2025-07-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Kan det vara så att C planerade det här från början? Att det är någon typ av vad eller utmaning med kompisar, att se hur kort tid det skulle ta att bli kallad för Linns största trygghet, få träffa barnen och bli bjuden på spa och resor.
Någon här i tråden spekulerade ju i om C var en hemlig agent från den här tråden som offrade sig och gjorde lite gräsrotsarbete 😃

Eller var det helt enkelt hans föräldrar som fick honom att komma till sans, kanske efter lägenhetsvisningen de var på? ”Snälla Christoffer, lyssna nu. Du kan inte flytta ihop med henne. Ska hon bo i din nya lägenhet MÅSTE du fixa samboavtal. Vi har köpt lägenheten åt dig för att DU ska ha någonstans att bo, inte för att en arbetslös tonårsmamma från Frövi ska komma och roffa åt sig halva värdet”
Så kan man ju tänka sig att det lät.

Eller fick han bara nog av henne när de tillbringade en vecka ihop? Många gånger är det ju svårare att dölja sina brister när man umgås dygnet runt.

Jadu. Eller tröttnade han bara på henne? Eller bråkade de massor?
Citera
2025-07-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Nu har den fått stå i 2 h, och nu ytterligare en till kommenter om relationen. Visst nu har hon 3 barn och ta hand om så blir nog svårare att ständigt övervaka kommentarsfältet😅

Nu verkar dom va borta 😂
Citera
2025-07-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhadrakali
Nu verkar dom va borta 😂

Ja jag såg med precis, har en känsla att Linn läser här lite då och då🫣 oftast ( inte alltid) men när något skrivs här så helt plötsligt händer det grejer från hennes sida.
Citera
2025-07-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Jo, det blir en anmärkning när det meddelas ett utslag. Hahaha. Värt pengarna 😂
Nu skrev jag först och tänkte sedan ser jag. Det är ju bokstavligen en lista över betalningsanmärkningar, haha. Vad jag menade var att ett utslag innebär väl i princip att företaget kan begära Kronofogden att kräva in skulden, med utmätning av ägodelar om så krävs?
Senast redigerad av Retrouvailles 2025-07-24 kl. 17:54.
Citera
2025-07-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Nu skrev jag först och tänkte sedan ser jag. Det är ju bokstavligen en lista över betalningsanmärkningar, haha. Vad jag menade var att ett utslag innebär väl i princip att företaget kan begära Kronofogden att kräva in skulden, med utmätning av ägodelar om så krävs?

Ja, precis.
Citera
2025-07-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ja jag såg med precis, har en känsla att Linn läser här lite då och då🫣 oftast ( inte alltid) men när något skrivs här så helt plötsligt händer det grejer från hennes sida.

Vad stod det i den andra? Hann inte se haha
Citera
2025-07-24, 18:01
Medlem
Citat:
En har ju skrivit nu igen eller det är den gamla?
Citera
2025-07-24, 18:04
Medlem
Citat:
Vad stod det i den andra? Hann inte se haha

Ungefär " men oj, vad tråkigt om det stämmer att relationen tog slut, hoppas du kan njuta av sommaren med dina 3 tjejer:
Citera
2025-07-24, 18:04
Medlem
Citat:

Jag tror hon läser här dagligen 😝
Citera
2025-07-24, 18:05
Medlem
Citat:
En har ju skrivit nu igen eller det är den gamla?

Det är samma person men hon skriver en ny kommentar😅

* jag antar att personen nu är blockad
Senast redigerad av Kladdkakautankladd 2025-07-24 kl. 18:08.
Citera
2025-07-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bhadrakali
Jag tror hon läser här dagligen 😝
Gissningsvis har hon *ping* på att det händer saker på den här sidan.. Vi hjälper ju henne att hålla koll på hennes kommentarfältet åt henne (som att hon inte kunde hålla koll på de fåtal kommentarer hon får på sin 8 timmars arbetsdag.. &#128517
Citera
2025-07-24, 18:58
Medlem
Utslag går automatiskt över för verkställighet (utmätning) om inte sökanden uttryckligen angett att de inte vill ha verkställighet. Skatteskulder är ju inte pga utslag utan pga Skatteverkets beslut men de får över automatiskt när de förfallit tiill betalning och överstiger ett visst belopp (minst inte om det är 1000 eller 2000 kr).

Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in