Citat:
Ursprungligen postat av
MurderOne
Jag är inget stort fan av bolaget bakom Blocket men jag tycker Blocket är en bra annonssida.
Det jag önskar som säljare är att man förutom att kunna välja inga telefonförsäljare också ska kunna välja att inte kontaktas av negrer och svartingar och sån skit.
På vilket sätt tänker du att Blocket skulle ha månat om säljarna?
Med tanke på att Blocket har samma ägare som Aftonbladet kan det nog bli svårt att få gehör för önskemål om att förutom "pris" och "senast inlagd" även kunna filtrera annonser efter annonsörens ras.
Dom kanske har bättrat sig nu men tidigare hade dom en kundtjänst och bemötte annonsörerna med total maktfullkomlighet och obefintlig flexibilitet och serviceanda med i bland helt felaktiga hänvisningar till ett redan onödigt strikt regelverk. Lägg där till en osmaklig girighet när det gäller priset för annonser i vissa kategorier. Det rimmar väldigt illa med deras påstådda värnande om miljön att ha så höga priser i tex kategorin "bildelar" att man hellre slänger grejerna pga risken att få betala höga annonspriser för något som betingar ett lägre värde och riskerar att inte säljas.
Störande så klart i det enskilda fallet men också strategiskt fel på det större planet att gulla med och lägga allt fokus och miljoner i marknadsföring på kundernas kunder men behandla annonsörerna som något nödvändigt ont, som kattskit. När det är annonsörerna som generar dom stora intäkterna och överhuvudtaget möjliggör att det finns ett intresse av att besöka blocket.
Men det är som vanligt så det blir när det är en för hög andel akademiker i ledande befattning som bara läst massa skolböcker och inte har några egna erfarenheter av det dom tar beslut om.