2022-07-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Det hoppas jag verkligen inte, kan ju beställa sådana där fruktfat och grejer som väntar på rummet när man anländer. Fast det är klart hotellet får ju reklam....

Varför skulle Simon filma rummet och skriva ”Stort stort tack till @hotellsodraberget att vi får stanna här över natten” om det inte är ett sista minuten samarbete? 😂
Citera
2022-07-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Det hoppas jag verkligen inte, kan ju beställa sådana där fruktfat och grejer som väntar på rummet när man anländer. Fast det är klart hotellet får ju reklam....
Jo det kan man. Tänkte mer på Simmes kommentar stort tack till hotellet för att de fick stanna där...
Citera
2022-07-17, 20:58
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Varför skulle Simon filma rummet och skriva ”Stort stort tack till @hotellsodraberget att vi får stanna här över natten” om det inte är ett sista minuten samarbete? 😂

Såg inte det förrän nu. Jäkla skithotell 😁
Citera
2022-07-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cgsson89
Varför tror du dagens gymnasieelever går in i väggen av stress för att få högsta betyg i allt? Inte är det för att det är kul iallafall. Självklart kan betygen från gymnasiet användas till att söka in till universitetet, läkarlinjen inkluderad... En vanlig fördelning är att 1/3 blir antagna via högskoleprovet och 2/3 via gymnasiebetyg. Men fördelningen varierar beroende på lärosäte och program.

Det var som fan..visste inte att kraven hade sänkts de senaste 9 åren. För då skulle folk ha 2.0 på högskoleprovet. Tack för infon Marcus
Citera
2022-07-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTrisstess
Tror helt enkelt att Linn INTE riktigt förstår skillnaden på högskoleprov å gymnasiebetyg.
JAG tror att hon blandar ihop meritvärde med behörighet. Alltså att hon har hyfsade betyg men inte ma/ke/bi/fy kurserna...
Citera
2022-07-17, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
JAG tror att hon blandar ihop meritvärde med behörighet. Alltså att hon har hyfsade betyg men inte ma/ke/bi/fy kurserna...

jag sa ju att jag aldrig skulle kunna tro ens ingång att hon valde ett högskoleförberedande tillägg på gymnasie linjen, vilket man kan lägga till på alla linjer.

Hon gick ju tydligen estet inriktning sång och kan fortfarande inte ens sjunga efter dessa 3 år, det borde man lärt sig efter ett 3 årigt program det är lixom väldigt lång tid. Så med hennes underbara inlärningsförmåga tror jag inte ens hon har klarat av matte 2 men har säkert medel betyg i de andra ämnena. Hon tolkar väll C som ett A
*”jag har väldigt fina betyg och kommer in på det mesta förutom till läkare och civilingenjör såklart”*

Men dock så skröt hon ju och sa att hon har testat att söka in till olika program på universitet för att se om hon skulle komma in och då sa hon att hon var antagen till nästan alla program😂..

Jag tror hon blandar ihop universitetets behörighet med den behörighet man behöver från grundskolan när man söker in till olika gymnasium.
Aldrig i mitt liv att hon sökt till universitetet och blivit antagen för att sedan tacka nej vilket hon antydde.
Jag tror inte ens hon vet hur man ansöker till uni.

Hon bara fortsätter att ljuga tills hon storknar av alla lögner det är hennes specialitet.
Citera
2022-07-17, 22:27
Medlem
Citat:

Med största sannolikhet har Linn precis som du säger inte koll på att hon inte har kurser som gör henne behörig (om hon nu inte valde till kurser under gymnasiet).

Med största sannolikhet menar Linn att hon har bra meritvärde (de sammanlagda poängen för alla kurser hon läst, Mao bra betyg).
Meritpoängen (Max 2,5) är de extra poäng man får tillgodoräkna sig för vissa kurser beroende på vilken utbildning man sökt.

Nu kanske du har stenkoll på detta, svarade dig för att du redan var inne på ”rätt spår”.
Förhoppningsvis kan nåhon av alla här som hånar Linn för att inte ha koll på skillnaden på högskoleprovet förstå att Linn troligen har bättre koll än dem.
Linn skriver meritpoäng och syftar såklart på meritvärde och inte de 2,5 poäng meritpoäng man kan ha. Meritvärde (eller meritpoäng) har inget som helst att göra med högskoleprovet.
Vad poängen från högskoleproven ”kallas” vågar jag inte uttala mig om. Kanske heter även dessa meritpoäng (men verkar inte så när jag googlar)
Citera
2022-07-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloi
Det var som fan..visste inte att kraven hade sänkts de senaste 9 åren. För då skulle folk ha 2.0 på högskoleprovet. Tack för infon Marcus

Det kan mycket väl ha varit så att man då behövde 22,5 i meritvärde OCH 2,0 på högskoleprovet för att konkurrensen om platserna var så pass hög. Men att det enbart skulle ha handlat om högskoleprovet då har jag svårt att tro.
Citera
2022-07-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
jag sa ju att jag aldrig skulle kunna tro ens ingång att hon valde ett högskoleförberedande tillägg på gymnasie linjen, vilket man kan lägga till på alla linjer.

Hon gick ju tydligen estet inriktning sång och kan fortfarande inte ens sjunga efter dessa 3 år, det borde man lärt sig efter ett 3 årigt program det är lixom väldigt lång tid. Så med hennes underbara inlärningsförmåga tror jag inte ens hon har klarat av matte 2 men har säkert medel betyg i de andra ämnena. Hon tolkar väll C som ett A
*”jag har väldigt fina betyg och kommer in på det mesta förutom till läkare och civilingenjör såklart”*

Men dock så skröt hon ju och sa att hon har testat att söka in till olika program på universitet för att se om hon skulle komma in och då sa hon att hon var antagen till nästan alla program😂..

Jag tror hon blandar ihop universitetets behörighet med den behörighet man behöver från grundskolan när man söker in till olika gymnasium.
Aldrig i mitt liv att hon sökt till universitetet och blivit antagen för att sedan tacka nej vilket hon antydde.
Jag tror inte ens hon vet hur man ansöker till uni.

Hon bara fortsätter att ljuga tills hon storknar av alla lögner det är hennes specialitet.

Vågar inte spekulera i huruvida Linn valt till kurser i gymnasiet.
Men höga betyg tvivlar jag inte alls på att hon kan ha fått. Det beror helt på hur lärarna/skolan väljer att betygsätta.
Jag läste i förra gymnasiereformen. Jag fick MVG i de flesta kurser. Jämför man min ”prestation” för att få MVG med andra skolors krav så hade jag inte fått mer än G. Skolan hade oerhört låga krav (hade dom inte haft det så hade dom fått sätta IG på minst halva klassen)
Citera
2022-07-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Vågar inte spekulera i huruvida Linn valt till kurser i gymnasiet.
Men höga betyg tvivlar jag inte alls på att hon kan ha fått. Det beror helt på hur lärarna/skolan väljer att betygsätta.
Jag läste i förra gymnasiereformen. Jag fick MVG i de flesta kurser. Jämför man min ”prestation” för att få MVG med andra skolors krav så hade jag inte fått mer än G. Skolan hade oerhört låga krav (hade dom inte haft det så hade dom fått sätta IG på minst halva klassen)
Fattar vad du menar, men lpo94 kallades också för flumskolan för att det var flummigt och många MVGn delades ut åt höger och vänster vilket ledde till betygsinflation. Lgr11 skulle få stopp på det och nog för att lärare trots att det ska vara lika ändå bedömer olika, men att få ett A i betyg ska vara/är svårare än att få MVG. Jag har jättesvårt att tro att Linn ska ha höga betyg. I vilka ämnen skulle det vara? Vi vet alla att hon inte kan ett ord engelska, svenskan är bedrövlig och kan inte tänka mig att hon är särskilt duktig i matte? Hon verkar helt världsfrånvänd så jag får heller inte intrycket att det ska ha gått särskilt bra i några samhällsämnen.

Nu är inte jag själv en sångfågel så jag kan inte bedöma hennes sång, men som amatör tycker jag det låter förjävligt. Men kan inte avgöra om det är en subjektiv upplevelse för att jag tycker att allt hon gör är ett stort skämt. Hur som helst, för att få A i slutbetyg ska samtliga moment vara A på en kurs, jag kan verkligen inte se det ha hänt.

Kan inte någon sjuk jävel här ta ut hennes betyg?
Citera
2022-07-17, 23:34
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:

Knappast i svenska och engelska heller.

Så man kan undra vad hennes "fina" betyg är, som leder henne raka vägen in på de flesta universitetsstudier.
Citera
2022-07-17, 23:38
Medlem
Glömde bort idrotten, hon klarar ju inte ens av att hålla ryggen rak så frågan är om hon inte fått F till och med i idrott. Kan hon ens simma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in