• 1
  • 2
2021-10-18, 04:01
Medlem
Jag fick där här nyligen, har fått det innan men blockat dessa sajter som tagit upp det innan då jag tycker inte dom har med det att göra men jag tänkte att det var dags och ta tag i det nu.

Nu handlar det inte längre om att dom vill veta att jag verkligen är jag utan nu vill dom veta min inkomst för att jag ska få spela. Jag tycker det är ett stort övergrepp.
Dom hänvisar till lisens kraven, stämmer det verkligen?
Det är inte direkt att Cosmopol kräver att se inkomsterna innan man får spela där.

Hur resonera ni här?

Då du är en av våra storspelare på PartyPoker måste vi genomföra ytterligare kontroller för att kontrollera källan till de medel eller den förmögenhet du använder för att finansiera ditt PartyPoker- konto och för att försäkra oss om att nivån du spelar på är i linje med din inkomst eller förmögenhet.

Du är en högt värderad och lojal kund och vi vill inte verka påträngande, men dessa kontroller måste göras i enlighet med våra rättsliga och lagstadgade skyldigheter.
Ett exempel på en källa till medel kan vara:

• Bevis på inkomster – dvs. lönebesked/ersättning till ledande befattningshavare/aktieutdelningar/pension
• Bank- eller sparkontoutdrag som visar konsekventa inkommande värden från identifierbar(a) källa/källor
• En förtroendehandling som tydligt visar en konstaterad rätt till medel
• Daterat bevis på och uppgifter om en utmärkelse eller betalning som gjorts till dig
• All annan information eller bevis som du tror skulle stödja att du har råd att spela hos oss.

Du kan ladda upp filerna direkt till ditt konto eller bifoga skannade kopior eller digitala foton i ditt svar på det här e-postmeddelandet. Se till att dokumentet är i JPG- eller PNG-format och begränsa filstorleken till 5 MB.

Vi förstår att det kan kännas som ett intrång, men vi uppskattar att du förstår att vi måste följa licenskraven.
Citera
2021-10-18, 05:35
Bannlyst
Du får spela någon annanstans om du inte är nöjd
Citera
2021-10-18, 06:17
Medlem
Dom misstänker dig såklart för penningtvätt. Du får allt va lite mer subtil i tvätteriet
Citera
2021-10-18, 08:10
Medlem
Deckard-Cains avatar
Låter sunt! Så borde alla göra.
Så slipper alla wt syå i kö till lyxfällan.
Eller i ditt fall, tvättstugan
Citera
2021-10-18, 08:16
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Hur resonera ni här?

Att du spelar för mycket, och eventuellt tvättar pengar. Knappast så att spelbolagen vill kontrollera dussinspelare, men ditt spelmönster sticker ut av någon anledning vilket tvingar bolaget att kontrollera just dig.
Citera
2021-10-18, 10:34
Bannlyst
Partypoker är för övrigt den värsta spelsidan du kan spela på
Citera
2021-10-18, 16:38
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Partypoker är för övrigt den värsta spelsidan du kan spela på

Why?

Dom kontrollerar dig för att du tvättar pengar eller så kontrollerar dom din inkomst för att veta hur mycket dom ska kunna skinna dig på.
Citera
2021-10-18, 17:02
Medlem
De skriver storspelare, hur mycket omsätter du egentligen? Backar du rätt ut så mycket på pokern att du deponerar massor?
Citera
2021-10-18, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Why?

Dom kontrollerar dig för att du tvättar pengar eller så kontrollerar dom din inkomst för att veta hur mycket dom ska kunna skinna dig på.

Syftar mer på att dom spärrar konton i 6 månader. Och när man skriver i deras livechat så vägrar dom svara.
Citera
2021-10-18, 18:24
Medlem
Jag tycker inte folk har med vad jag har för inkomster eller inte. Sådant är privat. Märkligt att folk som spelar här tycker att det är självklart att visa sina pengar.

Om jag inte har någon inkomst, ska jag inte få spela då eller hur har dom tänkt.
Om jag visar inkomst från jobb men spelar långt över det ska dom spärra mig då också.

Ska man inte ha något privat längre utan allt ska bank och spelbolag få reda på.

Och nej jag har inget att dölja, det handlar inte om det.
Citera
2021-10-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
De skriver storspelare, hur mycket omsätter du egentligen? Backar du rätt ut så mycket på pokern att du deponerar massor?

Jag deponera 5000kr i veckan som är max. Om jag vinner 15000kr en vecka och tar ut så måste jag vänta en veckan innan jag får sätta in igen.
Jag spelar på många sajter också och sätter in 5000kr på alla sajter varje vecka så om dom tycker jag spelar stort på partypoker så är det ingenting vad jag sätter in varje vecka och omsätter på flera sajter.
Det finns 8 sajter som jag lira på.

Det är dock ett problem att man inte kan sätta in hur man vill, den här 5000 regeln har förstört mycket av mitt spel.

Av tidigare erfarenheter så spara jag inget på pokersajter utan plockar ut allt när jag har spelat klart.
Citera
2021-10-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Du får spela någon annanstans om du inte är nöjd

Det är inte så lätt i corona tider men förhoppningsvis efter 14 november så slipper jag vara beroende av vissa sajter jag inte gillar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in