2021-10-09, 15:25
Medlem
123....s avatar
Har lite sporadiskt följt den här snubben ett bra tag och tyckte han var rätt soft och strävsam till en början, men kanalen numera tycker jag har övergått till en ren tiggarkanal där han ständigt beskriver sig befinna sig på ruinens brant för att i största möjliga mån få Swish och Paypal donationer..

Det sätts ständigt krigsrubriker på videosarna som att han har blivit lurad på stora summor pengar/bilar mm..
För ett par veckor sedan blev han "Lurad" på en Volvo V70 vilket visade sig vara en säljare som ångrade sig och drog sig ur en bilaffär, och det var inte så att han satt och åkte 40 mil för att hämta bilen och där fick nobben att genomföra köpet, utan han fick beskedet att säljaren ångrade sig och inte längre ville göra affär ( Det har hänt mig två ggr själv att så skett, en gång med en bil och en gång med en båt... Inte fan kände jag mig LURAD av säljarna för den sakens skull, människor kan ändra sig och drabbas av ånger av olika orsaker så är det bara)..

Nu senast har han blivit "LURAD PÅ EN STOR SUMMA PENGAR"... LURAD påstår han..
Lurendrejeriet av den STORA SUMMAN pengar består i att han inte fått ett utlovat jobb av en nära vän, EN NÄRA VÄN.. som vad det verkar precis som honom själv hustlar med skrotbilar de köper och säljer..
Typen som lurat honom (den nära vännen) har ett förflutet som han inte vill tala om men som om hans följare visste om skulle göra att inga negativa kommentarer skulle skrivas under videon.. (Han raderar precis allt negativt som skrivs om den här konstiga historien)

https://www.youtube.com/watch?v=4mMLthr5WmI&t=631s

För konstig är den, jävligt konstig och underlig..
Den "Nära vännen" och han verkar som sagt ha ett förflutet med att tillsammans hustla med skrotbilar och ha en vänskap på ett personligt plan som gör att de även umgås på fritiden, (Vännen har t.om hållit i hans barn, hans egna ord) får för sig att starta upp en firma och att han där ska anställa Baloo och hans fru ska få timanställning..
Enligt kommentarerna framkommer det av dom som förstår och vet vem den här "vännen" är att det är en riktig typ som inte går att lita på, Baloo har själv information om hans förehavanden som han inte vill gå ut med p.g.a att han är rädd att bli stämd för förtal..
Varningsklockor larmar så att det spränger i öronen men den streetsmarte Farsanbaloo skriver kontrakt med sin bäste vän om att börja jobba på firman som än så länge bara existerar i huvudet på "Lurendrejaren"..
Framtiden är säkrad och allt annat intresse för att söka andra jobb på vägen stannar upp då det vankas tjänstebilar med fri bensin gymnkort och fri sjukvård..
Hans nära vän som vad det verkar inte har åstadkommit någonting alls i livet förut, som är värt att skriva hem om, utan tvärtom verkar vara en filur man ska hålla sig borta ifrån ska alltså starta en bilfirma där FarsanBaloo ska få jobba och sin framtid säkrad, det skrivs t.om kontrakt innan de ens finns så mycket som synops till ett företag utan mest är prat två vänner imellan..

Sedan nu när Baloo hade tänkt gå till nya jobbet nu på måndag så visar det sig att det inte finns något jobb att gå till, "Entreprenörsvännen" har inte lyckats bygga upp det här utlovade företaget med tjänstebilar, tjänstetelefon, gymkort och yadayadayada.. VEM KUNDE ANA ATT DET SKULLE BLI SÅ HÄR??

..... Så nu blev det förstås en video där han i det mest stackars hundvalpslika tillstånd förklarar hur han blivit LURAD PÅ EN MASSA PENGAR han skulle ha fått som lön och diskuterar hur vida det går att stämma vännen för det uteblivna pengarna han skulle tjänat på jobbet i företaget som aldrig existerat annat än i bäste vännens medvetande..
Tänk alla jobb han nu gått miste om medans han väntade på att "Kofots Berra" skulle slå upp portarna till bilsalongen där han som toppsäljare skulle kränga bilar..

Enligt uppgift står nu familjen utan försörjning och vet inte ens om de ens kan fira Jul i år pga att "bästa vännen" inte blev den entreprenör och företagare han snackat om... Vad de levt på fram tills nu förtäljer inte historien men tydligen gjorde frånvaron av ett utlovat arbete att familjen blev utan försörjning och att julfirandet riskerar att utebli.."Vänligen Swisha eller Paypala oss" typ..

Dom här ekonomiska snyftföreställningarna han börjat köra med för att få allmosor gör att han gått från Hero to Zero, Man Up FFS!! Det här är under allas värdighet!! ....
Citera
2021-10-16, 02:02
Medlem
Skorpan91s avatar
Har följt robin ett bra tag.

Har även en vän som erbjöd han ett jobb hemifrån sin dator men han skratta bara. Så han tjänar nog bra på sina tiggar videos... inte många hästar hemma där längre.
Citera
2021-10-16, 05:07
Bannlyst
Han är en luffare som tigger och gnäller över sin ekonomi hela tiden. Sitter hos kf och drar ändå på sig nya skulder. Likt rask använder han gärna barnen.
Ps, sett hans fru? Där snackar vi shrek. Hon satt väl till och med och åt choklad i en video med sina tjocka fingrar.
Jag kanske är gammaldags men jag tycker det ser otroligt dåligt ut med grovt överviktiga personer som smaskar i sig snask offentligt.

Tråkigt att han tagit bort videon där han pratade om att han hällt i bensin och lagt ner brända tändstickor som hot en gång i tiden.
Citera
2021-10-16, 16:04
Bannlyst
Spolat mig igenom 3-4 klipp, det enda han gör är att gråta krokodiltårar gnälla över hur jobbigt och svårt han har det och tigga pengar.

Oduglig.
Citera
2021-10-16, 20:29
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Han är en luffare som tigger och gnäller över sin ekonomi hela tiden. Sitter hos kf och drar ändå på sig nya skulder. Likt rask använder han gärna barnen.
Ps, sett hans fru? Där snackar vi shrek. Hon satt väl till och med och åt choklad i en video med sina tjocka fingrar.
Jag kanske är gammaldags men jag tycker det ser otroligt dåligt ut med grovt överviktiga personer som smaskar i sig snask offentligt.

Tråkigt att han tagit bort videon där han pratade om att han hällt i bensin och lagt ner brända tändstickor som hot en gång i tiden.

Vad var det för video? Den har jag missat helt ....
Citera
2021-10-17, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Vad var det för video? Den har jag missat helt ....

Den är borttagen, det var i början på hans youtubekarriär när han pratade om hans kriminella förflutna
Citera
2021-10-21, 07:58
Medlem
Lite kul är det att det är så knapert på kontot att man gnäller ut. Men ändå köps det celsius drycker till höger och vänster. Pris 17-22kr burken.

Annars gillar jag Robins kanal. Ganska långt ifrån min livsstil men trevligt och kolla på, mycket humor!

Har väl sista året ägt 50?-tal bilar.

Tips för en rolig video:
Farsanbaloo ska tona rutan på bilen.
https://youtu.be/bEOuu0GRJ50
Citera
2021-10-21, 12:08
Medlem
knark-kungens avatar
Vem är största största tiggaren, Rask eller Baloo?
Citera
2021-10-23, 21:31
Bannlyst
Asså... han får köpa en bil från en följare för typ 4k och han säljer den för ungefär 15 k. Följarem tyckte synd om han och ville ge han en bra familjebil. Och han säljer den.
Soft. Sett att han raderar massa inlägg om det ämnet.
Citera
2021-10-24, 18:52
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Asså... han får köpa en bil från en följare för typ 4k och han säljer den för ungefär 15 k. Följarem tyckte synd om han och ville ge han en bra familjebil. Och han säljer den.
Soft. Sett att han raderar massa inlägg om det ämnet.
Så han är en bedragare?
Citera
2021-10-24, 21:12
Varför köper han bilar hela tiden? Inte konstigt att han har svårt att få ekonomin att gå ihop om han spenderar hela sin inkomst på bilar. Han är väl ensamstående pappa, så varför ha flera bilar?
Citera
2021-10-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Varför köper han bilar hela tiden? Inte konstigt att han har svårt att få ekonomin att gå ihop om han spenderar hela sin inkomst på bilar. Han är väl ensamstående pappa, så varför ha flera bilar?

Han köper bilar för att sälja de. Bara den inkomsten han har just nu, bilfirma typ. Kommer nog bli kul när Skatteverket kommer på besök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in