2021-10-13, 20:25
Medlem
Jag ska på dejt på söndag efter jobbet, har inte varit på dejt på 9 år! Är så otroligt nervös detta är verkligen skit jobbigt haha. Det värsta är första dejten.

Grejen är den att jag har ju haft kontakt med killen i kanske 4 veckor nu och vi har skrivit jättemycket och pratat i telefon i flera timmar och gillat varandra både i text och tal uppenbarligen. Vi har även skickat flera bilder till varandra och jag gillar verkligen det jag ser och han säger att jag är jättefin.

Men jag är så rädd att vi inte ska klicka i verkligheten. Jag vill verkligen att vi ska göra det då jag gillar den här killen.

SÅ nu undrar jag hur stor chans är det att om man har klickat på allt hittills utseende personlighet, hur vi pratar skrattar och våra röster hur vi pratar med varandra vad vi pratar om med mera så kommer man även klicka i verkligheten? Har det varit så i ert fall ni som dejtat och pratat mycket innan? Eller har det blivit helt fel när ni väl ses?
Citera
2021-10-13, 20:29
Medlem
Det brukar bli bra.

Lycka till!

(Ignorera ev. bittra, kommande "incel-kommentarer")
Citera
2021-10-13, 20:29
Medlem
Ett helt otroligt mysterium för att vara exakt.

Faktum är att jag klickade med någon jag träffade online för fyra år sen. Alla där emellan har ingen av oss klickat med och vi klickade inte med varandra då heller.

Lycka till och går det inte som du hoppades så finns det en massa miljarder människor till. 😊
Senast redigerad av Isterbandskonsert 2021-10-13 kl. 20:32.
Citera
2021-10-13, 21:31
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012
Jag ska på dejt på söndag efter jobbet, har inte varit på dejt på 9 år! Är så otroligt nervös detta är verkligen skit jobbigt haha. Det värsta är första dejten.

Grejen är den att jag har ju haft kontakt med killen i kanske 4 veckor nu och vi har skrivit jättemycket och pratat i telefon i flera timmar och gillat varandra både i text och tal uppenbarligen. Vi har även skickat flera bilder till varandra och jag gillar verkligen det jag ser och han säger att jag är jättefin.

Men jag är så rädd att vi inte ska klicka i verkligheten. Jag vill verkligen att vi ska göra det då jag gillar den här killen.

SÅ nu undrar jag hur stor chans är det att om man har klickat på allt hittills utseende personlighet, hur vi pratar skrattar och våra röster hur vi pratar med varandra vad vi pratar om med mera så kommer man även klicka i verkligheten? Har det varit så i ert fall ni som dejtat och pratat mycket innan? Eller har det blivit helt fel när ni väl ses?

Man kan bli förälskad i en röst eller någon man skriver till. Chansen för att ni ska gilla varandra i verkligheten är större, än om ni hade ogillat varandra redan på telefon. Lycka till!
Citera
2021-10-13, 23:35
Avslutad
Om ni har klickat på allt även över telefon, så kommer det även komma naturligt då ni ses i verkligheten! Oroa dig inte : )
Citera
2021-10-13, 23:36
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:

Gå på dejten förutsättningslöst så blir det bra 😉
Citera
2021-10-13, 23:44
Medlem
Citat:

Det där är en ganska intressant fråga. Skulle vara kul att se statistik över det. Kanske är dating appar och online kännedom om varandra bara skadligt (även om det finns lyckade relationer från online källor).
Annars skulle väl tinder ha löst alla problemen för länge sedan?
Citera
2021-10-14, 01:18
Medlem
Enligt egen erfarenhet är folk oftast väldigt lika sitt “telefon-jag” som sitt “IRL-jag”. Tycker man någon är intressant över text/telefon är den antagligen det i verkligheten med och tvärtom. Man får liksom inte en helt annan personlighet bara för att man kommunicerar digitalt. Sen finns det såklart undantag men tror absolut det är stor chans att ni kommer klicka.
Citera
2021-10-14, 05:03
Medlem
sebastian66s avatar
Lugn i båten ni har ju redan byggt upp lite najs saker via telefon. Detta kommer att fungera klockrent
bara se till att förbereda barnvagn vagga. Jag tror absolut detta kommer att blomma ut till något bra.
Citera
2021-10-15, 08:18
Medlem
Merwinnas avatar
Det finns nog ingen statistik på det, så du kan inte få någon statistisk procentsiffra! Dock måste man vara beredd på, att fantasin gärna fyller på önskade, fantastiska egenskaper, när man bara har kontakt med någon över internet och/eller telefon. D.v.s. du får vara beredd på att killen inte är exakt som du föreställer dig att han ska vara - och förmodligen att han är "sämre" än vad du föreställer dig.

Men det behöver inte bli ett problem, bara du är beredd på det. Du vet ju redan att ni har en viss "gemensam grund". Kanske att ni har samma värderingar, eller samma typ av humor, eller mycket att prata om... det är mycket nog, i förhållande till hur det funkar med de flesta killar! Dock kan man få vara beredd på, att vara tvungen att lära sig att "älska om" personen. Om man är kär i en bild, som inte stämmer med verkligheten. Men som sagt: i och med att man redan har den där grunden, och vet att man tycker om varandra och passar ihop rent intellektuellt, så har man en bra motivation att lära känna varandra ordentligt IRL, innan man tar några definitiva beslut.

...men det KAN också bli så, att det inte funkar alls IRL, och det får man vara beredd på. Killen kan ha någon konstig lukt, eller underliga mannerismer, eller verka creepy på något sätt... Eller han kan vara helt OK och juste och allting - men man kan ändå inte känna något. Det är "stumt", alla vibbar man tyckte att man kände när man chattade med honom är bara inte där, och hans kropp är lika likgiltig för en som om den skulle vara gjord av trä. Och då får man acceptera det, för sådant går inte att tvinga fram.
Senast redigerad av Merwinna 2021-10-15 kl. 08:54.
Citera
2021-10-15, 08:30
Medlem
Ungefär 5% chans att man sen klickar i verkligheten.

Kvinnor drivs av sexuell attraktion och utseende. Inte av personlighet som de själva går omkring och tror.
Citera
2021-10-15, 08:34
Medlem
Ghastens avatar
Beror mycket om man sett bild. Annars är det typ 30% chans. Ofta är personen inte alls som i telefon. Har klickat själv några gånger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in