2021-10-18, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Dom misstänker dig såklart för penningtvätt. Du får allt va lite mer subtil i tvätteriet

Citera
2021-10-18, 18:37
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag fick där här nyligen, har fått det innan men blockat dessa sajter som tagit upp det innan då jag tycker inte dom har med det att göra men jag tänkte att det var dags och ta tag i det nu.

Nu handlar det inte längre om att dom vill veta att jag verkligen är jag utan nu vill dom veta min inkomst för att jag ska få spela. Jag tycker det är ett stort övergrepp.
Dom hänvisar till lisens kraven, stämmer det verkligen?
Det är inte direkt att Cosmopol kräver att se inkomsterna innan man får spela där.

Hur resonera ni här?

Då du är en av våra storspelare på PartyPoker måste vi genomföra ytterligare kontroller för att kontrollera källan till de medel eller den förmögenhet du använder för att finansiera ditt PartyPoker- konto och för att försäkra oss om att nivån du spelar på är i linje med din inkomst eller förmögenhet.

Du är en högt värderad och lojal kund och vi vill inte verka påträngande, men dessa kontroller måste göras i enlighet med våra rättsliga och lagstadgade skyldigheter.
Ett exempel på en källa till medel kan vara:

• Bevis på inkomster – dvs. lönebesked/ersättning till ledande befattningshavare/aktieutdelningar/pension
• Bank- eller sparkontoutdrag som visar konsekventa inkommande värden från identifierbar(a) källa/källor
• En förtroendehandling som tydligt visar en konstaterad rätt till medel
• Daterat bevis på och uppgifter om en utmärkelse eller betalning som gjorts till dig
• All annan information eller bevis som du tror skulle stödja att du har råd att spela hos oss.

Du kan ladda upp filerna direkt till ditt konto eller bifoga skannade kopior eller digitala foton i ditt svar på det här e-postmeddelandet. Se till att dokumentet är i JPG- eller PNG-format och begränsa filstorleken till 5 MB.

Vi förstår att det kan kännas som ett intrång, men vi uppskattar att du förstår att vi måste följa licenskraven.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...h_sfs-2017-630
Lagen om penningtvätt och terroristfinansiering.
EU. Sen rätt många år?
Nytt för dig?
Citera
2021-10-18, 18:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...h_sfs-2017-630
Lagen om penningtvätt och terroristfinansiering.
EU. Sen rätt många år?
Nytt för dig?

Så du menar att en spelsajt är en bank? Det är endast dom som är skyldiga att kontrollera, ingen annan.

1. bank- eller finansieringsrörelse enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse,
Citera
2021-10-18, 18:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Partypoker är för övrigt den värsta spelsidan du kan spela på

Jag bojkottade den i några år men tog upp det nu under corona då insättningarna begränsades.
Citera
2021-10-18, 18:43
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Så du menar att en spelsajt är en bank? Det är endast dom som är skyldiga att kontrollera, ingen annan.

1. bank- eller finansieringsrörelse enligt lagen (2004:297) om bank- och finansieringsrörelse,
Du kunde väl orkat läsa länken, om du nu inte känner till denna lag?
Citat:
14. spelverksamhet som bedrivs med licens eller registrering enligt spellagen (2018:1138),
Är det några de går på är det spelbolagen. De värsta när det gäller penningtvätt.
Hur kan du vara en ’storspelare’ och ha missat detta?
Varför tror du Cosmopol leggar dig?
Citera
2021-10-18, 19:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du kunde väl orkat läsa länken, om du nu inte känner till denna lag?

Är det några de går på är det spelbolagen. De värsta när det gäller penningtvätt.
Hur kan du vara en ’storspelare’ och ha missat detta?
Varför tror du Cosmopol leggar dig?

Har inte sovit på 2 dygn, orkar inte fördjupa mig just nu.
Men den lag du hänvisa till gäller banker.

Det beror på vad man menar med storspelare, jag tycker inte jag är det. Det går runt, jag vinner på en sida förlora på 2 osv. Det rullar runt med samma pengar, inga konstigheter som man försöker få det till.

Jag har inte opponerat mig att dom ska ta ID på mig utan dom vill veta exakt var jag får mina pengar ifrån. Det kommer sluta med att jag kommer spela enbart på cc och klubbar i fortsättningen. förmodligen inte ens cc då dom har andra problem.
Citera
2021-10-18, 19:59
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Har inte sovit på 2 dygn, orkar inte fördjupa mig just nu.
Men den lag du hänvisa till gäller banker.

Det beror på vad man menar med storspelare, jag tycker inte jag är det. Det går runt, jag vinner på en sida förlora på 2 osv. Det rullar runt med samma pengar, inga konstigheter som man försöker få det till.

Jag har inte opponerat mig att dom ska ta ID på mig utan dom vill veta exakt var jag får mina pengar ifrån. Det kommer sluta med att jag kommer spela enbart på cc och klubbar i fortsättningen. förmodligen inte ens cc då dom har andra problem.
Lagen gäller alla som hanterar kontanter, och har gjort det i över tio år. Auktionsiter, spelbolag, onlinesäljare, bilhandlare, auktioner, alla.
Kundkännedom, transaktionsövervakning, dokumentation om ursprung, hur kan du ha missat det?
Och som jag visade i länken gäller lagen specifikt även spelbolag.
Att du ännu inte vet det säger mer om dig än mig.
Citera
2021-10-18, 20:12
Bannlyst
Citat:
Det är inte så lätt i corona tider men förhoppningsvis efter 14 november så slipper jag vara beroende av vissa sajter jag inte gillar.
Känns inte hälsosamt att spela bort såna enorma summor du gör. Tycker det är bra sajterna kikar extra då du verkar besitta spelproblem med skulder som insats.
Citera
2021-10-18, 20:27
Medlem
Ganska uppenbart att du tvättar pengar, det är helt enkelt så att deras system fungerar. Finns inget annat du kan göra än att acceptera och gå vidare.
Citera
2021-10-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Känns inte hälsosamt att spela bort såna enorma summor du gör. Tycker det är bra sajterna kikar extra då du verkar besitta spelproblem med skulder som insats.

Ute och cyklar som vanligt ser jag

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Ganska uppenbart att du tvättar pengar, det är helt enkelt så att deras system fungerar. Finns inget annat du kan göra än att acceptera och gå vidare.

Ingen av er verkar veta ett skit om hur det fungerar att spela nätpoker lite halvhögt på flera sajter parallellt.
Citera
2021-10-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ute och cyklar som vanligt ser jag

Ingen av er verkar veta ett skit om hur det fungerar att spela nätpoker lite halvhögt på flera sajter parallellt.

TS erkänner det t om.
Citera
2021-10-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
TS erkänner det t om.

Pengatvätt?

Nej du, det är så det ser ut när man spelar poker. Vinner och tar ut på vissa sidor, torskar och fyller på på andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in