Citat:
Ursprungligen postat av
henna0313
Fattar vad du menar, men lpo94 kallades också för flumskolan för att det var flummigt och många MVGn delades ut åt höger och vänster vilket ledde till betygsinflation. Lgr11 skulle få stopp på det och nog för att lärare trots att det ska vara lika ändå bedömer olika, men att få ett A i betyg ska vara/är svårare än att få MVG. Jag har jättesvårt att tro att Linn ska ha höga betyg. I vilka ämnen skulle det vara? Vi vet alla att hon inte kan ett ord engelska, svenskan är bedrövlig och kan inte tänka mig att hon är särskilt duktig i matte? Hon verkar helt världsfrånvänd så jag får heller inte intrycket att det ska ha gått särskilt bra i några samhällsämnen.
Nu är inte jag själv en sångfågel så jag kan inte bedöma hennes sång, men som amatör tycker jag det låter förjävligt. Men kan inte avgöra om det är en subjektiv upplevelse för att jag tycker att allt hon gör är ett stort skämt. Hur som helst, för att få A i slutbetyg ska samtliga moment vara A på en kurs, jag kan verkligen inte se det ha hänt.
Kan inte någon sjuk jävel här ta ut hennes betyg?
Med närstående som arbetat som lärare i gymnasiet i båda reformerna så är min uppfattning atg man även i nya reformen ger väldigt godtyckliga betyg. Så jag personligen skulle inte alls vara förvånad om Linn lyckats få b (vilket ändå får anses vara bra) i många kurser.
Nej hon kan inte sjunga (ja jag har kompetens att bedöma det) så där är din känsla helt rätt