Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-09, 15:41
  #1
Medlem
Har en fråga.
Har blivit ordentligt riktigt bränd av min man som jag nu är i skilsmässa med. Då menar jag psykiskt och fysiskt våld, manipulation, lögner och otrogenhet.
Jag har precis för tre veckor skickat in skilsmässopapper.
Mitt problem är att jag inte längre känner behov av någon slags intimitet (upphetsning eller attraktion) av någon längre.
Bara tanken av en man får mig att vilja spy, har till och med funderat på att kanske träffa kvinnor men jag kan inte föreställa mig att typ röra en vagina för jag attraheras tråkigt nog inte av dom. Men vad ska jag göra.

Har känt att män inte längre är ett alternativ sedan över ett år tillbaka då jag kom på att han var otrogen. Men nu har jag i 2 månader drygt inte ens kunnat föreställa att vara intim med någon nånsin mer. Känns som att han förstört mig.
Vad är det för fel på mig?
Citera
2021-10-09, 15:44
  #2
Avstängd
"Vad är det för fel på mig?"

Ingenting..

Enligt vad du själv beskriver så har du blivit gaslightad.
Just nu borde du inte fokusera på någon annan eller att komma tillbaka till någonting/hitta något nytt.

Utan närmaste tiden borde gå åt till o fokusera på dig själv.
Citera
2021-10-09, 16:09
  #3
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldel90
Har en fråga.
Har blivit ordentligt riktigt bränd av min man som jag nu är i skilsmässa med. Då menar jag psykiskt och fysiskt våld, manipulation, lögner och otrogenhet.
Jag har precis för tre veckor skickat in skilsmässopapper.
Mitt problem är att jag inte längre känner behov av någon slags intimitet (upphetsning eller attraktion) av någon längre.
Bara tanken av en man får mig att vilja spy, har till och med funderat på att kanske träffa kvinnor men jag kan inte föreställa mig att typ röra en vagina för jag attraheras tråkigt nog inte av dom. Men vad ska jag göra.

Har känt att män inte längre är ett alternativ sedan över ett år tillbaka då jag kom på att han var otrogen. Men nu har jag i 2 månader drygt inte ens kunnat föreställa att vara intim med någon nånsin mer. Känns som att han förstört mig.
Vad är det för fel på mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
"Vad är det för fel på mig?"

Ingenting..

Enligt vad du själv beskriver så har du blivit gaslightad.
Just nu borde du inte fokusera på någon annan eller att komma tillbaka till någonting/hitta något nytt.

Utan närmaste tiden borde gå åt till o fokusera på dig själv.

Jag ger användaren Santoku medhåll här. Du är inte öppen och mottaglig för romantiska eller sexuella inviter från män nu. Fokusera på dig själv, kom på fötter i ett eget liv, sköt allt det praktiska kring detta. Efter ett år eller två, eller kanske längre än så, är du möjligen öppen för att börja se dig om.

Det är en normal känsla hos den som blivit psykiskt och fysiskt misshandlad och förd bakom ljuset, det här med att skylla på sig själv eller fråga vad som är fel med en själv. Det är dock inget fel på dig eller dina tankar.
Citera
2021-10-09, 16:18
  #4
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag ger användaren Santoku medhåll här. Du är inte öppen och mottaglig för romantiska eller sexuella inviter från män nu. Fokusera på dig själv, kom på fötter i ett eget liv, sköt allt det praktiska kring detta. Efter ett år eller två, eller kanske längre än så, är du möjligen öppen för att börja se dig om.

Det är en normal känsla hos den som blivit psykiskt och fysiskt misshandlad och förd bakom ljuset, det här med att skylla på sig själv eller fråga vad som är fel med en själv. Det är dock inget fel på dig eller dina tankar.

Vanligt efter separation/skilsmässa speciellt om man blivit "lämnad" att inte känna någon lust, vara deppad osv. det är trots allt ett trauma. Som tur är går det över, när det sker är svårt att säga olika för olika personer, kanske 6 mån - 3 år är nog inte helt ovanligt för att komma vidare. Dock brukar sexlusten komma tillbaka tidigare. Detta baserar jag på vänner som varit i samma situation. Så har inga äkta fakta att komma med.
Citera
2021-10-09, 19:20
  #5
Medlem
Du nämner att du skickade in skillsmässopappren för tre veckor sen. Låt det gå lite tid då ska du se att kåtheten kommer skapa attraktion så småningom.
Citera
2021-10-09, 19:55
  #6
Medlem
Du behöver tid att läka efter svårt mentalt trauma.

Ge det tid, stressa inte fram något.
Citera
2021-10-09, 21:27
  #7
Avstängd
På vilket sätt är det ett problem för dig? Var singel i 8 år innan jag träffade någon och fick känslor för. Han bara dök upp så var inte så att jag dejtade eller något för att träffa någon.

Vem led av min tid som singel? Haha, alla andra känns det som…
Citera
2021-10-10, 09:26
  #8
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldel90
Har en fråga.
Har blivit ordentligt riktigt bränd av min man som jag nu är i skilsmässa med. Då menar jag psykiskt och fysiskt våld, manipulation, lögner och otrogenhet.
Jag har precis för tre veckor skickat in skilsmässopapper.
Mitt problem är att jag inte längre känner behov av någon slags intimitet (upphetsning eller attraktion) av någon längre.
Bara tanken av en man får mig att vilja spy, har till och med funderat på att kanske träffa kvinnor men jag kan inte föreställa mig att typ röra en vagina för jag attraheras tråkigt nog inte av dom. Men vad ska jag göra.

Har känt att män inte längre är ett alternativ sedan över ett år tillbaka då jag kom på att han var otrogen. Men nu har jag i 2 månader drygt inte ens kunnat föreställa att vara intim med någon nånsin mer. Känns som att han förstört mig.
Vad är det för fel på mig?

Kan ta lång tid att känna att du kan lita på någon igen.
Håller med dom som skrev att tänk bara på dig själv nu och låt ingen annan komma in i ditt liv förrän du verkligen mår bra igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback