Citat:
Du vet att amerikanska staten har haft program för detta och det har fungerat. Detta efter att de insåg att Ryssland hade det. Jag vet inte eller kan säga varken bu eller bå. Men det är från bra källor, så varför skulle det inte kunna vara så.
Jag undrar också om du har jobbat något på att själv få någon upplevelse? Typ prova slagruta, det har jag provat och det funkade för mig. Sen kan man prova annat, besöka hemsökta platser.
Många jobbar hårt på att vilja ha det så att det som är övernaturligt är fel. Och att vi lever i en väldigt fysisk värld. Men vet vi att det är så?
Jag undrar också om du har jobbat något på att själv få någon upplevelse? Typ prova slagruta, det har jag provat och det funkade för mig. Sen kan man prova annat, besöka hemsökta platser.
Många jobbar hårt på att vilja ha det så att det som är övernaturligt är fel. Och att vi lever i en väldigt fysisk värld. Men vet vi att det är så?
Jo, jag vet att amerikanarna gjorde lite experiment för många år sedan men vad jag förstår fick de väl inte de resultat de ville och la ner det. Hade det funkat så hade det troligen varit välkänt vid det här laget och även resulterat i ett eller flera nobelpris.
Slagrutor har jag sett när de blindtestat och då har det inte funkat. Ideomotoreffekten förklarar det mesta. Har själv använt mig av effekten med hjälp av pendel när jag var yngre och gjorde trolleritrick och det är mycket övertygande.
Jag är som sagt skeptisk men det är för att man måste vara det om för att ta reda på hur världen verkligen fungerar och det är därför i princip alla seriösa forskare är det. Men jag är väldigt intreserad av de fenomen inom fysiken som gränsar till det vi verkligen inte förstår, mycket spännande.
Sen hade jag tyckt det varit helt otroligt häftigt och faschinerande ifall det vi kallar övernaturliga fenomen verkligen hade existerat. Så tror jag de flesta skeptiker känner. Men kraven på evidens måste vara lika höga som i alla andra sammanhang.