2016-04-19, 20:36
Bannlyst
Jag har bara provat lösvarianten av snuset, visst den funkade, men inget jag gärna köper frivilligt.
Citera
2016-04-20, 07:02
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Sorgens dag, de nya doserna som skeppades nu i april innehöll en avskedsnotis. Röda lacket portion läggs ned

För få som köper den, inte så konstigt. Testade portionsdosan en gång, förväntade mig något rapé-liknande, men smakade tamigfan ingenting. Som att snusa bomull. Lösvarianten är lättbakad men inget märkvärdigt det heller.
Citera
2016-11-09, 18:06
Medlem
Painted-Birds avatar
Jag lyckas ej hitta Röd Lacket lös i någon butik, vet att Statoil hade det förut, men de har visst slutat sälja det fick jag höra. Var ska jag vända mig? Har beställt online, men min beställning verkar dra ut på tiden.
Citera
2016-11-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird
Jag lyckas ej hitta Röd Lacket lös i någon butik, vet att Statoil hade det förut, men de har visst slutat sälja det fick jag höra. Var ska jag vända mig? Har beställt online, men min beställning verkar dra ut på tiden.
Standardsvaret är väl "en välsorterad tobaksbutik". Bor du i Stockholm så har Marys Tobak på Folkungagatan det mesta, inklusive Röda Lacket. Bor du i Stockholm eller Göteborg så finns det även på Swedish Matchs egna butiker.
Citera
2016-11-11, 20:18
Medlem
Tattarhunters avatar
Röda lacket Portion har slutat tillverkas
Är bara lös som fortfarande är under tillverkning
Senast redigerad av Tattarhunter 2016-11-11 kl. 20:20.
Citera
2016-11-12, 07:35
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird

Jag har aldrig haft besvär att hitta Röda Lacket, varken på väst- eller östkusten. Krisar det så får du väl be någon polare köpa ett par-tre stockar Lacket och skicka via budfirma.

Edit: undantaget lumpen, när trängmupparna kom med fältkiosken. De hade alla möjliga chokladkakor och klädespersedlar samt flertalet ciggmärken, men i snusväg blott rapé och general. Skandal!
Senast redigerad av Helenedal 2016-11-12 kl. 07:38.
Citera
2016-11-12, 07:57
Medlem
Aah Röda Lacket lös...vilka minnen...alltid färdigrullade....bara ruska lite på dosan, av någon anledning rullade det ihop sig i små färdigrullade lagoma bollar...
Citera
2016-12-01, 17:34
Medlem
Krullishbg69s avatar
Typ som playdohdeg i konsistensen men gott snus är det
Citera
2016-12-01, 17:43
Medlem
Traffe!s avatar
Gubblera! Helt klart ett nybörjar snus
Citera
2016-12-09, 20:44
Medlem
Vallasands avatar
Åh, röda lacket. Minnen. Nostalgi. Inkörsporten till de tyngre grejerna (rapé och general lös). Funkar fortfarande, ingen fråga om saken även om det blir ett par inköp om året (om ens det).

EDIT: ska faktiskt köra röda lacket nästa gång. Lös såklart (I hope that goes without saying då, jag menar, vem fan vill ha röda lacket som portion? Finns de där the-påsarna ens kvar?).
Senast redigerad av Vallasand 2016-12-09 kl. 20:58.
Citera
2017-01-01, 13:39
Medlem
Concubines avatar
Lös är en av mina absoluta favoriter, köper sällan numera dock av någon anledning.
Citera
2017-04-09, 09:14
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OSO
Här om dagen gick jag för att handla snus. Väl på plats såg jag att de hade röda lacket lössnus. Ah tänkte jag, fan vad klassiskt- det gamla hederliga snuset- och köpte mig en dosa. Det var länge sedan man lade in en prilla av det märket och jag fan det riktigt behagligt, låg bra i munnen och smakade bättre än själva lukten osv. Samtidigt tänkte jag- vem fan köper röda lacket? Jag har aldrig sett en person använder det. Vidare så har ju röda lacket klassats som kärringsnus, fjortissnus osv. Vad tycker ni om det snusmärket?

Jag köpte snuset för ett år sedan eller mer. Gillade INTE Röda Lacket. Lukten påminde mig om asfalt-lukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in