2024-07-24, 08:22
Medlem
cosmic_dancers avatar
Ur ett mer seriöst och fackmannamäsigt perspektiv, vad kan Linn tänkas ha för diagnos/problematik? Vi har dragit "lekmanna gissningar" om narrcisism, borderline och autism. Hon verkar ha fastnat mentalt i tonåren, med synen på familjeliv, partners och bröllop. Kär i kärleken och verkar inte förstå eller vara beredd på att det med största sannolikhet inte existerar någon drömprins. Det är helt okej att drömma om bröllop och vilja ha ett prinsessbröllop, de flesta släpper det dock när de passerat 23 och är beredda på att ge vika från visa delar. Hennes klipp hon lägger upp på ig och tiktok är något jag skulle kunna förvänta mig av en på 15, inte en 26åring. Detta är inget unikt för Linn specifikt men ihop med allt annat hon gör, skriver och säger så undrar man givetvis.

Hon uttrycker sig och pratar även som en tonårsflicka, det är "gotte" och allt är "såååå" gulligt, fint eller sött.

Samtidigt som hon likt en sjuåring är besatt av prinsessor
Citera
2024-07-24, 08:55
Medlem
Tror inte att det är Simon som använder sin egen ig. Vilken kille/pappa skriver; "Två hjärtan på en o samma bild" ?! Hade kanske skrivit något i stil med: "Två gulliga tjejer på en o samma bild". Allt känns så puttinuttigt ," tjejig"t o rosa på hans ig.Tycker allt som han lägger upp i story o i flödet låter som Linn har skrivit. Hon styr verkligen honom med järnhand!
Citera
2024-07-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Tror inte att det är Simon som använder sin egen ig. Vilken kille/pappa skriver; "Två hjärtan på en o samma bild" ?! Hade kanske skrivit något i stil med: "Två gulliga tjejer på en o samma bild". Allt känns så puttinuttigt ," tjejig"t o rosa på hans ig.Tycker allt som han lägger upp i story o i flödet låter som Linn har skrivit. Hon styr verkligen honom med järnhand!

Jämför man hans Instagram innan han blev tillsammans med Linn så är det stor skillnad. Det som verkligen gör att man ser att det är Linn som skriver för "Simon" använder exakt samma emojis som Linn alltid har använt, speciellt denna emoji 🤍 använder Linn flitigt innan hon träffa simon men va det inte lite samma med Gabbes Instagram när dem va tsm?
Citera
2024-07-24, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Jämför man hans Instagram innan han blev tillsammans med Linn så är det stor skillnad. Det som verkligen gör att man ser att det är Linn som skriver för "Simon" använder exakt samma emojis som Linn alltid har använt, speciellt denna emoji 🤍 använder Linn flitigt innan hon träffa simon men va det inte lite samma med Gabbes Instagram när dem va tsm?

Exakt! Sorgligt faktiskt att han inte ens får använda sina sociala medier och skriva vad han vill. Alla samarbeten han lägger upp visar också att det är Linn som "styr" hans ig. Han borde säga ifrån o byta lösenord. Dock ingår det kanske i överenskommelsen att han får bo hos Linn, att hon har tillgång till hans sociala medier, som en form av hyra.
Senast redigerad av LeLLa 2024-07-24 kl. 09:26.
Citera
2024-07-24, 09:30
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ur ett mer seriöst och fackmannamäsigt perspektiv, vad kan Linn tänkas ha för diagnos/problematik? Vi har dragit "lekmanna gissningar" om narrcisism, borderline och autism. Hon verkar ha fastnat mentalt i tonåren, med synen på familjeliv, partners och bröllop. Kär i kärleken och verkar inte förstå eller vara beredd på att det med största sannolikhet inte existerar någon drömprins. Det är helt okej att drömma om bröllop och vilja ha ett prinsessbröllop, de flesta släpper det dock när de passerat 23 och är beredda på att ge vika från visa delar. Hennes klipp hon lägger upp på ig och tiktok är något jag skulle kunna förvänta mig av en på 15, inte en 26åring. Detta är inget unikt för Linn specifikt men ihop med allt annat hon gör, skriver och säger så undrar man givetvis.

Hon uttrycker sig och pratar även som en tonårsflicka, det är "gotte" och allt är "såååå" gulligt, fint eller sött.

Jag tror att Linn har växt upp i en dysfunktionell familj.
Utan eller delvis utan en manlig förebild, det har gjort att hon sökt efter sådant i Disney-filmer som barn och där har hon fastnat.
Citera
2024-07-24, 09:35
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:

Nä det är Linn som styr den och förmodligen mycket för att kunna ha koll på vilka som följer. Får känslan av att Linn är galet svartsjuk. Det är som du och ovanför här nämner heller inte skrivet som en kille skulle skriva och så fort han lever tillsammans med linn är det adlinks, mycket mer aktivitet och allmänt gulligull. När han bodde själv var han inte alls lika akriv och det kunde vara mer "Tar en fredagsöl nu när Belle sover."
Citera
2024-07-24, 09:50
Medlem
Citat:

Hon är nog den enda som använder ordet "gulligt och sexleksaker" i samma mening 😅
Citera
2024-07-24, 10:03
Medlem
Citat:

Det är ju svårt att säga något säkert eftersom vi inte får hela bilden, t ex så vet vi ju inget om hennes tidiga barndom och hur länge ”symtomen” funnits. Vi vet inget om ärftlighet heller.
Men utifrån hur hon beter sig nu uppvisar hon ju mycket starka tecken på histrioniskt personlighetssyndrom. Det finns drag av EIPS också, och det är inte ovanligt att en patient har drag av flera personlighetssyndrom. Gränserna är trots allt lite flytande.
Hon är otroligt bekräftelsesökande. Jag uppfattar det som att hon är helt tom inombords och måste fylla det tomrummet med sällskap, komplimanger, beundran, bekräftelse. Yta och utseende, både eget och andras, verkar vara mycket viktigare än det som finns på insidan.
Det finns också en uttalad egocentrism, där hon starkt överskattar sin egen betydelse för andra. Hon skriver ofta t ex ”som ni alla vet så har jag……” osv. En person utan den egocentrismen skulle skriva t ex ”några av er kanske har märkt att jag….”

Autism tycker jag inte hon uppvisar särskilt mycket symtom på. Hon är alltför utåtriktad, ytlig och utseendefixerad. Det brukar autister inte vara. Autister har också många gånger något hög, eller i alla fall genomsnittlig begåvning.
Citera
2024-07-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonpinglan
Jag tror att Linn har växt upp i en dysfunktionell familj.
Utan eller delvis utan en manlig förebild, det har gjort att hon sökt efter sådant i Disney-filmer som barn och där har hon fastnat.
Hon verkar ju väldigt fäst vid sin mamma och morföräldrar, så helt dysfunktionellt kan det ju inte ha varit. Kanske pappan varit dysfunktionell dock. Och Linn är ju äldst, så hon hann ju i så fall utsättas för den dysfunktionaliteten i åtminstone fyra år. Det skulle kunna förklara varför de yngre syskonen inte uppvisar samma symtombild.
Kanske våld eller missbruk, svårt att veta. Hon nämner väldigt sällan pappan.

Oavsett så tror jag inte att det kan förklara allt. Frånvarande pappor (fysiskt och/eller känslomässigt) är inte ovanligt, barnen behöver knappast ta skada av det.
Citera
2024-07-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Hon verkar ju väldigt fäst vid sin mamma och morföräldrar, så helt dysfunktionellt kan det ju inte ha varit. Kanske pappan varit dysfunktionell dock. Och Linn är ju äldst, så hon hann ju i så fall utsättas för den dysfunktionaliteten i åtminstone fyra år. Det skulle kunna förklara varför de yngre syskonen inte uppvisar samma symtombild.
Kanske våld eller missbruk, svårt att veta. Hon nämner väldigt sällan pappan.

Oavsett så tror jag inte att det kan förklara allt. Frånvarande pappor (fysiskt och/eller känslomässigt) är inte ovanligt, barnen behöver knappast ta skada av det.
Uppväxten kan ha varit dysfunktionell även om man är fäst vid föräldrar och mor/farföräldrar. Alla som är ”tighta” är det inte på ett sunt sätt och på sunda grunder.
Citera
2024-07-24, 13:51
Medlem
Citat:

Det kan vara så att när hon var yngre fick hon ofta höra att hon var söt o hade gullig stil. Kanske har hon svårt att identifiera sig på något annat sätt än som söt ung mamma som älskar Rosa, rych,pych o prinsessor? Lätt att fastna i något man känner sig trygg med. dessutom fick hon nog en hel del positiv respons undertiden hon väntade Tindra o när T var liten. Jag håller fast vis att hon har starka drag av narcissism. Kan vara så att även hennes mamma har det?
Citera
2024-07-24, 14:25
Medlem
Citat:
Det kan vara så att när hon var yngre fick hon ofta höra att hon var söt o hade gullig stil. Kanske har hon svårt att identifiera sig på något annat sätt än som söt ung mamma som älskar Rosa, rych,pych o prinsessor? Lätt att fastna i något man känner sig trygg med. dessutom fick hon nog en hel del positiv respons undertiden hon väntade Tindra o när T var liten. Jag håller fast vis att hon har starka drag av narcissism. Kan vara så att även hennes mamma har det?
Så kan det säkert vara. Överdriven positiv feedback baserat på utseende i barndomen misstänks utgöra en riskfaktor framför allt för histrioniskt ps, och eventuellt även för EIPS.
Och nu utsätter ju Linn sina egna barn för exakt samma riskfaktor genom hennes ständiga tjat om hur söta hennes barn är, som om det vore en objektiv sanning och inte något som alla föräldrar tycker om sina barn.
Angående Linns mamma så har ju hon ett fungerande arbetsliv och en långvarig relation, så om hon skulle ha någon typ av personlighetsstörning måste den vara av betydligt mildare grad än Linns, och sannolikt inte på långa vägar tillräckligt för en diagnos. Personligen tror jag inte att hennes mamma har något. Linn kan ju ändå ha ärvt vissa gener, det är ju inte alla gener som får genomslag hos bäraren. Dessutom kan ju genetiska avvikelser vara nymutationer, och man ärver även gener från sin pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in