2021-10-19, 00:04
Medlem
Blocket, en fest för fulla zigenare!
Ny slogan, jag bjuder på den!
Citera
2021-10-19, 08:19
Samma patrask på Facebook har jag märkt, hela marknaden verkar genomsyrad med multikulti när det kommer till att sälja beg grejor, man kan lika bra slänga grejor under tusingen.
Kollar man på beg bilar blir man mörkrädd.
Citera
2021-10-19, 08:25
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Har provat sälja lite större varor på blocket till riktigt bra pris. Men det är stendött förutom några skojare som hör av sig på what’s app med div hämta först-skojarleveranser. Så här upplevde jag inte det var för 15 år sedan. Fick alltid nån seriös köpare. Har det blivit svårare? Får nämligen inte ens storprutare som svarar.
Blocket får allt mindre betydelse i takt med att marketplace växer. Marketplace har en geografisk avgränsning som är överlägsen blockets och när marketplace fixar till detaljsöket är det helt godnatt för blocket. Makalöst att Schibstedt slarvar bort den här kassakon, det är inga större förändringar som krävs.
Citera
2021-10-19, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Har provat sälja lite större varor på blocket till riktigt bra pris. Men det är stendött förutom några skojare som hör av sig på what’s app med div hämta först-skojarleveranser. Så här upplevde jag inte det var för 15 år sedan. Fick alltid nån seriös köpare. Har det blivit svårare? Får nämligen inte ens storprutare som svarar.

Blocket kostar pengar och de som har råd att lägga ut 50 varor för 50kr annonsen har även råd att köpa allt nytt. Dvs småsaker och den breda skaran av befolkningen säljer småsaker gratis utan avgifter på fejan.
Så blocket håller på att dö ut när det kommer till prylar under 1000kr
Båtar, bilar och dyrare saker kommer fortfarande blocket vara ledande på.

Kontentan av det hela blir att färre rör sig på blocket och fler på grattisgrupperna.
Sen kan det vara bra idé att kolla vad andra lägger ut för pris på det du skall sälja.. (nypris 2000… på blocket lägger de ut för 1200kr … då kan du ju lägga mycket lägre 800-999kr för att snabbt få sålt)

Lycka till
Citera
2021-10-19, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Blocket köpare idag är väl mest kaos-bananer och chokladtomtar som spammar om "lägsta pris kompis"
Och så är det inte på Facebook?
Citera
2021-10-19, 08:58
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Och så är det inte på Facebook?

Skulle säga att det är både och på Facebook.
Någon kan bjuda ett skambud, sedan någon dag senare får man det bud man vill ha.
Fördelen med Facebook är ofta att man ser vem personen är och det känns då mer trovärdigt att veta vem man kommunicerar med.
Har även kollat upp skumma köpare via Facebook, dom undviker man då, mrkoll är bra, kan se om någon har en dom på sig, undviker helst att sälja till kriminella.
Citera
2021-10-19, 09:10
Medlem
Paris24s avatar
Jag sålde min nästan nya BMW 409.000 kr på en timme på blocket, den var attraktivt prissatt. I övrigt har det varit ganska dörr t.ex möbler kläder barnsaker serietidningar är ju verkligen köparens marknad. Det är lite sorgligt, jag har sålt för 100.000-tals kronor genom åren till bra priser och köpt nytt istället. Nu får jag kanske leva med att slänga saker.

Min son har upptäckt facebook market och handlar hela sitt hem där. Superbilligt, så det är ju inte heller någon höjdare för oss som vill ha en slant och inte skänka bort sakerna.
Citera
2021-10-19, 09:20
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag undviker Blocket. Dels pga kostnaden och så finns Facebook Marketplace där jag kan titta på köparen. Men det att titta på en köpare det funkar inte alltid, ej heller att att avgöra via namne eller om personen är seriös i sin skrift. Jag blev fuckad rejält av en pajas på Facebook Marketplace. Jag skall stämma den personen i Tingsrätten.

Men generellt så litar jag på Facebook Marketplace tycker bara att deras sökfunktion kunde varit lite bättre.

Har du sålt båten ?
Citera
2021-10-19, 09:30
Medlem
Blocket har väl alltid varit en punkt för att skoter och bilförsäljning.
Citera
2021-10-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Inget slår Tradera. Säljer du inte, så betalar du heller inte.
Det gäller väl max 100 varor och då tar de väl 10% när man väl säljer?
Citera
2021-10-19, 11:16
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Har du sålt båten ?

Försökte och så blev det problem. Som du ser i mitt inlägg tidigare.
Citera
2021-10-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Det gäller väl max 100 varor och då tar de väl 10% när man väl säljer?

Säljer du mycket på Tradera så får du rabattkoder med 50% emellanåt. Finns andra rabatter också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in