2021-10-19, 18:25
Tack för alla informativa svar!
Citera
2021-10-19, 18:53
Medlem
Njursaltares avatar
fp
Citera
2021-10-19, 19:49
Medlem
Cameltotems avatar
Nog för att turkar är jobbiga men fan de köper ju vad för skit som helst. Snåla jävlar haha.

Enda jobbiga är att de alltid har ett helvete att hitta hit, google maps verkar de ju inte förstå vad det är.
Citera
2021-10-19, 20:50
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Kul, en följare! Regelbunden basis när det gäller mina bilar är ett köp och ett sälj varannat år. Då får jag ständigt en ny BMW och den kostar mig 25-35k per år i värdeförlust. Utan blocket, eller med din låga arbetskapacitet, hade jag inte kunnat göra detta.

"Låga arbetskapacitet"? Jag har en högre befattning och skulle aldrig i livet ödsla tid på blocket. Det verkar fullt av krångel och lurendrejeri helt enkelt om man har en god ekonomi förstår jag inte varför man inte tar förlusten och går via handlare.
Citera
2021-10-19, 20:53
Medlem
Blocket består mest av ”prutat och klart överpriser” så har full förståelse för att folk inte får sålt.
Citera
2021-10-19, 20:55
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Facebook har 2 saker som är bättre än blocket och de är 1. Se vad köparen är för en och 2. Det är gratis

Men man blir bombad av finns den här varan kvar och sista pris så de är bara o blocka folk . Brukar själv blocka ett 10 tal i veckan men majoriteten av grejer på Facebook är sånt man inte orkar åka till tippen med ... Och billigare saker under en tusenlapp.

Dock är blocket bättre när de gäller dyrare saker

Nackdelen med Facebook är ju att det finns så många som säljer skräp. Visst någon kan så klart säkert tjäna en slant om man är kunnig men jag ser väldigt ofta ex en tv eller mobil som säljs för ett par tusen och när man läser lite mer eller kollar på bilden så är prylen helt paj ex "samsung 75 tum, 6 månader gammal men ett spjut har gått genom skärmen, 2000 kr"
Citera
2021-10-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag undviker Blocket. Dels pga kostnaden och så finns Facebook Marketplace där jag kan titta på köparen. Men det att titta på en köpare det funkar inte alltid, ej heller att att avgöra via namne eller om personen är seriös i sin skrift. Jag blev fuckad rejält av en pajas på Facebook Marketplace. Jag skall stämma den personen i Tingsrätten.

Men generellt så litar jag på Facebook Marketplace tycker bara att deras sökfunktion kunde varit lite bättre.

Haha det får mig att minnas när jag skulle sälja en boxningssäck på Facebook blir kontaktad av en som utger sig för att heta typ Kalle Svensson med en bild på en vit man på plats tycker en hel zigenarfamilj upp 😅
Ena ungen höll på springa in i förrådet samt ville de in i huset men blev chockade när jag tagit ut prylen ur hemmet undra varför de så gärna ville in 🙄...
Citera
2021-10-19, 22:16
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Haha det får mig att minnas när jag skulle sälja en boxningssäck på Facebook blir kontaktad av en som utger sig för att heta typ Kalle Svensson med en bild på en vit man på plats tycker en hel zigenarfamilj upp 😅
Ena ungen höll på springa in i förrådet samt ville de in i huset men blev chockade när jag tagit ut prylen ur hemmet undra varför de så gärna ville in 🙄...

Jag annonserade ut en bil en gång när en zigenare ringde och hävdade att han var "bilförmedlare" och hade en kund på min bil.
Affären skulle gå till så att han skulle hämta bilen, sen skulle jag få pengarna 2-3 dagar senare.
Då sa jag att han gärna får köpa den, men att han då får vänta 2-3 dagar med att hämta den.
Då blev han sur och försökte men en massa undanflykter, så jag bad honom att dra åt helvete.

Döm om min förvåning när idioten ringer igen ett par dagar senare. Han ringde väl runt på annonser lite på måfå och hade inte koll på vilka han ringt tidigare
Citera
2021-10-19, 22:20
Medlem
Mvks avatar
Använder Facebook sen många år men annonserar inte prylar där.
Är mest med med i diverse låsta grupper och håller kontakten med gamla bekanta.

Stör mig något enormt på att varenda jävla kommentar man gör och prylar som man annonser dyker upp i vänners flöde. Marketplace är ju öppen.

Vill inte att min chef eller släkting får upp i sitt flöde vad jag säljer, hur oskyldig varan till försäljning än må vara så känns det konstigt.

Uppenbara fakekonton med profilbild på random objekt och noll vänner som folk har till annonsering och kommentering inger knappast förtroende.

Blocket använder jag fortfarande.
Inte alls samma ruljans på grejerna som under 00 & 10-talet som nämnts men där är man mer anonym iaf.

Tradera suger stenhårt.
Sitta som ett mongo och bevaka auktioner, buda 3 sekunder innan auktionen avslutas för att tjäna 20 spänn kan fattigstudenter och sjukskrivna kärringar med oändlig fritid ägna sig åt.
Citera
2021-10-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inget slår Tradera. Säljer du inte, så betalar du heller inte.

Stämmer det verkligen, jag fick en faktura på 10:- utan att ha sålt något
Citera
2021-10-19, 23:28
Medlem
Marketplace är till 90% fyllt av Maggan, 45 som säljer gamla pjäxor, någon äcklig soffa eller kattmat ingen vill ha för någon 50-lapp.

Blocket är fortfarande nummer 1 när det gäller köp och sälj av diverse fordon. Resten är jag inte intresserad av!
Senast redigerad av sFBs 2021-10-19 kl. 23:43.
Citera
2021-10-19, 23:29
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
finns väl en anledning till varför de sänkt annons-priset. De är utdööende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in