2022-06-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K3tch
Men snälla. Soc har fan vettigare saker för sig än att kolla läget hos nån som dricker en öl på en onsdag till fotbollen. Dom dricker alltid alkoholfritt bubbel för att Linn inte dricker alkohol.

Du följer inte Simon på instagram eller? Det är absolut inte bara en öl till fotbollen och du vet inte heller om båda dricker alkoholfritt bubbel. Kan ju bara vara hon.
Och jo för soc är det en stor grej med en förälder som dricker varje dag.
Citera
2022-06-18, 14:59
Medlem
Citat:
Men snälla. Soc har fan vettigare saker för sig än att kolla läget hos nån som dricker en öl på en onsdag till fotbollen. Dom dricker alltid alkoholfritt bubbel för att Linn inte dricker alkohol.

Där har du fel, det ser socialtjänsten allvarligt på som tur är.
En öl en kväll hade inte gett så mycket skriverier här, det tror jag du någonstans förstår, hoppas jag.
Citera
2022-06-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allvaret-
Där har du fel, det ser socialtjänsten allvarligt på som tur är.
En öl en kväll hade inte gett så mycket skriverier här, det tror jag du någonstans förstår, hoppas jag.

Oj oj oj., då får ni börja rapportera många föräldrar på IG.. Soc kommer att ha att göra i sommar. När semesterdrinkarna och bubblet i tid och otid kommer fram.
Senast redigerad av K3tch 2022-06-18 kl. 15:54.
Citera
2022-06-18, 17:14
Medlem
Citat:
Oj oj oj., då får ni börja rapportera många föräldrar på IG.. Soc kommer att ha att göra i sommar. När semesterdrinkarna och bubblet i tid och otid kommer fram.
Du menar att du inte tycker det känns oroande om drinkar och bubbel kommer fram i tid och otid med barn närvarande? 🫤
Citera
2022-06-18, 17:57
Medlem
Oj oj här drack jag en 33cl öl i går o dricker vin i dag till gooooooomiddag. Väntar med spänning på anmälan. Barn finns och vet vad vin är.
Citera
2022-06-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Du menar att du inte tycker det känns oroande om drinkar och bubbel kommer fram i tid och otid med barn närvarande? 🫤

Dricker man ett glas till maten nån gång i veckan för att det är gott, absolut inte. Dricker man så ofta för att bli berusad, om man inte kan sluta dricka när man börjar eller om man inte kan ta hand om sina barn för att man är för full. Absolut, då bör Soc komma in i bilden. Vad har ni för osunt förhållande till alkohol om ni inte kan ta en öl till maten då och då? Lägg ner. Hela Italien bör sättas i fängelse som dricker vin till maten typ varje dag. 😂😂
Senast redigerad av K3tch 2022-06-18 kl. 19:13.
Citera
2022-06-18, 19:23
Medlem
Citat:
Dricker man ett glas till maten nån gång i veckan för att det är gott, absolut inte. Dricker man så ofta för att bli berusad, om man inte kan sluta dricka när man börjar eller om man inte kan ta hand om sina barn för att man är för full. Absolut, då bör Soc komma in i bilden. Vad har ni för osunt förhållande till alkohol om ni inte kan ta en öl till maten då och då? Lägg ner. Hela Italien bör sättas i fängelse som dricker vin till maten typ varje dag. 😂😂

Men det är ju inte det han gör. Herregud. Du har verkligen ingen koll.
I Italien är det lagligt att slå sina barn, så man ska nog inte följa dom.
Citera
2022-06-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Men det är ju inte det han gör. Herregud. Du har verkligen ingen koll.
I Italien är det lagligt att slå sina barn, så man ska nog inte följa dom.

Vad är det han inte gör menar du? Du har på riktigt nog med underlag för att göra en anmälan till Soc för att Simon lägger upp att han tar en öl då och då? Dom gör mycket fel men herrgud vilken jävla moraltant du är. 😅
Citera
2022-06-18, 19:40
Medlem
Citat:
Känns som att tid och otid inte riktigt är samma sak som en öl till maten
Citera
2022-06-18, 19:49
Medlem
Citat:
Känns som att tid och otid inte riktigt är samma sak som en öl till maten
Men herrgud. Gör en anmälan då. Eller så kanske hans vänner eller familj kan göra den bedömningen. Inte några skitnödiga följare som knappt vet hur mycket han dricker eller om det är alkoholfritt bubbel eller ej.
Nu ska jag dela på en flaska vin med min man för andra dagen i rad. Anmäl mig också när du ändå håller på. 😘
Citera
2022-06-18, 19:54
Medlem
Citat:
Men herrgud. Gör en anmälan då. Eller så kanske hans vänner eller familj kan göra den bedömningen. Inte några skitnödiga följare som knappt vet hur mycket han dricker eller om det är alkoholfritt bubbel eller ej.
Nu ska jag dela på en flaska vin med min man för andra dagen i rad. Anmäl mig också när du ändå håller på. 😘
Har inte koll på Simmes alkoholkonsumtion, tyckte bara ditt inlägg kändes märkligt att du inte ser något dåligt med att ta sommardrinkar eller vad det var i tid och otid. Så många barn som far illa i världen pga alkohol, det är tragiskt och sorgligt.

Skiter naturligtvis i din och din mans vinkonsumtion, men hoppas du inte tar så lättvindigt på alkohol och barn som du får det att låta
Citera
2022-06-18, 21:04
Medlem
Citat:
Har inte koll på Simmes alkoholkonsumtion, tyckte bara ditt inlägg kändes märkligt att du inte ser något dåligt med att ta sommardrinkar eller vad det var i tid och otid. Så många barn som far illa i världen pga alkohol, det är tragiskt och sorgligt.

Skiter naturligtvis i din och din mans vinkonsumtion, men hoppas du inte tar så lättvindigt på alkohol och barn som du får det att låta

Bra skrivet 👏🏻
Är man uppväxt med mycket alkohol hela semesterar och andra högtider så reagerar man.
Skrämmande att se hur en del försvara sånt beteende.
Senast redigerad av Allvaret- 2022-06-18 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in