• 1
  • 2
2021-10-10, 22:48
Bannlyst
Hur mycket är batteriet värt? Hur omsätter de stölderna till affärsmässig vinst? Startar de upp företag i utlandet med elsparkcyklar och blir miljonärer?

De cirkulerade med en vit skåpbil. Verkade som att hela elsparkcykeln lyste upp och var aktiverad av en huvudnyckel/blipp, därför att tjuven bara lyfte den som om ett mjölkpaket stod på golvet. Han länsade en hel radda på batterier, gick på några minuter. Föraren satt startklar och redo medans kompanjonen systematiskt genomförde batterikuppen. Såg hur enkelt som helst ut. Det var den gröna modellen på elsparkcykeln där batteriet är snett uppåt vid bakhjulet.

Skedde igår, i en storstad.
Citera
2021-10-10, 22:52
Medlem
Låter mycket problematiskt för elsparkcykeluthyrarna. Dom kommer kanske att få lägga ner sin verksamhet. Vad had bilen för registreringsskyltar? vilket land?

Hur som kommer jag inte att börja gråta om det blir olönsamt att fortsätta med verksamheten.
Citera
2021-10-10, 22:52
Medlem
De bytte inte bara batteri då? Till ett nyladdat!
Citera
2021-10-10, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Låter mycket problematiskt för elsparkcykeluthyrarna. Dom kommer kanske att få lägga ner sin verksamhet. Vad had bilen för registreringsskyltar? vilket land?

Hur som kommer jag inte att börja gråta om det blir olönsamt att fortsätta med verksamheten.
I ett land som Sverige där man legaliserat kriminaliteten och maxat skatterna mot den produktiva minoriteten, så kommer det bli tuffare, ja, i Sverige alltså. Elsparkcykeluthyrarna utomlands där man inte legaliserat kriminalitet blir det lättare att generera vinst, bland annat på grund av sådana länder som Sverige.

Jag stoppar inte näsan i blöt, dessutom köpte jag cannabis på platsen så att hjälpa polisen som vill sätta dit mig och min doktor/medicinman är inte ett alternativ. Försäkringbolaget blir väl de enda utsatta, och de pysslar med profilering så spelar ingen större roll.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De bytte inte bara batteri då? Till ett nyladdat!
Haha, endast en godtrogen svensk kan ens komma på att skriva nåt sånt naivt. Bra humor!
Senast redigerad av ApodemusSylvaticus 2021-10-10 kl. 23:14.
Citera
2021-10-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApodemusSylvaticus
Haha, endast en godtrogen svensk kan ens komma på att skriva nåt sånt naivt. Bra humor!
Jag har ivf sett en byta batteri på elsparkar, han hade en stor bag full med batterier. De lös upp, han byte batteri och åkte sedan vidare och elsparkarna släcktes. Han åkte själv på en och höll en mobil i handen.
Citera
2021-10-10, 23:14
Medlem
Hamleyss avatar
Satte de tillbaka batterier i sparkcyklarna eller var batterifacket plundrat när bilen åkte iväg?
Citera
2021-10-10, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag har ivf sett en byta batteri på elsparkar, han hade en stor bag full med batterier. De lös upp, han byte batteri och åkte sedan vidare och elsparkarna släcktes. Han åkte själv på en och höll en mobil i handen.
I barnlandet Sverige där allt är olagligt är varenda hantverkare, serviceman och byggjobbare utklädd till julgransneontomtar och spärrar av hela gator med julegransbelysning, blinkande lampor som snurrar t.ex konstiga geometriska triangelar som blippar i färgskiften och bländer en från långt avstånd. Bilarna i barnlandet Sverige är alltid märkta som glassbilen på Disneylands hbtq-Julafton. Detta var inget sådant, det var stabila öststatare som gör ett bra jobb för deras land. De tar från de rika och ger till de fattiga. Deras elsparkcykeluthyrningsföretag i hemlandet kommer generera skattepengar till hederliga landsmän och kvinnorna. I barnlandet Sverige går skatten bara till välfärdsmuslimer och tjänstemän i gruppmöten.
Citera
2021-10-10, 23:25
Citat:
Tror du att det finns något värde i att sno batterier från kassa hyrelsparkar? Deras batterier har väl sisådär en livslängd på högst några månader eftersom folk kör sönder dem. Det du bevittnade var nog reparatörer som bytte ut batterierna. Värt att notera att det inte krävs någon vidare utbildning att bli reparatör. Det är ett gigekonomi-jobb likt Foodora m.m.
Citera
2021-10-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredosO
Tror du att det finns något värde i att sno batterier från kassa hyrelsparkar? Deras batterier har väl sisådär en livslängd på högst några månader eftersom folk kör sönder dem. Det du bevittnade var nog reparatörer som bytte ut batterierna. Värt att notera att det inte krävs någon vidare utbildning att bli reparatör. Det är ett gigekonomi-jobb likt Foodora m.m.

Tror inte TS skulle ha skapat tråden om han hade lagt märke till att de satte dit ett nytt batteri. Uppbenbarligen var det inte så. Därav trådstarten.
Citera
2021-10-10, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredosO
Batterierna i hyrelsparkcyklar är den dyraste komponenten och mest eftertraktad i branschen där marginalerna är tajtast. Öststatare utan neonbeklädd julgransbelysning som inte spärrar av halva gatan i barnlandet Sverige 3 på natten är nog ingen servicereparatör, fast å andra sidan är jag inte svensk så vi tänker nog annorlunda. De kanske bara var där och räddade svennes pensionssystem?
Citera
2021-10-10, 23:32
Medlem
Citat:
Hur mycket är batteriet värt? Hur omsätter de stölderna till affärsmässig vinst? Startar de upp företag i utlandet med elsparkcyklar och blir miljonärer?

De cirkulerade med en vit skåpbil. Verkade som att hela elsparkcykeln lyste upp och var aktiverad av en huvudnyckel/blipp, därför att tjuven bara lyfte den som om ett mjölkpaket stod på golvet. Han länsade en hel radda på batterier, gick på några minuter. Föraren satt startklar och redo medans kompanjonen systematiskt genomförde batterikuppen. Såg hur enkelt som helst ut. Det var den gröna modellen på elsparkcykeln där batteriet är snett uppåt vid bakhjulet.

Skedde igår, i en storstad.

-Tack Ts men är du säker på din sak ,så att det inte var
militanta Miljömuppar ?
Citera
2021-10-10, 23:34
Medlem
mikaelss avatar
Tattare. Say no more. Allt som inte sitter fast …
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in