Citat:
Autismdiagnosen är enbart en spekulation som kommit att bli en trådsanning. Jag, som också har en autismdiagnos, ställer mig högst tveksam till att hon skulle ha en sådan diagnos. Autistiska drag finns absolut, men enstaka drag har dom allra flesta och det kan inte likställas med en diagnos. L skaffar nya vänner i rekordfart, tycks ständigt hitta nya killar att dejta, och både flyttar ihop och skaffar barn med killar hon knappt lärt känna. Det är absolut ett avvikande socialt beteende, men knappast av den reserverade typ som brukar förknippas med autism. Hon flyttar oftare än medelsvensson byter underkläder och är uppenbart högst okänslig för förändringar.
Att diagnosticera någon utifrån sociala medier går inte. Men ska jag agera hobbypsykolog så vill jag påstå att andra diagnoser stämmer in betydligt bättre, t.ex EIPS och ADHD.
Att diagnosticera någon utifrån sociala medier går inte. Men ska jag agera hobbypsykolog så vill jag påstå att andra diagnoser stämmer in betydligt bättre, t.ex EIPS och ADHD.
Citat:
Jag skulle kunna satsa typ allt jag äger på att hon har någon grad av autism (balansen och svårt med sociala koder, samt att hon ogillar ögonkontakt med kameran).
Men också EIPS / borderline, då hon prickar in mycket av det. Speciellt att vara känslostyrd, skaffa barn fort med folk, verkar uppleva en inre tomhet (ska alltid ha hjälp med barnen, ska alltid prata om hur hon inte ångrar barnen osv)
Men också EIPS / borderline, då hon prickar in mycket av det. Speciellt att vara känslostyrd, skaffa barn fort med folk, verkar uppleva en inre tomhet (ska alltid ha hjälp med barnen, ska alltid prata om hur hon inte ångrar barnen osv)
Oavsett vad hon har så kan ju alla se att hon har problem med sig själv som hon borde jobba på om hon vill komma ngnstans i livet och inte bara leva i ständig förtvivlan som hon verkar göra.
Måste ju vara hemskt jobbig om nu PPD tagit avstånd och hon inte förstår varför, å hon lägger upp ett desperat inlägg om Johan för att se om det är besvarat. Sen märker hon att det är ngnting men förstår inte vad.
Linn, du uppfattas som gränslös.
"Vad betyder gränslöshet?
Substantiv: gränslöshet, gränslösheten. I psykologiska och psykiatriska sammanhang avses vanligen att vara okänslig för vad andra uppfattar som lämpligt och olämpligt i tal och sätt att vara."
Ofta beror sånt på daddy issues. Sånt går att få hjälp för å det går att googla å lära sig mkt. Om gränssättning och bli medveten och förändra sina beteenden.