Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-06, 17:30
  #25
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
dom får väl trängas lite i bak sätet. en r8 är en r8 :P
Bör väl gå att köpa en Audi S6 (rs6?) med samma V10 som sitter i en R8 fast man får en kombi.
Lite mindre fet men betydligt fetare på insidan
Citera
2021-10-06, 17:37
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane.Doe
Behöver inte vara för 750k, har bara satt min budget där. Självklart kan det vara lägre.

Har sneglat lite på Jaguar XF men aldrig suttit i en Jaguar.

Vad rekommenderar du? En bil som jag söker och en bil i 750k klassen.


Tjena.

Jag är mr Bmw!! Är helt tokig i Bmw. Du borde provköra en. Jag rekomenderar 3 serien touring. X3 är väldigt fin, men dyr att köpa och äga i sverige.

Lycka till
Citera
2021-10-06, 17:43
  #27
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Bör väl gå att köpa en Audi S6 (rs6?) med samma V10 som sitter i en R8 fast man får en kombi.
Lite mindre fet men betydligt fetare på insidan
haha S6 är mer permobil än bil :P
Citera
2021-10-06, 17:52
  #28
Medlem
Jane.Does avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Tjena.

Jag är mr Bmw!! Är helt tokig i Bmw. Du borde provköra en. Jag rekomenderar 3 serien touring. X3 är väldigt fin, men dyr att köpa och äga i sverige.

Lycka till

Ska faktiskt göra det. Är det stor skillnad på 3 och 5 serien förutom själva storleken? På MB var det tydligen bara tanken som var skillnaden på en C klass och E klass förutom storleken.
Citera
2021-10-06, 17:54
  #29
Avstängd
Paris24s avatar
2019 provkörde jag dyraste Volvo XC60/90 och senare samma dag den då nya BMW X3 30i, och jag tror nog BMW var lika bra eller bättre på samtliga punkter. Lägger man på lite till 30d t.ex så blir den makalöst mycket bättre. Har inte provat MB med det är ingen slump att BMW och MB är prestigeklass. Volvo har dock jobbat upp sig enormt och jag var mycket nöjd med den provturen, tills jag provade BMW. Tillkommer att BMW gav fantastisk rabatt medans Volvo/Bilia enbart gav exakt den rabatt som stod i annonsen typ 40k.
Citera
2021-10-06, 18:47
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane.Doe
Ska faktiskt göra det. Är det stor skillnad på 3 och 5 serien förutom själva storleken? På MB var det tydligen bara tanken som var skillnaden på en C klass och E klass förutom storleken.


Ja en betydlig storleks skillnad är det.
5 serien också grymt fin lite mer rymmlig och lastar mer än 3 serien. Men också dyrare. Beror på behov. 3 serien helt ok i storlek.

Dock ska du tänka på att det snart kommer en helt ny 5 serie. Om ca 2 år.
Citera
2021-10-06, 18:48
  #31
Medlem
OneManRiots avatar
För dom pengarna finns det många roliga bilar att välja mellan.

VW : Touareg, Arteon eller maxad Passat
Volvo: XC90, XC60 eller V90(CC)
Bmw: X3,X5 3 eller 5-serie
Mercedes: ML, E, eller C-klass
Audi: A6 eller A4 (Allroad)
Porsche: Macan
Jaguar: F-Pace
Alfa Romeo: Stelvio
Skoda: Superb eller Kodiaq(RS)
Range Rover: Velar
Med mera.

Skulle säga att dom tyska och svenska, (Skoda är VW under skalet) är säkra kort.
Mest preferenserna som får bestämma här samt hur ”premium” man vill att bil ska kännas.
E-klass är grymt fin invändigt men tycker att tex Tiguan och Touareg har trevligare motor och växellåda.

Se till att speca bilen efter önskemål.
Saker jag aldrig vill vara utan är dieselvärmare, automat, 4wd och adaptiv farthållare.
__________________
Senast redigerad av OneManRiot 2021-10-06 kl. 18:52.
Citera
2021-10-06, 18:50
  #32
Avstängd
Eilenbergs avatar
En Mercedes e klass med dynamic comfort paketet.
Citera
2021-10-06, 19:14
  #33
Medlem
arakas avatar
Toyota Landcruiser.
Citera
2021-10-06, 19:17
  #34
Medlem
jaguar xf.
Citera
2021-10-06, 19:25
  #35
Medlem
Deckard-Cains avatar
Jaguaren är pengar i sjön
Citera
2021-10-06, 19:26
  #36
Medlem
Facades avatar
Du får in en begagnad (ca 2000mil) Lexus LS500h i den budgeten.
Mycket bättre motorvägskryssare än någon sketen Volvo V60…..

Du säger att du vill ha en mindre bil men varför?
Mindre bilar har generellt sett högre ljudnivå i kupén, vilket man verkligen inte vill ha när man pendlar mycket och åker långresor.
Köper man en bil i 750k klassen så är ju förbrukning skitsamma, någon deciliter hit eller dit ska knappast vara av intresse annars vore inte en så dyr bil för dig anser jag.
Åker man mycket så är min prio lista på bil såhär:
1. Ljudnivå i kupé
2. Komfort (stolar främst)
3. Ljudsystemet

Resten är bara bonus enligt mig.

Du säger att din IS är ganska högljudd och det förstår jag, min GS är ganska högljudd med trots att den är tystare än många konkurrenter så tycker jag den är på gränsen till för bullrig. En LS är dock en helt annan liga än en sketen IS eller GS.
__________________
Senast redigerad av Facade 2021-10-06 kl. 19:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback