2021-10-19, 13:04
Medlem
TattooedFuckers avatar
Facebook har 2 saker som är bättre än blocket och de är 1. Se vad köparen är för en och 2. Det är gratis

Men man blir bombad av finns den här varan kvar och sista pris så de är bara o blocka folk . Brukar själv blocka ett 10 tal i veckan men majoriteten av grejer på Facebook är sånt man inte orkar åka till tippen med ... Och billigare saker under en tusenlapp.

Dock är blocket bättre när de gäller dyrare saker
Citera
2021-10-19, 13:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Har provat sälja lite större varor på blocket till riktigt bra pris. Men det är stendött förutom några skojare som hör av sig på what’s app med div hämta först-skojarleveranser. Så här upplevde jag inte det var för 15 år sedan. Fick alltid nån seriös köpare. Har det blivit svårare? Får nämligen inte ens storprutare som svarar.

Tradera? Blivit av med mängder av grejer där. Lägger ut för en spänn och sedan blir det ofta åka av.
Citera
2021-10-19, 13:28
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Har provat sälja lite större varor på blocket till riktigt bra pris. Men det är stendött förutom några skojare som hör av sig på what’s app med div hämta först-skojarleveranser. Så här upplevde jag inte det var för 15 år sedan. Fick alltid nån seriös köpare. Har det blivit svårare? Får nämligen inte ens storprutare som svarar.

Blocket har blivit en samlingsplats för fifflare. Jag skulle inte annonsera där alls. Även om Tradera också har sin del av fifflare så svämmar det inte över där än. Tradera fungerar lite bättre än Blocket just nu.
Citera
2021-10-19, 13:56
Medlem
Panzeradlers avatar
Det beror väl på vad du avser sälja?

Skalkläder, fruluftsprylar, skidor osv har kanske inte överdrivet många hudingar osv som intressenter. Antar att det samma gäller gatsten, tegelpannor, mm.

Säljer du en BMW Har du säker Muhammad och övriga klanvänner som vill klämma och känna.

Kränger du en P1800 lär dessa horder utebli.
Citera
2021-10-19, 14:05
Medlem
Sinraths avatar
Facebook verkar lida av bristen på sållning av trash folk dock. Plus deras egna jävla annonser inblandade bland sökningen. Massor av saker ligger ute för 123456kr pris eller "gratis" sen står det "ge bud" eller ett helt annat pris när man klickar sig fram. Standarden på annonserna är också bra mycket sämre än blocket. Ganska ofta är det bara en pissig mobilbild och en titel + pris. Sen visar det sig att "trädgårdsgruppen" bara är bordet och två stolar istället för alla 4 på bilden och liknande dum skit.
Citera
2021-10-19, 15:09
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag sålde min nästan nya BMW 409.000 kr på en timme på blocket, den var attraktivt prissatt. I övrigt har det varit ganska dörr t.ex möbler kläder barnsaker serietidningar är ju verkligen köparens marknad. Det är lite sorgligt, jag har sålt för 100.000-tals kronor genom åren till bra priser och köpt nytt istället. Nu får jag kanske leva med att slänga saker.

Min son har upptäckt facebook market och handlar hela sitt hem där. Superbilligt, så det är ju inte heller någon höjdare för oss som vill ha en slant och inte skänka bort sakerna.

Du har tidigare skapat en mängd "skryt" inlägg kring din goda ekonomi, hur orkar du hålla på med blocket och det fruktansvärda krångel som uppstår i och med detta? Jag skulle aldrig utsätta mig för detta på regelbunden basis.
Citera
2021-10-19, 15:38
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Du har tidigare skapat en mängd "skryt" inlägg kring din goda ekonomi, hur orkar du hålla på med blocket och det fruktansvärda krångel som uppstår i och med detta? Jag skulle aldrig utsätta mig för detta på regelbunden basis.
Kul, en följare! Regelbunden basis när det gäller mina bilar är ett köp och ett sälj varannat år. Då får jag ständigt en ny BMW och den kostar mig 25-35k per år i värdeförlust. Utan blocket, eller med din låga arbetskapacitet, hade jag inte kunnat göra detta.
Senast redigerad av Paris24 2021-10-19 kl. 15:40.
Citera
2021-10-19, 15:50
Medlem
När införd de tvång på att man måste regga sig för att ens kunna svara på en annons?
Där vände jag i dörren.
Deras nya giv verkar vara en sätt för Schibsted att kartlägga kunder tillsammans med regg på andra sajter som denne MSM-dikator administrerar.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-10-19 kl. 15:53.
Citera
2021-10-19, 17:17
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Blocket ses något som lite ute, det är facebook som gäller nu.
nej för fan, Blocket är mycket bättre. Jag har sålt skitmycket grejer där och fått de priser jag velat ha. På FB har jag fan aldrig lyckats sälja nåt. Värdelöst enligt mig.
Citera
2021-10-19, 18:07
Medlem
Är under 500 kr lämnar jag på secondhand är fan inte värt besväret
Sjukt jobbigt med alla kompisar man får när man ska sälja något
Citera
2021-10-19, 18:18
Medlem
cyber_zekes avatar
Provade FB, blev blåst på 200kr. Gick inte att kontakta någon ansvarig på FB som kunde sätta stopp för blåsaren, så hon fortsätter att härja trots anmälan. Det var sista gången jag provade det… Får väl anse att 200kr är en ganska billig läropeng ändå.
Citera
2021-10-19, 18:18
Medlem
Marketplace är en samlingsplats för konstens alla bedragare. Främst i syfte att blåsa säljare, men även ofta de som säljer.

Vill man vara trygg i att sälja/köpa något är det Tradera som gäller. Där slipper man ”Bruschan”, ”hey kompispris” eller klassikern: ”snabb affär?”.

När jag lagt ut något på Blocket vill jag döda alla människor omkring mig efter 1 timme.

Senast jag testade att sälja en barnsäng på Marketplace, hade jag 10 svar inom 10 min. Alla skrev på Engelska och de flesta skulle skicka någon annan att hämta eller ville betala via UPS el annat suspekt sätt. Tog bort annonsen och la ut på ”bortskänktes” på vår lokala grupp på FB istället. 2000kr missade, men slapp alla idioter iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in