Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-16, 17:30
  #1
Medlem
Hej vet inte hur jag ska börja. Efter ett längre upphåll började jag träne april i år och allt flöt på bra. Mina mål med både viktnergång och byggnad av massa funkade allt bra. Tills en dag då tränade jag under armar samt övrebiceps.

Dagen hade jag träningsvärk vilket jag anser är positivt. Men efter nån dag försvinner värken från högra arm att läka fint gick över på nån dag.

Nu kommer jag till problemet med min vänstra biceps. Kan röra armen funtion fritt men har fortfarande typ värk värk som träningsverk och tycker det bord gett sig. Jag har nu vilat i snart 3 månader och värken är kvar.Gör ont när jag spänner muskeln. Fattar inte vad det kan vara?. Hade det vart fästet som brustit då hade jag känt av det

Någon med samma typ av skada, som kan bistå med information.

Tacksam för besserwisser udanbedas utan vill bara vet vet det kan vara.. Känns precis som träningsverk och vågar inte träna förrän det läkt för att unvika att skadan förvärras.
Citera
2021-10-16, 17:33
  #2
Medlem
bravehs avatar
Du får inte bra svar på Flashback utan borde gå till en läkare. Låter som att du har en infektion i muskeln. Vila är det enda som hjälper.
Citera
2021-10-16, 18:15
  #3
Medlem
Inflammation har du säkert fått har själv haft detta i höger deltamuskel.
Det tog ett halvår innan det gick om.
Det kändes mest i snedbänk.

Var är det för pajsare som tror att du har fått en infektion?
Har du en skottskada eller tatuering som spökar.😀
Citera
2021-10-16, 18:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Inflammation har du säkert fått har själv haft detta i höger deltamuskel.
Det tog ett halvår innan det gick om.
Det kändes mest i snedbänk.

Var är det för pajsare som tror att du har fått en infektion?
Har du en skottskada eller tatuering som spökar.😀
tränade du på som vanligt, dock då inte biceps men tänker kör man rygg belastas ju biceps lite. Det börjar bli skit segt utan träning.
Citera
2021-10-16, 18:36
  #5
Medlem
Biceps är ju med i de flesta övningar så det är svårt att köra tungt.
Du får välja övningar där biceps inte är så inkopplad.
Lätta på vikterna och sluta så fort det smärtar.
Citera
2021-10-16, 18:38
  #6
Medlem
Skippa de isolerande bicepsövningarna.
Citera
2021-10-16, 18:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Skippa de isolerande bicepsövningarna.
Får kicka igång lite underhålls träning då med låga vikter och inga isolorade biceps övningar som du säger.
Citera
2021-10-16, 18:55
  #8
Moderator
Tystnads avatar
Inflammation i muskeln !

Har ungefär samma problem i en arm efter en olycka, enligt Sjukgymnast är det inflammation.
Kan ta upp mot ett år att läka sa han.
Citera
2021-10-16, 19:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Inflammation i muskeln !

Har ungefär samma problem i en arm efter en olycka, enligt Sjukgymnast är det inflammation.
Kan ta upp mot ett år att läka sa han.
ajajaj låter inge vidare kul
Citera
2021-10-16, 19:42
  #10
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 190401
ajajaj låter inge vidare kul

Nä men det blir bättre och bättre

Beror på åldern med! är du yngre så lär det gå snabbare.

Jag fick av sjukgymnasten ett "träningsprogram" som jag tyvärr gör oregelbundet, hjälper till viss del, har man ont tappar man kraft och muskelstyrka och blir stel, det är vad "sjukgymnastiken" skall motverkar.
Citera
2021-10-16, 19:43
  #11
Medlem
psykoshippiens avatar
Jag har ligamentskada på biceps som läkte snett, skadade den gång två varav ligament och sena gick av. Resultat? Biceps tappade fästning och är idag helt dysfunktionell, kan inte lyfta armen framåt, blir en paddel-rörelse. Påminner om din beskrivning. Fråga mig vad som helst.
Citera
2021-10-16, 21:44
  #12
Avstängd
Biceps är ju en liten skitmuskel som är lätt att skada. Det som gäller för dig är vila. Men du kan ju träna ändå, ben och typ alla push övningar samt kondition.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback