2006-06-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukmolekylen
Nåt jag däremot har hört, är att de som av någon anledning väljer att sluta snusa, ofta går över via röda lacket för att det innehåller mindre nikotin än övrigt snus. Nån som kan styrka detta?

Det stämmer inte enligt denna sida: http://www.gothiatek.com/templates/s...px?page_id=190

Däremot smakar det inte så mycket så man kanske kan vänja av sig med snussmaken. Jag snusar för övrigt Röda Lacket just nu men i vanliga fall är det Ettan som gäller.
Citera
2006-06-15, 13:55
Medlem
Röda lacket är... speciellt. En sak som är säker är iaf att det luktar spya
Citera
2006-06-15, 15:05
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSO
Här om dagen gick jag för att handla snus. Väl på plats såg jag att de hade röda lacket lössnus. Ah tänkte jag, fan vad klassiskt- det gamla hederliga snuset- och köpte mig en dosa. Det var länge sedan man lade in en prilla av det märket och jag fan det riktigt behagligt, låg bra i munnen och smakade bättre än själva lukten osv. Samtidigt tänkte jag- vem fan köper röda lacket? Jag har aldrig sett en person använder det. Vidare så har ju röda lacket klassats som kärringsnus, fjortissnus osv. Vad tycker ni om det snusmärket?

Första snuset jag någonsin prövade på var just Röda Lacket, då i 3-4:e klass. Lättbakat. Resulterade i en enormt överdriven pris och med kräkningar. Haha, rätt åt mig. Men har snusat mer eller mindre frekvent sedan 6-7:e klass. Dvs. väldigt många år. Generaltorsk. Även vi såg på Lacket som ett kärringsnus. Snackar då runt 1980-82. Gammal myt, möjligtvis? Har tagit den enstaka gång långt efter debuten och inte funnit så mycket att anmärka på. Tenderar att kännas likt ettan en aningens kladdig emellanåt.

Stjärnsnus, någon? (aldrig sett den åter..)
Citera
2006-06-15, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knäckebröd
Stjärnsnus, någon? (aldrig sett den åter..)

Har sett den vid ett enda tillfälle de senaste åren och det var på en mack i molkom...

om vi vänder på frågan, mörkbrunt snus, någon?

Har endast sett det i dals-ed för ca 15 år sedan, finns det öht längre att få tag i?
Citera
2006-06-15, 15:56
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Har sett den vid ett enda tillfälle de senaste åren och det var på en mack i molkom...

om vi vänder på frågan, mörkbrunt snus, någon?

Har endast sett det i dals-ed för ca 15 år sedan, finns det öht längre att få tag i?

Ja, den såg jag under plåtlockstiden. Mörkare brun dosa med vit bottensigill och svart text i den. Testade den aldrig dock. Synd. Fanns för övrigt som vanligt att hitta hos den välsorterade tobakisten på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Han hade allt. På Centralstationen i Stockholm kunde man även köpa exempelvis Ettan, General och jag tror det var Röda Lacket i 1kg paket. Såg ut som ett margarinpaket.
Citera
2006-06-16, 10:56
Medlem
MagicMacks avatar
röda lacket är bland dom bästa brukar köpa 1 lacket kram och 1 rapé port varje gång jag är uppe och handlar. Snusar dock bara kram när jag är hemma
Citera
2006-06-16, 11:00
Medlem
Roger Pontares avatar
När jag snusade i min tidiga tonår så köpte jag alltid "Svensk Export" finns den fortfarande?
Citera
2006-06-16, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
När jag snusade i min tidiga tonår så köpte jag alltid "Svensk Export" finns den fortfarande?

ämnet har precis varit uppe, kolla föregående sida!

ps. Tack för att du bytte avatar!
Citera
2006-06-16, 11:20
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
ämnet har precis varit uppe, kolla föregående sida!

ps. Tack för att du bytte avatar!

Jag frågade om snuset fortfarande finns, det står det inte nåt om på föregående sida.

Gillade du inte min bild på pontare?
Citera
2006-06-16, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Jag frågade om snuset fortfarande finns, det står det inte nåt om på föregående sida.

Gillade du inte min bild på pontare?

haha, ok...missuppfattning av mig *skyller på hjärnblödning*

Nej, jag ville spy varje gång jag såg den...

Du borde kunna hitta svenskt export på www.swedishmatch.se förresten om den finns kvar i sortimentet!

Om inte så kan du kontakta deras CS, har även för mig att man kan beställa direkt ifrån sidan för en billigare peng, gjorde det själv när jag bodde i Holland.

mvh
Citera
2006-06-16, 11:37
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
haha, ok...missuppfattning av mig *skyller på hjärnblödning*

Nej, jag ville spy varje gång jag såg den...

Du borde kunna hitta svenskt export på www.swedishmatch.se förresten om den finns kvar i sortimentet!

Om inte så kan du kontakta deras CS, har även för mig att man kan beställa direkt ifrån sidan för en billigare peng, gjorde det själv när jag bodde i Holland.

mvh

Skulle vara en nostalgisk känsla att pröva Svensk Export igen.
Citera
2009-11-24, 10:08
Medlem
Teknistmajjans avatar
Röda Lacket.

Tänkte blåsa liv i den här gamla tråden då jag såg att Röda Lacket tydligen blivit omnämt som 2008 års trendsnus (Omnämt lär inte betyda mycket dock).

Jag snusar själv Röda Lacket alternativt Probe och är vansinnigt förtjust i smaken av röda. Ettan / Probe har nog en mer angenäm konsistens men trots det har jag svårt att slita mig från Röda.

Det hela började nog med att jag tjuvtog en snus eller två av min bror, var då cirkus 8-9 år gammal och det har nog satt sina spår.

Nu när man närmar sig 30 med stormsteg kan jag känna en besvikelse över vad dom gjort med den förr så eleganta snusdosan Röda Lacket hade. Det är nästan som man skäms när man tar fram dosan pågrund av den klarröda färgen, annat var det när den var blek och såg härlig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in