2022-06-12, 18:29
Medlem
Bäst : Volbeat helt klart, de händer inte mkt men dom gör sitt jobb och får igång publiken som vanligt.
Sen vill jag även säga Sonata Arctica, Eclipse, Månegarm, Amaranthe. Megadeth. Skötte sig bra, värt pengarna.

Sämst: Ingen överraskning, Guns N Roses och då menar jag inte gruppen i sig utan Axl Rose, han kan inte sjunga längre, och jag hoppas någon säger de till honom. Slash och dom andra skötte sig bra och gjorde jobbet åt honom
Citera
2022-06-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Festivalen är ju över så vad menar du med Hittills?

Skrev galet. Mena att dem var bäst i år
Citera
2022-06-12, 18:34
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Bäst : Volbeat helt klart, de händer inte mkt men dom gör sitt jobb och får igång publiken som vanligt.
Sen vill jag även säga Sonata Arctica, Eclipse, Månegarm, Amaranthe. Megadeth. Skötte sig bra, värt pengarna.

Sämst: Ingen överraskning, Guns N Roses och då menar jag inte gruppen i sig utan Axl Rose, han kan inte sjunga längre, och jag hoppas någon säger de till honom. Slash och dom andra skötte sig bra och gjorde jobbet åt honom
Amaranthe mitt på dagen vafan deras show passar bättre omkring 10 på kvällen än mitt i solen mitt på dagen.
Citera
2022-06-12, 18:35
Medlem
Citat:
Amaranthe mitt på dagen vafan deras show passar bättre omkring 10 på kvällen än mitt i solen mitt på dagen.

Absolut, men de är ju inte deras fel, utan de är arrangören. Jag går på utförandet. Men helt klart ska dom spela när de mörknar lite. Sen gör de inte ont att Elize Ryd är fin att se på
Citera
2022-06-12, 18:36
Medlem
YP4XQs avatar
Raubtier och Clawfinger tycker jag sticker ut från övriga, gillade dom bäst
Citera
2022-06-12, 18:38
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Raubtier och Clawfinger tycker jag sticker ut från övriga, gillade dom bäst
Missade Clawfinger stod ju i den jättelånga signeringskön då.
Citera
2022-06-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Han hade gjort sina bästa dagar på scen långt innan detta var bokat, snacka om snuvade på konfekten om man aldrig hann se GnR under dess glansdagar, Så här bra var det då:

https://www.youtube.com/watch?v=nzr6DMcw5wQ

4:13 är så man ryser av välbehag, så jävla cool röst o äkta hårdrock i sitt esse.

De var bra under en kort period. Var väl som störst 91-92. Men med facit i hand var de ju långt ifrån tidernas största rockband, eller på något vis nyskapande. Ganska talande att de redan under storhetstiden plockade in ett antal covers i sin annars relativt tunna låtkatalog. Och att deras sista album blev just ett coveralbum. Om de inte släppt UYI som dubbelalbum och sedan turnerat ihjäl sig, och om inte Axl fått storhetsvansinne, hade de kanske kunnat förlänga karriären något år (räknar inte versionerna efter -93).
Senast redigerad av Tedrom 2022-06-12 kl. 18:50.
Citera
2022-06-12, 18:41
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Missade Clawfinger stod ju i den jättelånga signeringskön då.

Ahfan glömde också Alestorm dom är ju sköna!
Citera
2022-06-12, 18:41
Medlem
Intetsägande skitnödiga band hela vägen av föga värde varför i hela friden tar men ens hit Gun's N Roses bättre satsa på psykologer och mediums för folk med 40-årskris ....var är alla brudarna?
Senast redigerad av Bajsolle2 2022-06-12 kl. 18:46.
Citera
2022-06-12, 19:14
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Intetsägande skitnödiga band hela vägen av föga värde varför i hela friden tar men ens hit Gun's N Roses bättre satsa på psykologer och mediums för folk med 40-årskris ....var är alla brudarna?

Tror du brallisarna går och kolla på tyska läderbögar? Lägg sedan till bajamajor och satanister så har du svaret. Det är liksom inte riktigt gångbart hos kvinnor, i alla fall inte normala kvinnor.
Citera
2022-06-12, 19:20
Medlem
Mardolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Eller hur, för oss som är uppvuxna med att GnR och Axl var störst i världen är detta bara hjärtskärande :/

EH, ja så tokigt att det kunde gå så här. Jag minns de när spelade i Sverige ca 1993 (?), det var ju enorm täckning i medierna, flera dagar i förväg, kvällstidningarna hade extrabilagor. Var dock själv för ung för att få gå och se dem...
Citera
2022-06-12, 19:26
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Rapport från Sweden Rock 2022 Var där Torsdag Fredag och Lördag.
Det bästa var Within Temptation och Volbeat helt fantastiska konserter. Det sämsta tillika det absolut sämsta jag sett i musikväg är Guns N Roses. 1991 fanns inget internet, ingen spotify, ingen youtube. Fans hade inte lika mycket att välja på. Idag är utbudet så mycket större och mer lättillgängligt. Så det beteendet att låta folk vänta skapar bara ilska idag. Såg massor av folk som lämnade redan under första låten. rännilen mot utgången blev snart en flod. Själv drog jag efter en kvart. Guns är inte värda min tid. Detta är den gruppens absoluta svanesång. Snart kommer dom inte att kunna fylla arenor om man behandlar publiken som skit. Within Temptation borde fått spela på festival stage och inte GUNS.

Några andra band band jag såg var Amaranthe, Dropkick Murphy, Nightwish, Lee Aron, Brwosing Collection, D.A.D, Honeymoon Suite, Social Distortion, The Halo Effect, Nightranger, Hardcore superstar.
Hur var dad? Förstod du dansken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in