Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-06, 10:15
  #1
Medlem
Varför är vänstern så besatta av klimatfrågan? Kan det vara så att de använder det som täckmantel för att flytta fokus på allvarliga samhällsproblem och brister?

Igår hörde jag min väninnas barn som är 8 år och redan hjärntvättas i skolan om att vi står inför katastrof om vi inte agerar nu och de hade fått uppgift om vad de kan göra för klimathotet. Alltså barn hjärntvättas redan nu med skräckpropaganda.

Eller kanske är de helt enkelt rädda för att det blir några grader varmare och därmed rädda för att förlora sin vita hy?
__________________
Senast redigerad av emelie-r 2021-10-06 kl. 10:18.
Citera
2021-10-06, 10:23
  #2
Medlem
holmiums avatar
Klimatet är det kodord som skall få människor att avstå ändå mer till den lilla klick som äger mest av allt i världen.
Citera
2021-10-06, 10:24
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Varför är vänstern så besatta av klimatfrågan? Kan det vara så att de använder det som täckmantel för att flytta fokus på allvarliga samhällsproblem och brister?

Igår hörde jag min väninnas barn som är 8 år och redan hjärntvättas i skolan om att vi står inför katastrof om vi inte agerar nu och de hade fått uppgift om vad de kan göra för klimathotet. Alltså barn hjärntvättas redan nu med skräckpropaganda.

Eller kanske är de helt enkelt rädda för att det blir några grader varmare och därmed rädda för att förlora sin vita hy?
Det är en masshysteri. Alla eggar på varandra aktivisten på journalisten, journalisten på politikern, politikern på forskaren, forskaren på aktivisten.
Citera
2021-10-06, 10:27
  #4
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Klimatet är det kodord som skall få människor att avstå ändå mer till den lilla klick som äger mest av allt i världen.

Så enkelt är det. Ganska uppenbart med tanke på att det aldrig handlar om faktisk förstöring av ekosystem, utan enbart att man inte ska äta kött eller köra bil. Aldrig sådant som påverkar de rika, bara de fattiga.
Citera
2021-10-06, 10:28
  #5
Avstängd
Miljöpartister är dubbelmoralens ansikte i kvadrat..när du inte ser dom på teven flyger dom runt i världen på charter.
Citera
2021-10-06, 10:29
  #6
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Varför är vänstern så besatta av klimatfrågan? Kan det vara så att de använder det som täckmantel för att flytta fokus på allvarliga samhällsproblem och brister?

Igår hörde jag min väninnas barn som är 8 år och redan hjärntvättas i skolan om att vi står inför katastrof om vi inte agerar nu och de hade fått uppgift om vad de kan göra för klimathotet. Alltså barn hjärntvättas redan nu med skräckpropaganda.

Eller kanske är de helt enkelt rädda för att det blir några grader varmare och därmed rädda för att förlora sin vita hy?


En intressantare fråga är väl varför du med flera anser att naturvetenskapens genererade kunskaper är "skräckpropaganda". Lite trög i knoppen?
Citera
2021-10-06, 10:32
  #7
Avstängd
Melange5738s avatar
Klimatproblemen sätter oss inför en kollektiv kris där prislappen ökar exponentiellt betydligt snabbare än BNPn. Vi kommer satsa hela vår ekonomi på att mitigera klimatkostnader innan 2100 om klimatproblemen inte åtgärdas. D.v.s hela din lön kommer att gå åt att betala för naturkatastrofer.
Citera
2021-10-06, 10:36
  #8
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Så enkelt är det. Ganska uppenbart med tanke på att det aldrig handlar om faktisk förstöring av ekosystem, utan enbart att man inte ska äta kött eller köra bil. Aldrig sådant som påverkar de rika, bara de fattiga.

Man kan tillägga att klimatprojektet som skall få medel- och under-klassen att avstå mera av resurser och frihet till lilla rika klicken som styr medier och politik, inte på något sätt är frivilligt för underklassen att delta i och stödja.

Genom lagar och politik och våldsanvändning så kommer man att tvinga fram denna överföring av makt och medel från massorna till den lilla klicken. Det intressanta är att den globalt verksamma klicken nu vill införa skatter med globalräckvidd med "klimatet" som rationale för att gynna sig själva....
Citera
2021-10-06, 10:46
  #9
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Man kan tillägga att klimatprojektet som skall få medel- och under-klassen att avstå mera av resurser och frihet till lilla rika klicken som styr medier och politik, inte på något sätt är frivilligt för underklassen att delta i och stödja.

Genom lagar och politik och våldsanvändning så kommer man att tvinga fram denna överföring av makt och medel från massorna till den lilla klicken. Det intressanta är att den globalt verksamma klicken nu vill införa skatter med globalräckvidd med "klimatet" som rationale för att gynna sig själva....

Jorden är paradiset och du och jag vita män är satan som förstör den med sugrör. Sankte Greta ska med rättvisans svärd hugga av alla våra huvuden och rädda paradiset och påbörja den feministiska klimatutopin där energi genereras av kärlek med afghanska manspojkar.
Citera
2021-10-06, 10:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Varför är vänstern så besatta av klimatfrågan? Kan det vara så att de använder det som täckmantel för att flytta fokus på allvarliga samhällsproblem och brister?

Igår hörde jag min väninnas barn som är 8 år och redan hjärntvättas i skolan om att vi står inför katastrof om vi inte agerar nu och de hade fått uppgift om vad de kan göra för klimathotet. Alltså barn hjärntvättas redan nu med skräckpropaganda.

Eller kanske är de helt enkelt rädda för att det blir några grader varmare och därmed rädda för att förlora sin vita hy?
Inte undra på att allt fler barn och ungdomar idag har psykiska problem. De matas med denna domedagsprofetia dagligen.
Citera
2021-10-06, 10:56
  #11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Givetvis är miljön viktig och vi har under lång tid släppt ut på tok för mycket farliga ämnen men har vi inte hört detta med katastrof och att världen ska gå under närmaste veckan lite väl många gånger. Sen att Sverige ska rädda världen är helt fel då vi släpper ut ca 3,5 ton Co2/person och år medans många andra länder ligger långt över 10 ton och vissa av de rika länderna i arabvärlden en bit över 30 ton.

Kostnaden för oss här i Sverige är så otroligt mycket större för varje gram eller kilo vi ska ner så det är billigare att göra fler insatser runt om i resten av världen och se till att de gör vad det kan. Vi här i Sverige står dessutom för en mikroskopisk del av utsläppen då vi endast är drygt 10 miljoner människor.
Citera
2021-10-06, 11:00
  #12
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Inte undra på att allt fler barn och ungdomar idag har psykiska problem. De matas med denna domedagsprofetia dagligen.
Detta är också en viktig del av frågan. Alla civilisationer - så vitt jag vet - har haft någon form av religiöst domedagsscenario, i vårt ateistiska samhälle fyller klimatförändringar den funktionen, men fungerar även som en sorts arvssynd - jämte rasism och homofobi med mera. Jag är övertygad om att människan behöver religion i någon form och i avsaknad av Gud har vi istället tagit till oss vetenskapsism. Just den religiösa aspekten av detta har gjort sig väldigt tydlig i samband med Corona, man ska tro på vetenskapen, de som inte gör det är vetenskapsförnekare och tidigare har man ju många gånger hört klimatförnekare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback