2025-07-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrskens
Sen blöjavvänjning kan försvåra potträningen. Om man pottränar efter 2,5 år så har barnet en helt annan vilja och det kan bli mycket svårare att få helt blöjfri. Potträning har också många fördelar mot förstoppning och urinvägsinfektion. Jag (åsikt) tycker att om man har ett barn som är ”normal” och är 3+ år så är det lathet från föräldrarnas sida. Ett barn är redo att potträna när hen kan kommunicera att hen är kissnödig.

Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Jag håller helt och hållet med dig, men detta är ju inte samma sak som att hävda att ett barn SKA vara blöjfritt vid två års ålder och att allt utanför detta är onormalt/utanför normen. Snarare så visar källor på att det är tvärtom; att det är mer normalt att barn slutar senare än två års ålder, även efter tre års ålder.
Exakt denna konversation tog rum för två år sedan då L berättade för världen att J blivit blöjfri strax efter sin treårsdag. L har, citerat, konstaterat: "helt i hennes egen takt utan någon stress.". Rätt eller fel är väl upp till var och en att ha si åsikt om, men där har ni svaret - barnen får bestämma själva.

Självklart ska man inte helt köra över barnets egen vilja, men att lägga ansvaret på barnet att bli napp- och blöjfri anser jag är väldigt fel. Ett barn förstår inte konsekvenserna av långvarigt napp- och blöjbruk, så som bettfel och att inte kunna kontrollera sin miktionsreflex. Där har föräldern ett ansvar.
Citera
2025-07-12, 09:39
Medlem
Undrar verkligen om alla Linns partners vill vara en trofé o pryda hennes instagram med pussbilder. Man kanske inte får vara tillsammans med henne om man inte gör det?
Citera
2025-07-12, 11:54
Medlem
Chris verkar ju inte vara ett dugg intresserad av Linns mammaveckor, han varken gillar eller kommenterar hennes bilder. Han kommenterar bara deras parbilder.
Citera
2025-07-12, 12:43
Medlem
Citat:
Sen blöjavvänjning kan försvåra potträningen. Om man pottränar efter 2,5 år så har barnet en helt annan vilja och det kan bli mycket svårare att få helt blöjfri. Potträning har också många fördelar mot förstoppning och urinvägsinfektion. Jag (åsikt) tycker att om man har ett barn som är ”normal” och är 3+ år så är det lathet från föräldrarnas sida. Ett barn är redo att potträna när hen kan kommunicera att hen är kissnödig.

Enklast är att vänta tills barnet visar sig redo och villig att sluta med blöja istället för att stressa och pressa
Citera
2025-07-12, 12:49
Medlem
Citat:
Chris verkar ju inte vara ett dugg intresserad av Linns mammaveckor, han varken gillar eller kommenterar hennes bilder. Han kommenterar bara deras parbilder.

100% hon som kommenterade när de var på resan.
Citera
2025-07-12, 20:45
Medlem
Följer L och S varandra?
Undrar vad L tycker om att S festar med sina kompisar hemma i Luleå? Hur mycket mer hemma han känns i sin hemstad än i Örebro.
Undrar vad S känner inför Ls kärleksförklaringar för sin nya pojkvän? Liknande hyllningar hon gjorde för både S och G.
Citera
2025-07-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solros89
Följer L och S varandra?
Undrar vad L tycker om att S festar med sina kompisar hemma i Luleå? Hur mycket mer hemma han känns i sin hemstad än i Örebro.
Undrar vad S känner inför Ls kärleksförklaringar för sin nya pojkvän? Liknande hyllningar hon gjorde för både S och G.

Vad jag kan se så har han ju kvar sina "kärleksförklarings" inlägg om Linn.
För det är jag lite nyfiken på Linn, hur hon ändå känner att C är privat. Visst han verkar vara okej med att hon lägger upp bilder på honom och han kommenterar hennes inlägg, men just nu ser ju kärleken väldigt ensidig ut🫣
Har för mig att Simon hade hennes namn på sin Instagram sida, frågan är om Linn kommer övertala C att hennes namn ska stå på hans bio.
Citera
2025-07-12, 21:23
Medlem
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Exakt denna konversation tog rum för två år sedan då L berättade för världen att J blivit blöjfri strax efter sin treårsdag. L har, citerat, konstaterat: "helt i hennes egen takt utan någon stress.". Rätt eller fel är väl upp till var och en att ha si åsikt om, men där har ni svaret - barnen får bestämma själva.

Självklart ska man inte helt köra över barnets egen vilja, men att lägga ansvaret på barnet att bli napp- och blöjfri anser jag är väldigt fel. Ett barn förstår inte konsekvenserna av långvarigt napp- och blöjbruk, så som bettfel och att inte kunna kontrollera sin miktionsreflex. Där har föräldern ett ansvar.

Här har vi en mycket begåvad person! Du är ett föredöme! Och den enda rimliga föräldern här.
Citera
2025-07-12, 22:03
Medlem
geek12s avatar
Alltså Simon drar upp till Luleå med Belle och det enda han gör är att festa?
Citera
2025-07-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solros89
Följer L och S varandra?

Nej de verkar inte följa varandra
Citera
2025-07-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Alltså Simon drar upp till Luleå med Belle och det enda han gör är att festa?

Hoppas Belle har egentid med farfar och hans fru. Är han inne på dag 2 av festande?

En dag kan jag förstå, men fler dagar när man även har sitt barn med sig upp på resan?
Citera
2025-07-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonnosslin
Hoppas Belle har egentid med farfar och hans fru. Är han inne på dag 2 av festande?

En dag kan jag förstå, men fler dagar när man även har sitt barn med sig upp på resan?

Äsch, låt han festa, efter allt skit han fått stå ut med, han kan behöva festa loss lite. B är nog trygg med farfar. Han umgås väl knappt med någon hemma i Örebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in