Citat:
Ursprungligen postat av
ka86
Fel hon har ej sabbat. Alltså att killar inte kan fatta att vi tjejer har ett starkt sexuellt behov också! Om vi vill ha sex på en gång då har vi det för att vi är kåta. Det är inget som har med värdet på oss som eventull flickvänsmaterial och speciellt om man lärt känna varandra innan så är det väl bara att tuta och köra.
Jag hade sex på en gång med mitt ex och vi var tillsammans i många år efter det.
Och vart går gränsen, första dejten eller tionde dejten? Och sen upptäcker man på tionde dejten nej men vi funkar inte alls i sängen. Då har man lagt ner tid på den personen helt i onödan. Så. Gör. Ingen. Ingen. Orkar. Med. Sånt.
Jag är tjej och jag vet att vi tjejer också har ett stort sexbehov, absolut.
Det motsäger inte det jag skrev om hur killar fungerar och är programmerade att fungera. Det är till största sannolikhet nån urgammal biologisk rest som ligger kvar i deras hjärnor, trist nog.
Att de skall jaga tjejen och helst inte få henne alltför lätt. Och att de inte uppskattar lätta tjejer som seriösa partners, då detta (återigen säkert undermedvetet biologiskt osv) gör mannen mer osäker på om hans avkomma verkligen är hans.
Jag har redan sagt att det finns
undantag från denna regel. Jag har själv upplevt undantag från regeln.
Men det betyder inte att man kan leva i en drömvärld och råda TS till att ”Absolut, gå och ligg med varenda kille du blir seriöst intresserad av, på första dejten”…
Det skulle bara leda till otrolig mängd hjärtesorg för TS. Då de allra flesta killar skulle se henne som förbrukad och att endast duga till KK efter det. Ej flickvänsmaterial.
Inte mitt fel hur världen funkar. Just telling it like it is…