Citat:
När Baloo beskriver familjens inkomster så utelämnas och ljugs det en hel del kan jag tänka, senast nu när han påstod att familjen inte bara blev lurad på ett utlovat jobb utan att det även orsakade att de nu bägge två stod utan försöjning, Hur Kom Det Sig? frågar sig då den med det allra minst kritiskt tänkade gentemot tiggande av det här slaget..
Baloo snackar ofta om kronor och ören över ekonomin den närmsta framtiden, om hur mycket det fattas och hur mycket han tror sig kunna dra ihop till månadens slut.
Han snackar som att pengarna han själv genererar är de enda pengarna familjen har att leva på, frugan har vad jag förstår jobbat och på så sätt kommit in i systemet och bidrar därför antagligen mer till ekonomin än vad han gör med tanke på hans förflutna och de skulder han har..
Hans bilaffärer har vad jag förstår gjort att han blivit bannad på blocket och även på något annat ställe tror jag.. Jag vet inte om staten kräver att säljställen rapporterar och stänger ner säljare som bedriver försäljning i så stor omfattning att det bör räknas som storskaliga svarta affärer?
Jag gissar att det är på det viset att skatteverket eller annan myndighet redan tar så mycket pengar från honom varje månad att ytterligare ”brott” i fråga om skattefiffel från bilaffärer varken gör till eller från, summan han får kvar förblir den samma oavsett, och tydligen är den alltid tillräcklig för att ständigt hinka dyra energidrycker….