2021-11-07, 13:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Först måste man väl definiera vad ett "spöke" är.
Tror de flesta då menar en död person som återkommer som "ande" och "spökar" för de levande på olika sätt.

En annan variant är manifestation av en levande person som bevisligen befunnit sig extremt långt ifrån den plats hans "spöke" har manifesterats.

Även varianten "demoner" finns ju.. Väsen som uppenbarar sig för människor men som har ett ursprung från helvetet eller en fiktiv ond värld.

Polyteist (buller andar) energier som flyttar på saker och orsakar oljud kan även attackera människor och djur. Oftast förknippade med den "onda" fiktiva världen typ helvetet..

Nej.. kan jag lugnt säga till samtliga.

Dock kan jag hålla det för troligt att ett levande väsen typ människor och djur lämnar kvar någon form av energier efter sin död, som kan kallas skäl av en del men som jag väljer kalla energi (energi kan inte skapas eller förstöras enbart ändra form)

Grundar min tro på att jag var "död" närmare 6 minuter vid en hjärtinfarkt och en märklig upplevelse då.

Varsel kan möjligen existera så även "remote viewing" . Har någon förklarat de auror som Kirlian fotograferingen fångade upp ? (levande ting omges av en aura som kunde fotograferas).
Energier och grejer försvinner när döden inträffade om dom inte får liv i personen igen. Var i en trafikolycka och det blev ett lugn, kände värme och att jag såg blev gråare och gråare sedan var det som att somna. Sedan den värsta smärtan jag någonsin varit med om .då hade dom fått igång mej igen.
Såg ingen tunnel eller något som lämnade min kropp förutom blod. Att folk påstår att dom ser grejer och ljus är att hjärnan kopplar av för att inte känna smärta och man ska bli lugn tydligen. När väl man är död och inte vaknar någon mer gång är det inget mer, att bli ett spöke är påhitt för spöken finns inte men luras i små barn som är lätta att lura men sedan att folk ser ut som spöken och för jevvliga ut är en annan sak för dom lever.
Citera
2021-11-07, 13:16
Medlem
TwoThousands avatar
Jag har mardrömmar av denna tråd, satanism på min del av forumet..
Den som förnekar Kristus är en del av anti Kristus följe.

Finns det någon som tror eller är alla här dömda till trolöshet?

Finns det endast en kvar bland folket?
Som vet om spökens existens eller har vi alla fallit i okunskap och fördomar?
Citera
2021-11-07, 13:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Finns det endast en kvar bland folket?
Som vet om spökens existens eller har vi alla fallit i okunskap och fördomar?
Annars så har andra än du lite mer koll.
Citera
2021-11-07, 14:17
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Vem har skickats ner från himlen? Ett spöke?

Ja så att denna kunde leva livet i köttet ännu en gång, skulle bli förvånad över hur verkligheten ser ut.

Försök förstå den litegrann, alle helgon.
Varenda människa är förutbestämd att en dag dö för att sedan återuppstå från döden.

Som ett Spöke.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Okej. Men kanske inte det allra smartaste. Eller är du det också?

Nej verkligen inte, jag är inte den smartaste men jag var ett geni och jag var ingenting utan Guds hjälp.
Citera
2021-11-07, 14:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ja så att denna kunde leva livet i köttet ännu en gång, skulle bli förvånad över hur verkligheten ser ut.

Försök förstå den litegrann, alle helgon.
Varenda människa är förutbestämd att en dag dö för att sedan återuppstå från döden.

Nej verkligen inte, jag är inte den smartaste men jag var ett geni och jag var ingenting utan Guds hjälp.
Men, spöken finns ju inte och man lever bara en gång det är verkligheten så jag är inte förvånad.
Citera
2021-11-07, 15:28
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Men, spöken finns ju inte och man lever bara en gång det är verkligheten så jag är inte förvånad.

Väldigt många människor delar den världsåskådningen det är väl inget fel med det?

Problem blir det väl först när yttrar sig om spöken som aldrig varit i närheten av i hela sitt liv?

Titta liksom, här sitter du och tror på att spöken inte ens finns..
Citera
2021-11-07, 15:29
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Väldigt många människor delar den världsåskådningen det är väl inget fel med det?

Problem blir det väl först när yttrar sig om spöken som aldrig varit i närheten av i hela sitt liv?

Titta liksom, här sitter du och tror på att spöken inte ens finns..
Jag tror inte
Citera
2021-11-07, 15:31
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Jag tror inte

Du har inte möjligheten att bekräfta eller dementera eftersom du är utan verktyg och redskap för att göra det jobbet.

Du kan endast tro någonting om saken.
Citera
2021-11-07, 15:34
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Du har inte möjligheten att bekräfta eller dementera eftersom du är utan verktyg och redskap för att göra det jobbet.

Du kan endast tro någonting om saken.
Verktyg har jag i verkstaden men det är utanför ämnet. Och som jag skrev, jag tror inte och gissar inte heller spöken finns inte.

Inte demoner änglar troll tomtar heller, beklagar att folk tror på sånt.
Citera
2021-11-07, 15:44
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Verktyg har jag i verkstaden men det är utanför ämnet. Och som jag skrev, jag tror inte och gissar inte heller spöken finns inte.

Inte demoner änglar troll tomtar heller, beklagar att folk tror på sånt.

Så bara för att det inte finns någonting sådant i din närhet någonsin så måste det inte heller finnas för någon annan heller, har jag förstått rätt?

Vore det inte bättre att släpper ut hatet och vreden än att bär på det inombords i hemlighet?
Citera
2021-11-07, 15:51
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Så bara för att det inte finns någonting sådant i din närhet någonsin så måste det inte heller finnas för någon annan heller, har jag förstått rätt?

Vore det inte bättre att släpper ut hatet och vreden än att bär på det inombords i hemlighet?
Den dagen jag eller någon annan som är trovärdig ser ett spöke, ja då kan jag tro att dom finns men eftersom när man är avlider är allt borta och inget existerar och man kommer en liten bit ner i marken och på din fråga om du förstått det rätt så är det ingen ide att jag svarar på den frågan.

Någon vrede och hat har jag inte mot någon eller något snarare tvärt om.
Citera
2021-11-07, 15:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Att du fantiserar om att jultomten är verklig innebär inte att hon finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in