2021-12-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Du vet att amerikanska staten har haft program för detta och det har fungerat. Detta efter att de insåg att Ryssland hade det. Jag vet inte eller kan säga varken bu eller bå. Men det är från bra källor, så varför skulle det inte kunna vara så.

Jag undrar också om du har jobbat något på att själv få någon upplevelse? Typ prova slagruta, det har jag provat och det funkade för mig. Sen kan man prova annat, besöka hemsökta platser.
Många jobbar hårt på att vilja ha det så att det som är övernaturligt är fel. Och att vi lever i en väldigt fysisk värld. Men vet vi att det är så?

Jo, jag vet att amerikanarna gjorde lite experiment för många år sedan men vad jag förstår fick de väl inte de resultat de ville och la ner det. Hade det funkat så hade det troligen varit välkänt vid det här laget och även resulterat i ett eller flera nobelpris.

Slagrutor har jag sett när de blindtestat och då har det inte funkat. Ideomotoreffekten förklarar det mesta. Har själv använt mig av effekten med hjälp av pendel när jag var yngre och gjorde trolleritrick och det är mycket övertygande.

Jag är som sagt skeptisk men det är för att man måste vara det om för att ta reda på hur världen verkligen fungerar och det är därför i princip alla seriösa forskare är det. Men jag är väldigt intreserad av de fenomen inom fysiken som gränsar till det vi verkligen inte förstår, mycket spännande.

Sen hade jag tyckt det varit helt otroligt häftigt och faschinerande ifall det vi kallar övernaturliga fenomen verkligen hade existerat. Så tror jag de flesta skeptiker känner. Men kraven på evidens måste vara lika höga som i alla andra sammanhang.
Citera
2021-12-29, 11:38
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Spöken existerar. Hört många röster i spökhus man besökt och fått det på film. Även konstiga skepnader som kommer från ingenstans. Lätt att vara skeptisk när man aldrig sett. Ungefär som en blind människa som aldrig sett hur världen ser ut. Men den finns där, precis som spöken. Ser ner på de som inte tror på det.
Lägg upp dom filmerna så går vi se för i alla fall jag tror inte att så
Spöken tomtar demoner finns.
Citera
2021-12-29, 12:35
Medlem
Fittheligeandes avatar
Har man själv upplevt oförklarliga saker så är det nog lättare att tro på sådant. Människan är långt ifrån allvetande om allting.
Citera
2021-12-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Du vet att amerikanska staten har haft program för detta och det har fungerat. Detta efter att de insåg att Ryssland hade det. Jag vet inte eller kan säga varken bu eller bå. Men det är från bra källor, så varför skulle det inte kunna vara så.

Jag undrar också om du har jobbat något på att själv få någon upplevelse? Typ prova slagruta, det har jag provat och det funkade för mig. Sen kan man prova annat, besöka hemsökta platser.
Många jobbar hårt på att vilja ha det så att det som är övernaturligt är fel. Och att vi lever i en väldigt fysisk värld. Men vet vi att det är så?

Nej, det finns inte en enda bra källa som kan visa något alls som tyder på att remote viewing skulle funka, det har ju bevisats inte funka varenda jäkla gång det testats i seriösa blindtester. Och USA lade ner sina undersökningar om RW just för att man kunde konstatera att man inte på minsta sätt kunde få fram minsta ens antydan att det skulle kunna funka. Det var helt enkelt ett totalt misslyckande.

Du lurar dig själv om du tror slagruta skulle funka, och varför folk kan lura sig själva med detta har vetenskapen sedan länge förklarat och kan demonstrera. Dessutom så har slagrutor testats seriöst i korrekta blindtester massor med gånger och alltid blivit totala misslyckanden.

Men det är uppenbart att du är naiv och troende och därför bara tar till dig det som passar din tro på allt detta, och ignorerar alla seriösa vetenskapliga fakta och belägg som visar att det du tror på inte funkar utan är bluff.
Citera
2021-12-29, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Har man själv upplevt oförklarliga saker så är det nog lättare att tro på sådant. Människan är långt ifrån allvetande om allting.

Vad man kan tyckas tro hände vid nån upplevelse är inte detsamma som att det verkligen skedde eller orsakades av det man tror, eller att det är oförklarligt bara för att den som hade upplevelsen tycker det är oförklarligt. Det kan finnas flera förklaringar bara man kollar upp saker och ting.
Citera
2021-12-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Spöken existerar. Hört många röster i spökhus man besökt och fått det på film. Även konstiga skepnader som kommer från ingenstans. Lätt att vara skeptisk när man aldrig sett. Ungefär som en blind människa som aldrig sett hur världen ser ut. Men den finns där, precis som spöken. Ser ner på de som inte tror på det.

Och varför demonstrerar du då inte detta som du säger du upplever och påstår existerar, för seriös etablerad vetenskap…? Visar dem att det faktiskt existerar och är det du påstår, det skulle antagligen ge dig ett Nobelpris eller liknande…. Så sätt fart, det borde ju vara en baggis att visa vetenskapen dina upplevelser när du hört så många och fått det på film etc etc…
Citera
2021-12-30, 07:09
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad man kan tyckas tro hände vid nån upplevelse är inte detsamma som att det verkligen skedde eller orsakades av det man tror, eller att det är oförklarligt bara för att den som hade upplevelsen tycker det är oförklarligt. Det kan finnas flera förklaringar bara man kollar upp saker och ting.

Givetvis kan det finnas "naturliga" förklaringar i vissa fall. Men det.är långt ifrån alltid som det går att hitta någon "naturlig" förklaring. Vi människor har inte full kunskap om allt.
Citera
2021-12-30, 07:14
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och varför demonstrerar du då inte detta som du säger du upplever och påstår existerar, för seriös etablerad vetenskap…? Visar dem att det faktiskt existerar och är det du påstår, det skulle antagligen ge dig ett Nobelpris eller liknande…. Så sätt fart, det borde ju vara en baggis att visa vetenskapen dina upplevelser när du hört så många och fått det på film etc etc…

Går ej att bevisa. Kolla YouTube. Finns hur mycket som helst. Evp, skepnader, poltergeist. Det räcker ej som bevis tydligen. Sedan vem fan bryr sig om nån inte tror en? Jag vet vad jag har upplevt. Bonus om man får det på film, men inget bevis tyvärr. Jag har vänner som ej tror på det och även om jag visat så säger de att de inte hör alls. Eller att jag photoshoppat.
Citera
2021-12-30, 07:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Givetvis kan det finnas "naturliga" förklaringar i vissa fall. Men det.är långt ifrån alltid som det går att hitta någon "naturlig" förklaring. Vi människor har inte full kunskap om allt.
Att man inte hittar en naturlig förklaring på allt är absolut inte detsamma som att det finns spöken eller flygande grisar.

Och de gånger man har hittat en förklaring så har det hittills aldrig rört sig om spöken.
Citera
2021-12-30, 07:16
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Lägg upp dom filmerna så går vi se för i alla fall jag tror inte att så
Spöken tomtar demoner finns.

Tro vad du vill min son. Även om du är lägre stående så har jag förståelse.
Citera
2021-12-30, 07:19
Medlem
anuwat01s avatar
Finns definitivt saker människan inte förstår sig på.
Då jag har varit med om NDE så kan jag vittna om det finns någonting oförklarligt.

Varför får 21% dödsbäddsvisioner dom sista dagarna på jordelivet.
Senast redigerad av anuwat01 2021-12-30 kl. 07:43.
Citera
2021-12-30, 07:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anuwat01
Varför får 65% dödsbäddsvisioner dom sista dagarna på jordelivet.
Vad tror du om hallucinationer?

Är det en äldre person på ett boende får de dessutom ofta en hel del droger den sista tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in