Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-15, 12:45
  #1
Medlem
TrelleborgByNights avatar
Hej!
Jag är född 1990, är 185 cm och väger 60 kg. Trots att jag sitter vid datorn hela dagarna både på arbetet och på fritiden har jag sett ut som ett Biafrabarn sedan tidig tonår.
Armarna är värst. De passar förvisso min övriga kroppsform men om någon vet hur man önskar muskelmassa snabbt på armarna så tages det tacksamt emot. Sorry om det redan finns liknande tråd.
Citera
2021-10-15, 13:03
  #2
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrelleborgByNight
Hej!
Jag är född 1990, är 185 cm och väger 60 kg. Trots att jag sitter vid datorn hela dagarna både på arbetet och på fritiden har jag sett ut som ett Biafrabarn sedan tidig tonår.
Armarna är värst. De passar förvisso min övriga kroppsform men om någon vet hur man önskar muskelmassa snabbt på armarna så tages det tacksamt emot. Sorry om det redan finns liknande tråd.

Jag var precis likadan fram till ca 25år.
Jag kunde äta hur mycket som helst men gick inte upp i vikt. Jag styrketränade och blev stark som en björn men var fortfarande spinkig.
Jag började äta mycket fiberrik mat under en vecka och sedan pizza och annan skräpmat andra veckan. Efter några veckor så ökade jag i vikt och kroppen blev mer muskulös.
Ett enkelt sätt som funkade för mig 👍
Citera
2021-10-15, 13:10
  #3
Medlem
Köp ett hantelset köpte mitt på rusta för 500 spänn kört med det i alla år till och med då jag gymmade
och kolla på Youtube videor för free weights workout
Käka mat till frukost ät två luncher och
Middag. Sen bara lyft
Käka zink om du som jag har trassliga leder.
Sen bara lyft gör armhävningar sittups allt möjligt.
Köp proteinpulver och kreatin och fyll kroppen med så mycket som anges på förpackningen. Kommer vara kämpigt med maten i början när man inte är van (fram tills typ 25 års åldern åt jag helst bara en gång om dagen). Skit i om magen ser ut som en balkong. Sen kommer du växa. Och tycker du magen blir för stor är de bara gå ut och springa. Finns inga genvägar.
Lycka till
Citera
2021-10-15, 13:10
  #4
Medlem
TrelleborgByNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Jag var precis likadan fram till ca 25år.
Jag kunde äta hur mycket som helst men gick inte upp i vikt. Jag styrketränade och blev stark som en björn men var fortfarande spinkig.
Jag började äta mycket fiberrik mat under en vecka och sedan pizza och annan skräpmat andra veckan. Efter några veckor så ökade jag i vikt och kroppen blev mer muskulös.
Ett enkelt sätt som funkade för mig 👍
Tack! Det låter som bra tips. Satt du också mycket vid datorn innan du började träna?
Citera
2021-10-15, 13:11
  #5
Avstängd
På gym finns det vikter. Om du rör vikterna upp och ner 6-12 gånger flera gånger så kommer dina armar öka om du intar överskott av kcal och protein mvh
Citera
2021-10-15, 13:54
  #6
Medlem
Musik.mannens avatar
En curlstång kan väl också vara bra att du skaffar dig.
Citera
2021-10-15, 15:38
  #7
Medlem
peterZiipens avatar
1. Skaffa gymkort.
2. Sätt upp mål
3. Börja träna 40-60min, 3-5 ggr i veckan.
4. Låt muskelgruppen du har träningsvärk i vila tills den är återställd.
5. Ät MYCKET mat - kaloriöverskott
6. Sov mycket
7. Spela datorspel
8. Profit

Jag har själv ganska svårt att äta mycket mat. Mat i vätskeform slinker ner relativt bra, så jag tar en stor shake bestående av banan, mjölk, kvarg, havregryn, proteinpulver, frysta bär och jordnötssmör både morgon och kväll. Bara där har jag fått i mig ca 2000kcal.
Citera
2021-10-15, 15:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
5. Ät MYCKET mat - kaloriöverskott
Vad är din kroppsfettnivå?
Citera
2021-10-16, 12:03
  #9
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrelleborgByNight
Tack! Det låter som bra tips. Satt du också mycket vid datorn innan du började träna?

Nä dator fanns inte då…
Men tanken är att fibrer rensar tarmarna som sedan kan ta upp energin från maten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback