Citat:
Ursprungligen postat av
HeligaBritta
Här har vi en mycket begåvad person! Du är ett föredöme! Och den enda rimliga föräldern här.
Nu har jag inte egna barn själv och förstår att det många gånger är lättare sagt än gjort att vara förälder, men att ta ett grundläggande ansvar för sina barn är något man måste göra även om det är tufft stundvis. Delaktighet är viktigt, men om man inte har någon som helst förståelse för en treårings kapacitet till att ta genomtänkta beslut, då bör man se över sitt föräldraskap..
Citat:
Ursprungligen postat av
geek12
Alltså Simon drar upp till Luleå med Belle och det enda han gör är att festa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Abrakadabra77
Nog för att S inte kanske umgås med så många i Örebro och vill festa när han är på hemmaplan med kompisar. Men det klingar lite dåligt när man tar med sitt barn och bara festar.
Jag är helt enig i att det utåt ser oansvarigt ut, men jag tror att det har sina förklaringar. S föräldrar träffar sällan B, som jag också tror är deras enda barnbarn. Får jag gissa så vill dom inget hellre än att agera barnvakt på heltid under dessa dagar. Att dom kan unna S några roliga dagar med vännerna är nog bara en bonus. Det hade varit en sak om S gång på gång lät sina föräldrar ta hand om B, men nu är situationen snarare raka motsatsen.