2021-10-25, 12:48
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Han köper bilar för att sälja de. Bara den inkomsten han har just nu, bilfirma typ. Kommer nog bli kul när Skatteverket kommer på besök.

När Baloo beskriver familjens inkomster så utelämnas och ljugs det en hel del kan jag tänka, senast nu när han påstod att familjen inte bara blev lurad på ett utlovat jobb utan att det även orsakade att de nu bägge två stod utan försöjning, Hur Kom Det Sig? frågar sig då den med det allra minst kritiskt tänkade gentemot tiggande av det här slaget..

Baloo snackar ofta om kronor och ören över ekonomin den närmsta framtiden, om hur mycket det fattas och hur mycket han tror sig kunna dra ihop till månadens slut.
Han snackar som att pengarna han själv genererar är de enda pengarna familjen har att leva på, frugan har vad jag förstår jobbat och på så sätt kommit in i systemet och bidrar därför antagligen mer till ekonomin än vad han gör med tanke på hans förflutna och de skulder han har..

Hans bilaffärer har vad jag förstår gjort att han blivit bannad på blocket och även på något annat ställe tror jag.. Jag vet inte om staten kräver att säljställen rapporterar och stänger ner säljare som bedriver försäljning i så stor omfattning att det bör räknas som storskaliga svarta affärer?

Jag gissar att det är på det viset att skatteverket eller annan myndighet redan tar så mycket pengar från honom varje månad att ytterligare ”brott” i fråga om skattefiffel från bilaffärer varken gör till eller från, summan han får kvar förblir den samma oavsett, och tydligen är den alltid tillräcklig för att ständigt hinka dyra energidrycker….
Citera
2021-10-25, 14:41
Medlem
Horrorgrams avatar
Otroligt tröttsam människa. Fann hans kanal rätt så nöjsam att titta på förut då han gjorde lite olika utmaningar osv. Men nu är ju bara med ”halååååå” sjukt jobbig att se. Ständigt gnällande.

Han säger upp sig från ett jobb där han transporterade jord eller vad det var och det såg ut som ett riktigt soft jobb. Puckot säger upp sig därifrån. Han ska börja plugga men orkar inte. Nya jobb dyker upp men det blir ingenting där heller.
Sen påstår han att han blivit utsatt för bedrägeri när det enda han blivit är lurad på tomma ord. Men givetvis ska han gråta ut på sin döda youtube kanal.

Killen är skuldsatt upp över öronen och vad han inte fattar är att räntan ökar hela tiden. Roliga är också att dom flyttar utan att ens lägga undan pengar sen tigger han på youtube för att han inte har råd med räkningar. Riktig sopa.

Hans trogna följare måste ju fatta att något är jäkligt fel då han ständigt gång på gång hoppar av jobb osv.

Det är nog en tidsfråga innan det blir gatan för dom. Han verkar ju också tycka celsius är viktig att köpa när man inte ens har inkomst.

Någon som vet om man får hålla på sälja bilar som han gör? Med tanke på att han blivit bannad från blocket?
Citera
2021-11-03, 13:36
Medlem
Aldrig hört någon prata om pengar så mycket som R gör. Helt sjukt….. Hans ekonomiska uträkningar vid avställning av bilar, sålda bilar i vinster är så roligt att höra.

Vad har han för bilar i ägo just nu? Sist köpte han ju 7-sits bilen men den är väldigt såld vid detta laget.
Citera
2021-11-11, 02:50
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Aldrig hört någon prata om pengar så mycket som R gör. Helt sjukt….. Hans ekonomiska uträkningar vid avställning av bilar, sålda bilar i vinster är så roligt att höra.

Vad har han för bilar i ägo just nu? Sist köpte han ju 7-sits bilen men den är väldigt såld vid detta laget.

Och i senaste videon sitter han och tigger Swish donationer för en mick till bilen. Riktigt jävla förlorare är han. Folk måste ju börja tröttna på han snart. Han säger också att han ägt över 20 bilar och verkar vara stolt. Får man ens hålla på som han gör?
Citera
2021-11-15, 14:08
Medlem
Hopp då var de dags igen.

På dagens meny står de faktiskt två intervjuer på schemat. Personlig assistent och arbete i en förbutik. Kul, bra och härligt tänker man. Men R lös ju inte upp som en solstråle i bilen när han skulle berätta de goda nyheterna. Ne detta är nog inget för mig kunde man läsa mellan raderna.. Men mr R, vad vill du göra?

Du gnäller i varannan video att pengarna är slut, det räcker knappt till mat till familjen. (Ändå står de ett flak Celsius i skåpen) Hyror och räkningarna är knappt om ens att det räcker till. Hur kan du då klaga på att du i allafall ska få gå på intervjuer som kan leda till jobb?

Tror du på riktigt att din YT kanal kommer blixt vända och få 10k + i visningar?!

Fan släpp sargen och kom in i matchen.

Visa att du är en bättre man än din kollega a.k.a praktikanten (herr Rask) och steppa upp. Du är inte född på 90-talet, du är 80-talist för fan! Steppa upp!
Citera
2021-11-21, 08:23
Medlem
Ovanligt tyst av R i veckan.
2 gym videos med 1500 respektive 1600 visningar.

Tror inte detta är rätt väg R, vill folk se gym finns det gissningsvis 100 andra kanaler.

Hur gick jobb intervjuerna? Har känslan att du inte ens åkte till dom, annars hade vi fått en uppdatering.

Kan fortfarande inte förstå hur man kan sitta ena dagen och gråta i bilen att jag behöver jobb och sen när man väl får chansen så skiter(?!) man i det? Hoppas du gick dit iallafall.

Jag gillar att kika på R’s video när det är vlogg/bil klipp. Så jag hoppas att du steppar upp. Du har ju drömmar om hur om 5år som du sa redan 2019. Snart har det gått 2 år av din dröm/resa mot huset.
Du når inte dit genom sälja ”skit” bilar för 5-12k någongång då och då.
Citera
2021-11-21, 10:07
Medlem
Kan bara hålla med om uttjatade videos men går nog inte komma ifrån att farsanbaloo gör sitt för att få familjen rulla på. Han kunde lika gärna välja försörjningsstöd och låta oss skattebetalare pröjsa uppehälle. Tycker vi gör helt rätt i att istället klaga på frugan som bara strosar omkring hemma dag ut och dag in och inte lyfter ett finger för att försörja sig själv och familj. Möjligt att hon får underhåll och barnbidrag för äldsta barnet men ett par tusenlappar räcker inte långt.
Citera
2021-11-23, 11:40
Medlem
Nu har R börjat radera bort lite gråta ut video. Gissar på att kommentarerna om att skärpa till sig och ta dig i kragen och pallra dig iväg på intervjuerna blev för tungt att höra…

R vart är du?
Citera
2021-12-06, 15:12
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmasen7
Nu har R börjat radera bort lite gråta ut video. Gissar på att kommentarerna om att skärpa till sig och ta dig i kragen och pallra dig iväg på intervjuerna blev för tungt att höra…

R vart är du?

Det kom en till i form av gråta ut kommentar från hans sida där han blir less på dåliga visningar. Jag tror folk är duktigt trötta på honom. Ingen som bryr sig om hans fula fattiga bilar som han säljer. Ett jävla tjat att han måste göra det för att gå runt. Vs fan gör hans brud då? Inte ett handtag verkar det s som.

Folk säger de att de finns jobb han kan få, men han verkar inte fatta att han ligger längst ner på arbetslöshetsstegen. Han borde söka donken eller försäljar jobb.
Senast redigerad av Horrorgram 2021-12-06 kl. 15:15.
Citera
2021-12-09, 14:34
Medlem
Riktigt underhållande WT kanal. Finns det någon som vet mer om hans/flickvännens bakgrund? Tidigare förhållanden? Kriminella historier? Uppväxt?
Citera
2021-12-09, 14:39
Är inte rasken och farsanbaloo lite av samma sort? "Vem kom först"?
Citera
2021-12-15, 14:02
Medlem
Hopp, då var det dags igen. Nu ska datorn säljas då degen är slut IGEN. Eller snarare, tiggeriet fortlöper där han in direkt ber om donationer.

Ställer mig frågan igen, vad hände med dina intervjuer? Gick du ens på dom?

När det är kris, och det är det för dig Robin då lär man söka alla jobb som finns, ha noll krav på jobbet. Du lägger dig raklång varje video du släpper och bekymrar dig för om ekonomin ska gå ihop. Inte i slutet på månaden, utan om ekonomin går ihop i slutet på dagen. Så illa är det.

Ligger och lurar på om jag ska kolla upp dina förvärvsinkomster sista åren.

Assistansjobb, chaufförsjobb, posten, timvikarie, tidningsutdelare. Jag ser då ett 10-tal jobb du kan söka i din stad med omnejd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in