Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-10-05, 19:58
  #1
Medlem
BENZOMOORs avatar
Jag har i många år varit kund hos Telge energi och fått el levererad från vind och vatten.
Nu har jag bytt till endast kärnkraft av politiska skäl, jag tror att den nya generationen kärnkraft är den bästa energikällan vi kommer att ha för lång tid framöver för att klara försörjningen till hushåll och industri.

Om fler tänker som jag och byter bör väl politiker som är motståndare till kärnkraft kanske inse att folk vill ha kärnkraft.

Fler som gjort aktiva val gällande el på grund av politiska skäl?
Citera
2021-10-05, 19:59
  #2
Medlem
SittFints avatar
Har gjort samma sak
Citera
2021-10-05, 20:00
  #3
Avstängd
KingHisss avatar
Bra för dig. Men behövs det en tråd för det?

Ska alla aktiva köp-val frambringa trådskapande?

Du anger dock inte dina "politiska skäl" utan snarare ekonomiska skäl.
Citera
2021-10-05, 20:01
  #4
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Ja arbetar med driften på Forsmarks kärnkraftverk och kan bara tacka för ert aktiva val.
Citera
2021-10-05, 20:01
  #5
Medlem
Nu finns det ju inget energibolag som kan garantera energi från enbart kärnkraft, så det skulle vara intressant att få veta hur du tecknat avtal....
Citera
2021-10-05, 20:03
  #6
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nu finns det ju inget energibolag som kan garantera energi från enbart kärnkraft, så det skulle vara intressant att få veta hur du tecknat avtal....

jo då
https://www.karnkraft.se/
Citera
2021-10-05, 20:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENZOMOOR
Jag har i många år varit kund hos Telge energi och fått el levererad från vind och vatten.
Nu har jag bytt till endast kärnkraft av politiska skäl, jag tror att den nya generationen kärnkraft är den bästa energikällan vi kommer att ha för lång tid framöver för att klara försörjningen till hushåll och industri.

Om fler tänker som jag och byter bör väl politiker som är motståndare till kärnkraft kanske inse att folk vill ha kärnkraft.

Fler som gjort aktiva val gällande el på grund av politiska skäl?

Hur gjorde du det, vad jag vet så erbjuder vattenfall det på den finska marknaden, visste inte att det gick att få även i sverige?
Citera
2021-10-05, 20:06
  #8
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Bra för dig. Men behövs det en tråd för det?

Ska alla aktiva köp-val frambringa trådskapande?

Du anger dock inte dina "politiska skäl" utan snarare ekonomiska skäl.
.

politiskt, för att bevara och värna om kärnkraften, finns ingen ekonomisk vinning för mig som privat person i detta val.
Citera
2021-10-05, 20:06
  #9
Medlem
MaartinReezs avatar
Skulle kunna tänka mig antingen el garanterat endast från kärnkraft alternativt kolkraft. Jag är trött på miljörörelsen precis som TS verkar vara, eller hen kanske ser kärnkraft som mer miljövänligt.

Det är ett himla snack om klimatet hela tiden. Bara prognoser alltsamman men om de skulle visa sig stämma skulle gynna Sverige.
Citera
2021-10-05, 20:08
  #10
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hur gjorde du det, vad jag vet så erbjuder vattenfall det på den finska marknaden, visste inte att det gick att få även i sverige?


Här tecknade jag:
https://www.karnkraft.se/
Citera
2021-10-05, 20:08
  #11
Medlem
Cancerogens avatar
Samma här!
Citera
2021-10-05, 20:09
  #12
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENZOMOOR
jo då
https://www.karnkraft.se/

Haha! Du är galet naiv!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback