Säljer du en Volvo p1800s , så lär det nog sluta med budgivning. Babbarna vill inte tvätta sina knarkpengar i gamla volvo bilar utan det skall vara BMW.

Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Det beror väl på vad du avser sälja?

Skalkläder, fruluftsprylar, skidor osv har kanske inte överdrivet många hudingar osv som intressenter. Antar att det samma gäller gatsten, tegelpannor, mm.

Säljer du en BMW Har du säker Muhammad och övriga klanvänner som vill klämma och känna.

Kränger du en P1800 lär dessa horder utebli.
Citera
2021-10-25, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Jag tror knappast det handlar om 5 timmar men gissar att du har tiden (som många andra på flashback)
Du är dessutom naturligtvis inte i någon position att kalla mig okunnig/rädd etc blir absurt och löjligt.

Nej, var inte ute efter något infantilt tjafs med någon jag inte känner eller bryr mig det minsta om. Min fråga gällde istället (nu upprepar jag mig) hur en person som tidigare skrytit om sin förmögenhet och ekonomi kan sitta på blocket (tid och intresse) och kränga grejor där, vilket ofta kopplas till mindre bemedlade.

Det hela lägger tvivel kring vad du tidigare berättat kring din ekonomi och jag kommer tänka på detta i framtiden om jag ser dina inlägg. Nu har jag förklarat mig och tvingats upprepa mig och lämnar dig till fortsatta "recycling" diskussioner i tråden.

Förstår du verkligen inte det är det snarare du själv som avslöjar brist på affärssinne, koll på din omvärld och människorna i den och att det är mer tur än skicklighet kanske även en bortskämdhet från föräldrarhemmet som gjort att du nått din höga position.
Citera
2021-10-25, 08:15
Medlem
En förklaring till Blockets nedgång är att dom genom en kombination av sin dominans och sin okunskap inte förstod att det var minst lika viktigt att måna om sina annonsörer/säljare som deras kunder och marknadsföringen av varumärket "blocket".

Ytterligare bara ett i raden av exempel på hur det går när man enbart tittar på antal högskolepoäng och inte kompetens när man anställer folk i ledande befattning.
Citera
2021-10-25, 19:42
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Ytterligare bara ett i raden av exempel på hur det går när man enbart tittar på antal högskolepoäng och inte kompetens när man anställer folk i ledande befattning.

Betvivlar starkt att man rekryterar på enbart högskolepoäng.

Men givetvis har man rekryterat fel personer om man inte kan ta med alla aspekt i sin analys av vad som behöver utvecklas och förbättras.

Att Blocket tappat under de senaste åren beror väl även på att man konsumerar på ett annat sätt i och med pandemin samt att det nuförtiden finns andra alternativ.
Citera
2021-10-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Betvivlar starkt att man rekryterar på enbart högskolepoäng.

Men givetvis har man rekryterat fel personer om man inte kan ta med alla aspekt i sin analys av vad som behöver utvecklas och förbättras.

Att Blocket tappat under de senaste åren beror väl även på att man konsumerar på ett annat sätt i och med pandemin samt att det nuförtiden finns andra alternativ.

Jag kan sätta en av mina pungkulor på att beslutsfattarna som är ansvariga för hur dåligt blocket utvecklats har en ytterst begränsad egen erfarenhet av privata affärer.

Det finns mängder av exempel på hur deras bristande erfarenhet och okunskap skapat en kundtjänst som behandlat nyckelpersonerna för hela verksamheten, nämligen dom som sätter in annonser så att det överhuvudtaget finns skäl att besöka sidan, som skit.

Idiotregler och "ej godkänd annons" för massa struntsaker och ibland även trots att man följt reglerna och till råga på allt med lång svarstid och dålig attityd.

I ena kategorin kan du i princip sälja vad fan som helst i nästa räcker det med att du råkat stoppa in en tennisboll bland fotbollskorna.

Jobbar du i ett län och bor i ett annat och vill göra bilen sökbar i båda länen (för att den finns i båda länen) går inte det, trots att du gärna betalar dubbla annonser.

Borttagna annonser pga piratkopia trots att man är 200% säker på att det är original.

Och till råga på det ett bemötande som är fyrkantigare och mindre serviceinriktat än valfri överbyråkratiserad myndighet.

Däremot drösvis med massa jävla annonser med utsatt pris på 1000:- men som sen när man klickat upp dom är en jävla auktion nån helt annanstans i Sverige.

Hus som är ute på försäljning i Danderyd men visar sig ligga i allt från Lesjöfors till Nordmaling.

Osv osv

Dom grävde sin egen grav delvis genom att inte begripa en sån grundläggande sak som att värna om dom som satte in annonser och finansierade och drev trafik till sidan.

Det hade funnits hur mycket som helst att göra om dom anställt folk som begriper sig på affärer men dom tog väl in nån jävla marknadschef från Bromma som aldrig vare sig sålt eller köpt en enda begagnad pryl i hela sitt liv. Då blir det så här.
Citera
2021-10-28, 16:13
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Förstår du verkligen inte det är det snarare du själv som avslöjar brist på affärssinne, koll på din omvärld och människorna i den och att det är mer tur än skicklighet kanske även en bortskämdhet från föräldrarhemmet som gjort att du nått din höga position.

Tid är för mig något extremt värdefullt. Nej Conny här har du fel, jag har inte fått allt serverat på fat från start. Jag skulle vilja säga att grunden till min karriär och tankesätt ligger i en högre akademisk utbildning något jag skulle rekommendera både dig (speciellt dig) och tidigare svaranden att överväga.
Citera
2021-10-28, 23:05
Medlem
Citat:
Tid är för mig något extremt värdefullt. Nej Conny här har du fel, jag har inte fått allt serverat på fat från start.

Ursäkta om jag lät lite otrevlig, jag syftade på följande av dina antaganden:

Citat:
Min fråga gällde istället (nu upprepar jag mig) hur en person som tidigare skrytit om sin förmögenhet och ekonomi kan sitta på blocket (tid och intresse) och kränga grejor där, vilket ofta kopplas till mindre bemedlade.

Citat:
Det hela lägger tvivel kring vad du tidigare berättat kring din ekonomi och jag kommer tänka på detta i framtiden om jag ser dina inlägg.

Det finns naturligtvis inga som helst skäl att tvivla på om en person har det bra ställt ekonomiskt pga att han gör sig av med sina saker på det sätt som ger bäst betalt, snarare undanröjer det dom tvivlen.

Citat:
Jag skulle vilja säga att grunden till min karriär och tankesätt ligger i en högre akademisk utbildning något jag skulle rekommendera både dig (speciellt dig) och tidigare svaranden att överväga.

Nu blev istället ditt inspel i tråden ytterligare ett exempel på det jag vetat sedan länge, högre akademiska studier är ingen som helst garanti för att man vet vad man pratar om utan kan tvärtom ofta ha motsatt effekt och göra att personen i fråga tror sig kunna mer än han kan och därigenom komma ännu längre från sanningen och verkligheten än den som är lågutbildad men i alla fall vet att han inte vet något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in